Skip to main content

11 Fungsi Osteomatrik Shaklee Yang Sangat Berbaloi!

Ramai yang tanya Ms J apa fungsi osteomatrik shaklee ini? Malah, semalam ada juga pelanggan yang mencari vitamin untuk masalah lenguh badan, maka Ms J pun cadangkan lah dengan osteomatrik shaklee ini.

Baca kisah semalam di sini >>> Lenguh badan dah makin kurang

Namun begitu, ada juga bertanya apa lagi fungsi osteomatrik selain daripada masalah sekian sekian. Haa, banyak sebenarnya fungsi osteomatrik shaklee ini. Kalau nak bilang memang tak terkira fungsinya.

Sebelum itu mari kita kenal dulu apa itu osteomatrik shaklee. Osteomatrik shaklee ini adalah tablet kalsium yang mengandungi bukan sekadar kalsium, malah ianya mempunyai;

  • magnesium
  • vitamin D
  • Zinc 
  • Copper
  • Manganese

Kesemua bahan ini mempunyai fungsi yang tersendiri, yang mana menjadikan osteomatrik sebagai salah satu tablet kalsium yang terbaik.

Contohnya macam magnesium ini membantu mengasimilasikan kalsium kedalam tulang dan menguatkannya

Manakala manganese, copper dan zinc berfungsi untuk mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang.

Vitamin D ini pula membantu merangsangkan penyerapan kalsium. Hati hati korang jika anda ingin membeli tablet kalsium, kerana kebanyakkan tablet kalsium di luar sana tidak mempunyai vitamin D.

Tapi, osteomatrik shaklee ini jangan risau, kerana ianya didatangkan sekali dengan vitamin D. Takde vitamin D ini ibarat sia sia je ambil tablet kalsium ini taw!

Dengan adanya kesemua ciri inilah yang menjadikan osteomatrik sebagai salah satu tablet kalsium yang terbaik! >>> testimoni osteomatrik

Fungsi Osteomatrik Shaklee


Eh, nak tahu apa lagi fungsi osteomatrik shaklee ? Ini haa antaranya adalah 
  • Kekalkan tekanan darah agar ianya sentiasa normal
  • Bantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf
  • Pembentukan tulang dan gigi yang kuat
  • Mengurangkan pecah pecah di telapak kaki dan rekahan di tumit kaki
  • Membantu mengekalkan tahap tenaga yang mencukupi
  • Memastikan kepadatan tulang anda mengampu tubuh badan anda
  • Mengurangkan risiko kereputan tulang
  • Bantu pengeluaran susu lebih baik
  • Mengelakkan kekejangan dan sakit tulang belakang
  • Mengurangkan simptom simptom senggugut
  • Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik


Banyak sebenarnya fungsi osteomatrik shaklee ini. Dari orang biasa, ibu hamil, wanita haid atau menopause mahupun lelaki, osteomatrik ini banyak berfungsi untuk mengekalkan tahap kesihatan yang terbaik.

Dah tahu kan apa fungsi osteomatrik shaklee ni, jadi kalau nak order boleh terus hubungi Ms J dengan klik link ini







Comments

Popular posts from this blog

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe
"Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat."
Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya...
Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga.
Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni.
Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini adalah antara cara …

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga
Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi.

Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni.



Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru.



TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian.
Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut:
Antara tanda-tanda terkena TB adalah :Batuk kronikDemamBerkeringat pada waktu malamLetihHilang selera mak…

Kenali Penyakit Sopak Dan Punca Terjadinya Penyakit Sopak

Pernah dengar mengenai penyakit sopak?Ms J pun pertama kali juga dengar mengenai penyakit sopak ini.
Alkisahnya minggu lepas Ms J ada kenduri di Pokok Sena Pulau Pinang. Berjumpa dengan bapak saudara sebelah suami yang tompokan putih-putih di badan beliau.
Maka, Ms J bertanyakan pada suami mengenai penyakit bapa saudara beliau. Dan sekarang baru Ms J tahu mengenai penyakit sopak ini.


Apa itu Penyakit Sopak

Penyakit sopak ini bukanlah sesuatu penyakit yang bahaya. Ianya tidak menghasilkan sebarang tanda dan simptom seperti gatal-gatal dan luka.
Penyakit ini merupakan sejenis penyakit kulit yang tidak menghasilkan pigmen. Kesannya kulit kelihatan tompok-tompok putih.
Lagi ketara apabila pesakit mempunyai kulit yang gelap. Sopak ini boleh berlaku di mana-mana bahagian tubuh badan.


Sopak juga di kenali sebagai vitiligo. Vitiligo ini sering berlaku pada mereka yang berumur bawah 20 tahun, namun ianya juga boleh menyerang sesiapa sahaja.
Kenali Punca Penyakit Sopak

Punca penyakit sopak ini m…