Jun 20, 2017

Kenapa Shaklee Di Pasarkan Secara MLM?

Pernah dulu terfikir juga kenapa produk shaklee ini tidak di jual di mana-mana farmasi, guardian, watson. Kan senang kalau nak beli terus pergi beli kat kedai-kedai ini.

Ini tak kena cari pengedar shaklee pulak, dan kalau nak beli sendiri kat cawangan shaklee pula kena register ahli.Aduh rasa menyusahkan pula.

Tapi sekarang baru tahu.Ada sebab rupanya shaklee ini di pasarkan secara MLM. Hmm bagus juga kan, atleast dapat jadi sumber pendapatan para pengedarnya..huhu



Banyak sebab kenapa shaklee ini dipasarkan secara MLM.Antaranya adalah :

Kurangkan Kos


Untuk beli sesuatu produk kita mestilah nak yang murah kan? Samalah denga apa yang shaklee fikirkan untuk kita.

Contohnya bila di jual di kedai/ farmasi ianya akan melibatkan banyak pihak.

pengilang - pembekal- pengedar- penjual-pengguna

Bila melibatkan banyak pihak ini sudah tentu setiap pihak akan mengambil keuntungan masing-masing.Jadi harga untuk sampai ke pengguna mungkin agak mahal berbanding dengan sistem MLM.

Tapi bila dipasarkan secara MLM ianya hanya melibatkan

Pengilang - Pengedar- Pengguna

Lihat, jauh tak bezanya. Dan sudah tentu pasaran secara MlM lebih menguntungkan pengguna. Pengguna hanya akan menikmati harga yang lebih rendah. Dan yang best tu pengguna sendiri boleh jadi pengedar yang lebih menjimatkan!

Jimat Kos Pengiklanan


Selalu kita dengar iklan-iklan pelbagai jenis produk di corong radio atau televisyen kan? Tapi pernah dengar tak iklan kat tv pasal shaklee?

Sepanjang Ms J jadi pengedar shaklee ini tak pernah pula dengar.huhu. Kenapa shaklee tak buat macam tu juga?

Haa kalau nak tahu semua iklan di mana-mana medium sekalipun semuanya memerlukan kos yang banyak. Bagi shaklee daripada habiskan duit membayar kos iklan ini lebih baik mereka laburkan untuk membuat sebarang kajian terhadap vitamin shaklee.

Buka Peluang Perniagaan Buat Semua Orang


Jadi dengan adanya MLM seperti ini semua orang boleh join, semua orang layak untuk berjaya dengan pendapatan bulana secara infiniti.Takdela tokey farmasi aje yang kaya kan.huhu

Lagi satu buat mereka yang tercari cari bisnes online dari rumah elok sangat untuk menceburi bisnes seperti ini.

Semoga kita semua berjaya dalam apa jua yang kita lakukan.Jangan lupa nak jana pendapatan dengan Shaklee watsap aja Ms J ye..huhu








Read More

Jun 15, 2017

Minyak Ikan Omega 3 Untuk Kurus?

Pernah dengar minyak ikan? Ala minyak ikan yang kaya dengan omega 3 tu.Ms J rasa semua orang dah kenal dengan minyak ikan ini, cuma mungkin ramai yang tak tahu bahawa pengambilan minyak ikan ini membantu untuk kurus.



Sebelum itu mari kita berkenalan dulu dengan hormon leptin, iaitu sejenis hormon yang mengawal perut kita untuk kenyang atau lapar.



Lihat pada graph di atas, semakin tinggi hormon leptin, itu menandakan kita berada dalam kekenyangan.Tapi jika hormon leptin ini rendah itu tandanya perut kita kelaparan.

Semestinya untuk kita kekal kurus, kita nak hormon leptin yang banyak untuk kita kekal kenyang.

Hormon ini berada di dalam sel lemak. Maka bagi mereka yang mengalami lemak yang banyak semestinya tinggilah hormon leptin kan?

Tapi ada juga orang gemuk yang tak kurus-kurus juga? Kenapa ye? Haa inilah yang di panggil sebagai rintangan leptin.

Rintangan Leptin


Rintangan leptin ini bermaksud halangan untuk hormon leptin ini berfungsi secara normal.Ianya berlaku bukan pada orang gemuk sahaja, malah orang kurus juga boleh berlaku.

Ini disebabkan oleh beberapa faktor iaitu :

⇾Gula berlebihan

⇾Stress melampau

⇾Insulin tinggi dalam badan

⇾Tak cukup tidur

⇾Makan berlebihan


Dengan adanya faktor seperti di atas inilah bagi mereka yang mahu kurus, masih tidak kurus-kurus juga. Usaha la apa-apa sekalipun memang susah untuk kurus.

Bagaimana Minyak Ikan Omega 3 Membantu Dalam Rintangan Leptin?


Minyak ikan omega 3 berfungsi dengan menurunkan paras triglycerides (lemak dalam darah). Paras tryglicerides yang tinggi akan membahayakan kesihatan kita contohnya ianya boleh menyumbang kepada sakit jantung dan strok.

Apabila paras tryglycerides ini rendah makan rintangan leptin akan ok.

Secara konklusinya minyak ikan omega 3 ini boleh menurunkan paras lemak dalam darah.Bila paras lemak ini sudah ok, maka tiadalah sebarang penyakit yang akan datang nanti.

















Mereka di atas tu semua yang telah mencuba minyak ikan omega guard shaklee. Dan sudah pasti nak kurus kena juga jaga makan taw!



MS J 016 444 2685



Read More

Jun 13, 2017

Pemeriksaan Mammogram Hanya Percuma!

Pernah dengar mengenai mammogram? Mammogram ini adalah sejenis pemeriksaan payudara selain daripada ultrasound.

Tapi ramai yang cakap buat mammogram ini amat perit dan sakit.Mana taknya payudara kita akan di kepit dan di tekan untuk mendapatkan imej yang bagus. Jadi buat pesakit yang akan menjalani mammogram bersabarlah kerana ianya untuk kebaikkan kita juga.

Okla harini Ms J bukan nak bercerita mengenai sakit ke tak mammogram ini, almaklumlah Ms J pun belum berpengamalan menjalani mammogram ini.huhu


Cuma apa yang Ms J nak war war kan di sini adalah " PEMERIKSAAN MAMMOGRAM SECARA PERCUMA"

Haa betul.Percuma je taw tak perlu bayar tapi dengan syarat di seperti di bawah:

⇒Perempuan berumur 40 tahun dan ke atas
⇒Perempuan yang berumur 30 tahun dan ke atas (jika mempunyai sejarah keluarga dengan kanser payudara)
⇒Warganegara Pulau Pinang / Ic Pulau Pinang
⇒Pemeriksaan seminggu selepas haid


Buat warga Pulau Pinang jangan lepaskan peluang ni.Kalau pergi buat kat mana-mana private hospital harga RM 100++. Tapi ini percuma je di bawah kelolaan kerajaan negeri.

Oh ya mesti korang tertanya tanya kan nak buat kat mana tu? Yang Ms J tahu ianya di jalankan di BP Diagnostic Centre Bukit Mertajam dan Pulau Pinang.

Nanti apa apa cuba telefon BP Diagnostic Centre  untuk membuat sebarang temujanji.Selamat menjalani pemeriksaan mammogram ye.Mencegah lebih baik daripada mengubati!







Read More

Jun 8, 2017

Makanan Yang Kaya Dengan Resveratrol Agen Antiradang Terbaik

Pernah dengar purple carrot? Atau dalam bahasa melayunya di panggil sebagai lobak ungu.

Kalau belum pernah dengar, samalah macam Ms J ni.Kalau bukan dari pembacaan memang tak tahu tentang kewujudan lobak ungu ini.

Istimewa tak istimewanya lobak ungu ini, ianya digunakan sebagai bahan utama dalam supplement,yang mana membantu mengatasi masalah keradangan.

Dikatakan lobak ungu ini sangat kaya resveratrol, yang mana agen antiradang terbaik.Maka tak hairanlah penyakit yang berkaitan radang boleh dikurangkan dengan mengambil supplement sebegini.

Contoh penyakit radang yang selalu kita dengar adalah seperti radang paru paru.

Radang paru paru ini bermaksud berlaku inflamasi pada alveoli, iaitu satu kantung dalam paru paru yang membenarkan oksigen dan karbon monoksida untuk bergerak dalam peredaran darah dan paru paru.

Biasanya punca berlaku radang ini disebabkan oleh bakteria dan virus.Bila berlaku radang, alveoli ini akan membengkak.Maka, ianya akan menggangu proses pernafasan kita.

Ini antara simptom radang paru paru;

⏩Batuk yang berterus
⏩Susah bernafas
⏩Demam
⏩Degupan jantung menjadi laju
⏩Hilang selera makan
⏩Badan lemah
⏩Sakit dada

Apabila seseorang pesakit radang paru-paru ini mengambil makanan yang kaya dengan resveratrol, ianya boleh membantu mengurangkan masalah keradangan dan pembengkan pada alveoli tersebut.

Ini antara salah seorang pengguna yang menggunakan vivix, supplement yang sangat kaya dengan resveratrol dalam mengurangkan masalah radang paru paru.

Hasil daripada mengambil supplement yang kaya dengan resveratrol ini, pesakit paru-paru berair mula memberikan feedback yang positif.

Setelah hampir seminggu, beliau mendapat kesan yang memberansangkan, sudah mula berselera makan dan muka pun nampak ceria berbanding dengan sebelum ini.


Jika anda salah seorang daripada pesakit radang paru-paru ini, cuba ikhtiar dengan supplement yang kaya dengan resveratrol ini.Insyaallah anda juga mampu sembuh seperti sebelum ini!




Read More

Jun 6, 2017

Resveratrol Membantu Mengatasi Masalah Ketidaksuburan Di Kalangan Lelaki

Masalah ketidaksuburan bukan sahaja dikaitkan dengan wanita, malah kaum lelaki juga. Bila sebut mengenai ketidaksuburan lelaki, teringat pula pada ubat / supplement  yang selalu kita dengar iaitu viagra.

Selalu kita dengar kan mengenai pil viagra ni. Malah banyak sangat iklan iklan pil untuk masalah merawat ketidaksuburan lelaki ni.


Sebenarnya Ms J bukanlah arif sangat bab bab pil sebegini, cuma nak berkongsi mengenai resveratrol yang mana boleh membantu mengurangkan masalah ketidaksuburan lelaki seperti mati pucuk.


Bagaimana Resveratrol Bertindak?


Resveratrol ini bertindak dengan meningkatkan pengeluaran nitrik oksida.

Nitrik oksida inilah yang membantu salur darah mengembang dan memudahkan laluan sperma di laluan tersebut.

Bila saluran ini dah tak tersumbat maka masalah mati pucuk ini boleh dibantu.


VIVIX SALAH SATU SUPPLEMENT YANG SANGAT KAYA DENGAN RESVERATROL


Dan kalau nak tahu vivix adalah salah satu supplement yang sangat kaya degan resveratrol, yang mana boleh juga di ambil untuk mengatasi masalah mati pucuk.

Contohnya seperti customer ni.Suami isteri konsistent ambil vivix asalnya untuk masalah kulit, tapi akhirnya disahkan hamil.




Jika anda merancang untuk hamil, bolehla cuba ikhtiar dengan vivix ini.Ms J doakan anda semua berjaya hamil seperti mereka mereka yang lain.Aminn!

MS J 016 444 2685



Read More

Jun 1, 2017

Osteomatrik Shaklee Kini Kembali!

Kalau nak tahu semalam stok osteomatrik shaklee dah ada di seluruh cawangan shaklee taw.Ramai sungguh yang order, almaklumlah osteomatrik shaklee ini adalah salah satu kegemaran pelanggan setia shaklee.


Apa itu osteomatrik shaklee dan untuk mengetahui kebaikkan osteomatrik boleh rujuk di sini ➣➣ KEBAIKAN TABLET KALSIUM SHAKLEE/OSTEOMATRIKl

Tapi pembelian osteomatrik kali ini limit 10 botol untuk seorang.Adudu agak mencabar buat Ms J yang mana agen sah shaklee Sungai Petani.

Ramai yang mencari cari osteomatrik ini.Masakan tidak sudah beberapa kali cawangan shaklee kehabisan stok osteomatrik ini.

Buat korang yang baru nak berjinak jinak mencari supplement kalsium tu boleh la rujuk TIPS MEMILIH SUPLEMENT KALSIUM.

Siapa Yang Perlukan Osteomatrik?






Read More

May 31, 2017

Tips Memilih MInyak Ikan

Minyak ikan memang tidak asing lagi buat Ms J dan keluarga.Dah menjadi sajian kami setiap hari sebiji minyak ikan.

Kalau dulu bermacam macam minyak ikan yang dah cuba, tapi akhirnya Ms J sekeluarga end up dengan minyak ikan keluaran shakle, iaitu omega guard fish oil.




Tahu kenapa Ms J memilih keluaran shaklee? Ini haa sebab omega guard fish oil shaklee memenuhi kriteria ini:

Tips Memilih Minyak Ikan


Ketulinan


Semestinya kita membeli sesuatu produk kita nak yang original, dan tulen kan? Samalah juga dengan minyak ikan.Minyak ikan mesti bebas daripada sebarang bahan logam berat seperti merkuri, arsenik, lead.

Jadi salah satu cara nak membuang kesemua bahan logam ini adalah dengan melakukan penyulingan molekul secara berteknologi tinggi.Penyulingan ini ada pelbagai jenis peringkat, jadi untuk yang terbaik pilihlah produk yang telah menjalani proses yang paling tinggi.

Di uji Oleh Pihak Ketiga 


Maknanya minyak ikan ini bukan sekadar minyak ikan, ada penghargaan daripada pihak lain yang menjalanan ujian terhadap produk yang kita pilih tu.

Mempunyai Gred Farmasutikal Tinggi


Ini memang tak boleh di nafikan lagi.Nak pilih minyak ikan pilihlah yang mempunyai gred farmasutikal yang tinggi ye

Minyak Ikan Yang Diperbuat Daripada Ikan Kecil


Kenapa mesti ikan kecil? Sebab ikan kecil ini hidup tidak lama, dan peluang toksin menyerap dalam badan pun kurang.Jadi ianya lebih selamat.

Ingat, semakin besar ikan semakin banyak kandungan merkuri yang terkandung.Jadi nak selamat pilihlah minyak ikan yang diperbuat daripada ikan kecil ye.

Kandungan Minyak Ikan Omega 3 Yang Tinggi


Semua produk mempunyai kandungan omega 3 yang berbeza.Untuk kesan yang terbaik pilihla produk yang mengandungi omega 3 yang tinggi, bukan tinggi dengan minyak hati ikan taw!

Ini antara sebab saya memilih omega guard shaklee..hehe

Omega guard shaklee antara supplement yang tinggi kandungan omega 3



Kandungan EPA dan DHA omega guard shaklee yang agak tinggi


Saya memilih jenama shaklee, korang??


Read More