Skip to main content

Posts

Showing posts from November 7, 2016

Tips Mudah Untuk Kurus Secara Berkesan

Mahu kurus? Siapa yang tak nak kan? malah kurus adalah yang saya dambakan suatu masa dahulu.
Eh rasanya bukan saya sorang je, malah ramai lagi mereka yang berbadan gempal ingin kurus bukan? Kalau dulu saya nak kurus sebab tak suka bila gemuk ni ada orang ejek, tak cantik dan macam-macam lagi.
Kadang-kadang tu cemburu juga dengan kawan-kawan yang kurus, slim je.Tengok dorang cantik je, tapi bila cerminkan diri sendiri terus rasa down.

Dan yang paling tidak suka bila gemuk ini adalah kalau nak shopping, tak ada baju yang muat.haha. Malu dan stress woo. Dan kalau ada sekalipun tak cantik bila pakainya, rasa menggelebeh sana sini.
Dari situ itu mula la diet, tapi kalau diet juga tidak menunjukkan hasil mula la rasa sedih dan stress juga kan?Buat korang di luar sana jangan mudah putus asa. Nak kurus ni memakan masa taw.Orang kata biar kurus dan sihat, bukan kurus tapi tak sihat.
Macam mana tu? Ok.Ini adalah daripada pandangan Ms J :
Pertama , niat. Pasangkan azam dan niat dalam diri untuk…