Skip to main content

Posts

Showing posts from November 7, 2018

Vaksin Meningokokus Untuk Abah

Semalam mak ada telefon, bagitahu abah nak kena cucuk. Eh, bukan cucuk apa, cuma cucuk vaksin. Sebenarnya abah Ms J bakal menunaikan umrah hujung bulan ini.
Urusan semua dah hampir siap, cuma tunggu nak kena cucuk vaksin sahaja. Iyala, kalau tak cucuk vaksin ini risau juga. Ada masalah apa apa nanti takde lah membahayakan kesihatan.
Orang kata sediakan payung sebelum hujan.hehe. Sebenarnya abah Ms J ini susah sikit nak pergi hospital atau klinik.
Kalau sakit sekalipun, hanya ubat ubatan kampung jela. Memang susah nak ke hospital tu, jenuh nak pujuk. Pattern orang tua sangat kan.haha
Ni kalau bukan kerana nak pergi umrah, memang jauh panggang dari api la nak kena cucuk vaksin ini. Tu pun dah berapa kali tanya agent, tak boleh ke kalau tak cucuk vaksin ini.

Mujurlah, sekarang nak pergi umrah memang wajib cucuk. Nak tak nak memang kena cucuk vaksin la abah.haha.
Vaksin untuk ke umrah ini perlu sebenarnya. Ini adalah untuk mencegah daripada terkena masalah seperti meningitis.
Meningitis …