Skip to main content

Posts

Cara Rawat Tulang Patah Agar Kembali Bercantum Dengan Cepat

Bila bercakap pasal tulang patah ini, dalam kepala dok fikir sebab berlakunya tulang patah ini adalah kemalangan. Iya, biasanya kemalangan akan menyebabkan masalah tulang patah di mana mana bahagian anggota badan.
Dan biasanya tulang patah ini tak boleh di bawa main main taw. Kalau nak angkat orang yang kemalangan, yang alami patah tulang pun kena ada cara tertentu agar tulang patah tadi tidak bertambah teruk.


Entry entry sebelum ini Ms J ada bercerita mengenai kenapa tulang patah ini lambat sembuh. Jadi hari ini Ms J ingin berkongsi lagi cara rawat tulang patah agar kembali bercantum dengan baik.
Selain kita ikut nasihat doktor, amalkan pemakanan yang sihat kita juga boleh amalkan pengambilan vitamin agar tulang patah tadi akan cepat bercantum kembali.
Cara Rawat Tulang Patah Vitamin apa yang kita boleh amalkan untuk pastikan tulang patah ini kembali bercantum kembali? Haa, harini Ms J nak berkongsi mengenai vitamin shaklee yang kita boleh ambil untuk pastikan tulang patah ini kemba…
Recent posts

4 FasaTulang Patah Kembali Sembuh

Tulang patah ini boleh sembuh,jangan risau. Cumanya ia akan ambil masa, samaada lambat atau cepat sahaja. Lambat atau cepat bergantung pada beberapa faktor, selanjutnya boleh klik >>> sebab tulang patah lambat sembuh
Unik kan tulang kita ini? Dah patah pun boleh bercantum balik, cumanya bercantum kepada normal atau hampir normal. Subhanaallah!Hebatnya ciptaan Tuhan.
Kalau korang tertanya tanya bagaimana tulang patah ini boleh bercantum balik? Haa, jawabnya tulang patah ini mengalami beberapa fasa untuk sembuh seperti sedia kala.
Fasa Tulang Patah Kembali Sembuh 1. Inflamasi dan Pembekuan DarahFasa ini biasanya berlaku dalam masa 72 jam pertamaBila adanya tulang patah, maka akan ada inflamasi dan pembekuan darah akan terjadi 2.Pembentukan Tulang LembutPembentukan tulang lembut ini biasanya terjadi pada hari kedua ke dua minggu terjadi tulang patahFasa ini terjadi setelah proses pembekuan darah digantikan dengan tisu berserat ( fibrous tissues) dan tisu rawan yang juga dikenal…

Jenis Dan Kategori Tulang Patah

Kejadian tulang patah ini boleh berlaku pada sesiapa sahaja. Malah patah tulang berisiko pada mereka yang mengalami kemalangan jalan raya, jatuh pada tempat tinggi, penderaan kanak kanak dan sebagainya.
Tulang patah ini boleh bercantum semula, tapi sudah tentu ianya akan mengambil masa yang agak lama. Nak tahu sebab tulang patah ini lambat sembuh, boleh klik di sini >>> sebab tulang patah lambat sembuh
Hari ini, Ms J ingin berkongsi mengenai jenis jenis tulang patah. Haa, tulang patah ini ada bermacam macam jenis dan bentuk taw.
Jenis Dan Kategori Tulang Patah
Dalam bahasa lainnya, tulang patah ini juga di sebut sebagai fraktur. Fraktur yang biasa ditemui adalah :
Fraktur tertutup  Fraktur yang berlaku di mana tiada luka ataupun tulang yang patah itu tidak terdedah kepada udara luar Fraktur TerbukaKepatahan tulang yang mempunyai luka dan terdedah kepada udara luar
Fraktur PenuhKepatahan tulang yang berlaku di mana tulang itu patah kepada dua atau lebih serpihan Fraktur Tidak P…

Set Vitamin Shaklee Untuk Tulang Patah

Entry sebelum ini Ms J ada menyebut mengenai sebab tulang patah ini lambat sembuh atau lambat bercantum semula. Salah satu sebabnya adalah kekurangan nutrisi.
Betul tak?
Iya, nutrisi sangat penting dalam memastikan tulang mendapat nutrient yang mencukupi dan kembali sembuh seperti biasa. Bayangkan tulang patah ini, kekurangan nutrisi, macam mana tulang patah ini akan kembali seperti biasa?

Macam kita jugalah,manusia memerlukan makanan untuk sihat dan bertenaga. Samalah juga dengan tulang patah ini. Memang memerlukan makanan / nutrisi yang cukup untuk kembali bercantum dengan sihat.
Selain daripada pemakanan harian kita untuk bantu tulang patah ini bercantum dengan baik, kita juga boleh ambil vitamin tambahan seperti vitamin shaklee, yang mana banyak membantu mempercepatkan lagi penyembuhan tulang patah.
Jadi, hari ini Ms J ingin berkongsi lagi, mengenai vitamin shaklee, vitamin apa yang sesuai kita ambil untuk bantu dalam masalah tulang patah.
Vitamin Shaklee Untuk Tulang Patah
1. Vi…

5 Sebab Tulang Patah Lambat Sembuh!

Tulang patah ini boleh sembuh seperti sedikala. Cumanya ambil masa, sebab tulang yang telah patah ini tak mungkin boleh bercantum dalam sehari dua.


Ya, cukup mustahil kan tulang patah ni boleh kembali normal dalam sehari dua. Biasanya berbulan bulan jugalah barulah tulang patah beransur bercantum.
Biasa la tu. Kalau kita perasan pun kan, kalau ada berlakunya tulang patah pun, doktor akan pakaikan simen yang membaluti kawasan tulang patah tersebut.
Terdapat pelbagai punca dan sebab tulang patah ni lambat sembuh. Tapi hari ini Ms J hanya nak sentuh mengenai sebab tulang patah lambat sembuh secara umum sahaja.
Apa sebabnya tu??
Sebab Tulang Patah Lambat Sembuh Umur Percaya atau tak, umur mempengaruhi lambat atau cepat tulang patah itu kembali sembuh.Semakin bertambah usia seseorang, semakin lambat tulang patah sembuh.Sebagai contoh, kanak kanak alami tulang patah lebih cepat sembuh berbanding dengan orang dewasa. Jenis Patah Dan Lokasi Tulang Patah Tulang patah boleh berlaku di mana man…

Setelah Setahun Alami Patah Kaki, Akhirnya Tulang Kembali Bercamtum

Assalamulaikum dan salam sejahtera!
Hari ini Ms J nak berkongsi mengenai masalah tulang patah yang mana beransur pulih setelah mengamalkan supplement shaklee.
Di bawah ini Ms J sertakan testimoni seorang pengguna shaklee yang mana telah mengambil vitamin ESP dan Osteomatrik untuk merawat masalah tulang patah
Hampir setahun saya patah kaki. Kaki kiri di bahagian peha dan kerting. Di bahagian peha sudah sembuh tapi tidak sepenuhnya Hampir setahun mengalami masalah patah kaki, akhirnya masalah yang dihadapi oleh Aina semakin beransur kurang.
Alhamdulillah tumpang gembira untuk Aina, dan gembira juga sebab dengan adanya vitamin shaklee ini membantu untuk mencantumkan kembali tulang patah yang di hadapi Aina.
Susu ESP dan pil osteomatrik. Bagus Sis. Tulang baru pon alhamdulillah dah tumbuh
Aina hanya mengambil vitamin shaklee yang terdiri daripada ESP dan osteomatrik. Alhamdulillah gabungan kedua dua vitamin ni sangat membantu dalam masalah tulang patah yang di hadapi.
Sebenarnya vitamin …

Ini Sebab Kenapa Buat Shaklee ni Best Sangat!

Kalau kita tengok kan, mereka yang jual shaklee ni sangatlah teruja dan excited dengan produk dorang jual. Ada sesetengah pengedar shaklee tu sanggup buat apa sahaja untuk kembangkan bisness mereka, contohnya sanggup travel ke sana ke mari untuk buat coaching anak buah.
Kalau kita tengok sekalipun mereka ini sangat sangatlah komited dengan shaklee. Orang kata sangat setia dengan shaklee sampaikan sanggup buat saja.
Agaknya apa yang best sangat pasal bisnes shaklee ni? Mari kita tengok
KENAPA SHAKLEE BEST SANGAT?
1. UNTUNG RUNCIT
♧ member beli harga member ♧Jual harga runcit ♧ untung runcit sahaja dah dapat ribu riban!
2. BONUS ♧ bonus bulanan direct masuk akaun setiap 14hb. ♧ jumlah bonus bergantung pada jualan kumpulan dan jualan sendiri.
3. FREE VVIP TRIP melancong fully sponsored bagi yang capai target ♧ free ticket, free makan, free hotel, free transport ♧tinggal bawa baju, bawa badan, bawa senyuman utk bergambar. dan juga bawa kenangan untuk dibawa balik☺
4. Peluang untuk mendap…