Skip to main content

Posts

Showing posts from September 9, 2016

Jana Pendapatan Sebagai Pelajar

Assalamualaikum..

Ok hari ni Ms J nak bagi info kepada pelajar-pelajar di luar sana yang ingin mendapatkan pendapatan sampingan. Ms J pun salah seorang pelajar universiti juga dahulu, malah amat memahami kalau-kalau pelajar zaman sekarang hanya makan mee segera sebab nak jimat perbelanjaan.


Iyela mana nak ada duit nak bayar kos rumah sewa, beli buku, makan dan kenderaan ke kelas kan? Tambah-tambah lagi kalau mereka ini datang daripada keluarga yang sederhana. Semua nya bergantung kepada PTPTN sahaja.
Kalau dahulu nya Ms J selalu fotostat je buku-buku nota, nak beli yang original tak mampu, terpaksalah pinjam buku kawan fotostat.Orang lain mungkin belajar dengan buku yang berwarna warni, tapi Ms J buku hitam putih je.huhu
Sedih pun ada waktu tu, tapi memandangkan fikir nak berjaya kuatkan semangat juga.Waktu tu Ms J tak kenal lagi dengan shaklee ni, kalau dari dulu lagi Ms J kenal kan bagus.Tak mengapalah masa itu tidak boleh di undur kembali.
Ok berbalik kepada cerita tadi, macam man…