Skip to main content

Posts

Showing posts from February 8, 2017

SLE Semakin Baik, Ubat Streroid Dikurangkan Dari 8 Biji kepada 2 Biji Sahaja

Assalamualaikum.
Hari ini Ms J nak berkongsi bercerita mengenai penyakit SLE.Pernah dengar tak penyakit SLE ini?
SLE atau sistemik lupus eritematosus adalah sejenis penyakit autoimmune, yang mana antibodi seseorang menyerang tisu badan mereka sendiri.

Inilah yang menyebabkan kerosakan pada sistem tubuh badan kita. Contohnya adalah seperti kulit, sendi, buah pinggang, paru-paru, sistem saraf dan sebagainya.
Simptom biasa yang sering di alami adalah seperti radang kulit dan sakit sendi (arthritis) diringi dengan keletihan dan demam.


Boleh Kah Penyakit SLE sembuh?

Untuk sembuh,agak sukar, tetapi tidak mustahil. Kenapa Ms J beranggapan begitu?

Ikuti kisah pesakit SLE ini:

Peen (bukan nama sebenar) adalah seorang pengidap SLE. Beliau berumur 20-an dan mempunyai dua orang cahaya mata.
Pada tahun 2007, Peen di diagnos mengidap SLE.Tetapi ianya tidak mengejutkan beliau, sebab semua sipmtom beliau sudah rasai. 
Antara simptom yang beliau alami adalah seperti sakit badan, bengkak sendi, muka jadi …

Mak yang Dahulunya Terlantar, Kini Boleh Bangun Kemas Rumah

Ramai yang beranggapan penyakit darah tinggi adalah perkara biasa.Tetapi tahukah anda penyakit darah tinggi ini boleh membawa maut?
Salah satu kesan daripada penyakit darah tinggi adalah stroke, yakni lumpuh.
Darah tinggi ini boleh dikawal jika kita ambil langkah pencegahannya.

Selain itu amalkan juga supplement.Contohnya macam vivix.
Di sini Ms J suka nak kongsi kisah Jiha,yang mana maknya di sahkan darah tinggi.Hasil ikhtiar dengan vivix, maknya makin bertambah baik.
Ikuti kisah Jiha ini:
"Pada tahun 2013, dapat panggilan telefon dari kampung.Mak menelefon beritahu darah naik 200.

Masa itu kecut perut dengar, takut sangat.

Sebab last year,ada seorang customer yang maknya kena stroke sebab darah naik melebihi 200.

Jadi, nak di jadikan cerita saya, saya pun belikan mak sebotol vivix.

Mak siap cakap lagi, 'boleh boleh .Lagipun mak dah mimpi baik ni.Rasa mak boleh minum ubat ko nih.'

Masa balik kampung tu rasa sedih sangat tengok keadaan mak. Terbaring, solat pun baring, makan t…