Skip to main content

Posts

Showing posts from July 18, 2017

Kolagen Shaklee

Rasanya ramai dah tahu mengenai khasiat kolagen ini. Dan kalau nak tahu produk shaklee pun ada kolagen taw.
Kolagen shaklee ini diekstrak daripada sisik ikan merah, ekstrak biji camellia japonica, ekstrak pfaffia, elastin daripada kolagen ikan, vitamin c dan b, ekstrak kekerang, lactobacilluc acidophilus.

Yang membezakan kolagen shaklee dengan kolagen di luar sana adalah kolagen shaklee ini sangat rendah berat molekular ()sekitar 1000 Dalton) yang mana amat  mudah untuk di serap oleh tubuh dan sekaligus membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.



Seperti yang kita tahu kolagen ini sangat penting untuk nampak awet muda. Samala juga dengan fungsi kolagen shaklee ini.Cumanya collagen daripada shaklee ini boleh memberi impak yang lebih besar yang mana tidak terdapat pada mana-mana produk kolagen.
Antaranya adalah seperti :
Manfaat Kolagen Shaklee 
➤Membantu menguatkan rambut dan meransang pertumbuhan semula
➤Kuku menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang…

Makan Malan di Restoran Mesra Jaya, Sungai Petani

Petang tadi rasa malas sangat nak masak.Dah cakap kat encik suami untuk makan luar malam ni.Mujur encik suami ok je, kalau tak mama terpaksalah masak dengan hati yang tak rela.huhu.
Kali ini tak plan pun nak makan mana.Asal ada kedai makan je kami berhenti.Macam orang tak ada fokus pulak.huhu.
Dan tetiba Ms J teringat kat sebuah kedai makan ini.Setiap kali balik kerja mesti Ms J akan lalu dekat kedai ni.Hmm macam best je tengok, memang teringin jugak nak masuk.Dan akhirnya malam ni tercapai jugak.Alhamdulillah.
Nama kedai makan ni adalah Restoran Mesra Jaya.Berada di jalan padang tenusu, berdekatan dengan masjid padang tenusu.
Jika korang datang dari Tikam Batu, korang akan lihat kedai di sebelah kiri,memang betul betul di tepi jalan.
Sebenarmya Ms J pun pertama kali taw makan kat sini.Apa yang Ms J boleh katakan, Ms J sangat puas hati dengan harga, layanan kedai, view kedai, kekemasan kedai. Alah senang cite Ms J nak bagi 4 bintang!Ini adalah salah satu tempat makan menarik di Sunga…