Skip to main content

Posts

Showing posts from November 16, 2017

Resepi Asam Pedas Simple Dan Mudah!

Tak tahu nak masak apa?Dah fikir dari semalam lagi menu hari ni, iaitu asam pedas ikan siakap.Lama tak pekena asam pedas, rasa dah lama sangat tak masak asam pedas.

Okla alang alang dah cuti, pepagi lagi dah ke pasar mencari ikan siakap untuk masak asam pedas.Eh bukan ikan siakap je boleh masak asam pedas taw, banyak lagi ikan lain contohnya ikan parang, ikan tenggiri dan ikan pari.

Ikut citarasa masing masing.Macam Ms J dah teringin sangat masak asam pedas ikan siakap.Maka hari ni kita ketak ketuk kat dapur la ye.

Okla harini Ms J nak berkongsi resepi ikan siakap siakap masak asam pedas ni.Resepi asam pedas ni Ms J ambil dari mak kat kampung.Korang nak cuba bolehla.

Resepi Ikan Siakap Masak Asam Pedas
Ikan siakap 1 ekor

Blender

Bawang merah 2 biji
Bawang putih 1 biji
Cili kering 5 batang
Halia
Lengkuas
Tomato
Kunyit

Serai 1 batang -diketuk
Daun kesum
Asam jawa



Bahan asam pedas pun senang je bukan.Haa kan dah cakap asam pedas ni adalah masakan yang paling senang.

Pertama sekali, blende…