Aug 20, 2018

BAPA MERTUA DAH TAK PERLU INSULIN!

Semalam kat kumpulan wassap kami, seorang kawan ada berkongsi kisah bapa mertua beliau.

Untuk pengetahuan, bapa mertua beliau ni ada masalah kencing manis yang perlu di cucuk insulin setiap hari.

Tapi iyalah, orang tua ini susah sangat nak ambil supplement. Hanya ubat ubatan yang  direkomendasi oleh doktor sahaja.

Nak di jadikan cerita, akhirnya bapa mertua beliau terjebak juga dengan salah satu supplement daripada shaklee iaitu, vivix.


Nak tahu kisah selanjutnya, meh baca ini


"Kisahnya,bapa mertua ni ada penyakit kencing manis. Tahap gula yg tinggi. Tapi tak pernah nak berpantang makan dan sebagainya

Nak dijadikan cerita,satu haritu dia buat kerja2 dekat luar rumah. Kaki terpijak paku berkarat. Kaki jadi luka dan tak baik2. Bernanah dan berdarah berterusan keluar. 

Jadi nak solat pun susah. Kesian dgn keadaan kaki dia yg tak baik2 tu...dan takut kena potong. Akhirnya akak perkenalkan vivix pada abah.mula-mula memang susah nak ambil. Rasa macam tak percaya. 

Semasa ada promo vivix,dia beli dan join member. Bila 1-2 botol minum,dia rasa badan ada panas-panas dan gatal tapi tetap teruskan. Bila dah ambik sehingga 5 botol..doktor sahkan abah dah tak perlu insulin. 

Kaki pun bertambah baik dan luka semakin kering dan tak bernanah lg. Bila abah teruskan pengambilan vivix yg ke 6 botol,keadaan dia semakin baik dan dah boleh solat dan berjalan.seperti.sediakala.


Dengan pengambilan 2kali.sehari abah dah boleh berjalan dengan baik.
Alhamdulillah."

testimoni vivix untuk kencing manis

Alhamdulillah, dengan kosisten ambil vivix ni, abah mertua beliau sudah boleh berjalan dengan baik!

Moga korang yang ada masalah kencing manis boleh terinspirasi dengan kisah beliau ini.

Baca juga kisah paru paru berair yang sembuh dengan vivix ini >>> testimoni vivix
Read More

Aug 17, 2018

Rank Dalam Shaklee dan Anggaran Pendapatan

Assalamualaikum dan salam hujung minggu buat warga Kedah!

Kali ini Ms J nak berkongsi satu topik yang santai, tapi penuh dengan makna iaitu rank dalam shaklee dan anggaran pendapatan yang kita dapat jika berada di dalam rank tersebut.

Kalau nak tahu, buat bisnes shaklee ni ada rank dia. Rank ini bermaksud tahap / kedudukan kita di dalam shaklee

Semakin tinggi rank kita, semakin lebatlah bonus shaklee yang kita dapat. Ok meh kita kenali rank dalam shaklee ini.

Rank dalam shaklee ini ada tujuh kesemuanya. Apabila kita mendaftar sebagai ahli shaklee kita digelar sebagai distributor.

Selepas distibutor, kita akan mula mendaki untuk menduduki mana mana rank dalam shaklee yang kita nak.

Maksudnya semua orang adalah sama, bermula daripada rank distributor sehinggalah berjaya memanjat tangga tertinggi di dalam shaklee iaitu master coordinator

Rank Dalam Shaklee


Distributor

Semua orang bermula dengan pangkat distributor selepas mendaftar sebagai ahli shaklee

Supervisor

Apabila kita mencapai point yang ditetapkan sebagai supervisor

 Senior Supervisor


Apabila kita mencapai point yang ditetapkan sebagai senior supervisor

Coordinator


Apabila kita mencapai point yang ditetapkan sebagai coordinator

Senior Coordinator


Apabila kita mencapai point yang ditetapkan sebagai senior coordinator

Key Coordinator


Apabila kita mencapai point yang ditetapkan sebagai key coordinator

Senior Key Coordinator


Apabila kita mencapai point yang ditetapkan sebagai senior key coordinator


Master Coordinator


Apabila kita mencapai point yang ditetapkan sebagai master coordinator


Nah, di sini Ms J belanja korang rank dalam shaklee berserta dengan anggaran pendapatan tahunan. Ini hanyalah anggaran je taw, tapi kalau kita usaha lebih maka lebih lagi lah yang kita akan dapat.

Sebabnya bonus dalam shaklee ini unlimited. Tiada had limited!


Rank dalam shaklee beserta dengan pendapatan

Siapa yang taknak buat bisnes shaklee ni, sambil duduk rumah jaga anak tiap tiap bulan dapat bonus mengalahkan orang yang bekerja.

Yang best tu, bisnes shaklee ini flexible, tak de masa tetap. Maksudnya kat mana mana pun kita boleh jalankan bisnes shaklee.

Kalau korang berminat nak jadi ahli shaklee atau nak jadi bisnes partner, boleh hubungi Ms J ye.



Tak tahu nak mula bisnes apa? Baca ini cara tambah pendapatan




Read More

Aug 16, 2018

Testimoni Paru Paru Berair Sembuh Setelah Amalkan Vivix

Setelah banyak hari Ms J menulis mengenai tanda paru paru berair ni, kali ini Ms J ingin berkongsi dengan anda semua mengenai testimoni paru paru berair ini.

Selain daripada pengambilan ubat ubatan yang disyorkan doktor, anda juga boleh cuba amalkan pemakanan tambahan seperti vivix daripada shaklee.

Jangan risau kerana vivix ini tidaklah mendatangkan sebarang kemudaratan, sebaliknya ianya membantu dalam pembentukan sel sel dan melindungi kerosakan sel.

Baca juga testimoni cyst dan fibroid yang berjaya kecut setelah amalkan vivix



Bukan sorang dua je yang telah cuba vivix dalam masalah paru paru berair ini taw, tapi ramai dah cuba. Dan majoriti daripada mereka memberikan feedbak yang baik, yang mana pesakit paru paru berair semakin sembuh.

Testimoni Paru Paru Berair


Mari kita amati apakata mereka mengenai vivix dalam masalah paru paru berair ni;

Testimoni Paru Paru Berair 1 


Hasil pengambilan vivix, tak jadi nak tebuk untuk keluarkan air di paru paru. 

Testimoni paru paru berair


Testimoni Paru Paru Berair 2 


Suami pengidap paru paru berair dan isteri pula menderita SLE. Tapi hasil pegambilan vivix leboh kurang 3 botol, akhirnya mereka kembali sihat.



Testimoni paru paru berair

Testimoni Paru Paru Berair 3 


Air di dalam paru paru, kuman di paru paru dan air kencing semua kembali normal setelah amalkan vivix daripada shaklee.

Testimoni paru paru berair

Testimoni Paru Paru Berair 4 


Kesan vivix 7 hari, terhadap pesakit paru paru berair dibenarkan balik setelah sebulan di hospital

Testimoni paru paru berair


Testimoni Paru Paru Berair 5


Setelah seminggu amalkan vivix, suami kembali seperti biasa, sudah berselera makan dan muka pun sudah kembali ceria seperti sebelum ini

testimoni paru paru berair

Dan kalau nak tahu, vivix ini adalah sejenis minuman botanikal yang mempunyai 1001 khasiat. Nak order atau sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee boleh terus hubungi Ms J selaku pengedar  shaklee

Read More

Aug 14, 2018

Tanda Paru Paru Berair Yang Ramai Tidak Tahu!

Hujung minggu lepas, Ms J sempat melawat sepupu, yang mana telah kehilangan ibunya akibat masalah paru paru berair.

Itupun mereka baru sahaja tahu, bahawa allahyarham ibu mereka mengidap paru paru berair. Tiada sebarang tanda atau gejala yang menunjukkan ibu mereka mengidap paru paru berair ni.



Yang adanya, ibu mereka ni sering mengalami sakit kaki dan bengkak, dan juga selalu rasa letih. Mereka ingatkan hanyalah penyakit biasa, iyalah mungkin sebab faktor pekerjaan juga kan.

Tak sangka pula ibu mereka mengidap paru paru berair ni. Doaku moga arwah ibu mereka di tempatkan di kalangan orang beriman.Aminnn.

Okla hari ini Ms J ingin berkongsi mengenai penyakit paru paru berair mengenai tanda dan kenapa berlakunya paru paru berair ni. Mungkin boleh menjadi rujukan dan panduan buat mereka yang mengalami masalah paru paru berair ni. 


Apa itu Paru Paru Berair


Penyakit paru paru berair ini berlaku apabila adanya air berlebihan berkumpul di dalam paru paru. Cecair ini berada dan berkumpul di satu bahagian di paru paru iaitu di alveoli.

Alveoli ini berfungsi untuk membekalkan oksigen kepada darah yang mengalir ke dalam paru paru dan ke seluruh badan.

Maka apabila terdapat air di dalam alveoli ni, maka bekalan oksigen akan terganggu. Dengan sebab itulah pesakit paru paru berair ni akan mengalami sesak nafas.


Tanda Paru Paru Berair 


Bila cakap saja mengenai paru paru berair ni, ramai yang cakap salah satu tanda adalah sesak nafas. Iya, betul tu.Tapi masih ramai lagi yang tak tahu, tanda paru paru berair ni banyak lagi sebenarnya:

Antara tanda paru paru berair adalah :

  • Sesak nafas yang terus dan berlaku pada jangka masa pendek
  • Sakit dada
  • Perasaan cemas dan takut
  • Tercungap cungap
  • Kulit menjadi pucat dan bewarna biru atau kelabu
  • Rasa pita atau pengsan

Namun, bagi pesakit paru paru berair yang kronik mereka mungkin akan mengalami tanda tanda ini:

  • sesak nafas terutamanya apabila melakukan aktiviti fizikal
  • sesak nafas sekiranya baring rata
  • bunyi deham (wheezing) ketika bernafas
  • batuk yang mengeluarkan kahak yang berbuih dan mengandungi darah
  • sering bangun daripada tidur kerana sesak nafas
  • kaki bengkak
  • rasa lesu
  • naik berat badan apabila ditimbang kerana cecair berkumpul dalam badan terutamanya dalam kaki dan paru paru

Haa, banyak sebenarnya tanda paru paru berair ni. Tak semestinya sesak nafas saja taw. Jadi, jika anda atua ibu bapa atau saudara mara yang mengalami tanda paru paru berair ini cepat cepatlah berjumpa doktor.

Orang kata lebih baik merawat awal daripada terlambat. Baca juga kisah Nur Alya yang mana suaminya mengalami masalah paru paru berair dan akhirnya bebas daripada penyakit paru paru berair ni >>> pulih daripada paru paru berair




Read More

Aug 13, 2018

Pengedar Shaklee Butterworth

Jika anda adalah salah seorang peminat tegar vitamin shaklee, anda boleh terus dapatkan sebarang produk shaklee daripada Ms J selaku pengedar sah shaklee di Butterworth.


Ms J ni bukan sahaja menyediakan khidmat sebagai agen shaklee Butterworth, malah Ms J juga menyediakan konsultansi dan cara makan vitamin shaklee yang betul.

Tak ada masalah bagi korang yang berada di luar kawasan Butterworth, sebabnya Ms J juga ada menyediakan khidmat pos ke semenanjung Malaysia termasuklah Sabah dan Sarawak

Buat mereka yang mereka yang berada di kawasan Butterworth pula boleh dapatkan terus produk shaklee daripada  Ms J selaku stokis shaklee di Butterworth.

Sebarang pertanyaan atau ingin dapatkan lebih lanjut mengenai produk shaklee boleh terus hubungi Ms J


Ms J juga mengalu alukan kedatangan korang untuk melibatkan diri dalam bisnes shaklee. Semestinya bisnes shaklee ni bukan semata mata bisnes yang cikai, tapi bisnes yang berbaloi untuk di ceburi.

Jangan risau jika anda adalah seorang yang zero mengenai bisnes shaklee, kerana kelak anda akan di bimbing dan di ajar dalam group kami. 

Apa yang anda perlu buat adalah hubungi Ms J segera sebagai mentor shaklee anda!


Ketahui promosi shaklee untuk bulan ini >>> promosi ogos

Read More

Aug 11, 2018

Kesan Fibroid Pada Wanita dan Ibu Hamil


Fibroid adalah sejenis tumor yang sering di alami oleh kaum wanita. Boleh dikatakan 20 %-50 % wanita dewasa ini mengalami fibroid.

Fibroid ini juga dikenali sebagai 'uterine myomas, leiomyomas atau fibromas'.


Masalah fibroid ini dikatakan 99 % adalah jenis yang tidak berbahaya, maksudnya ianya bukanlah sejenis kanser yang boleh merebak ke seluruh sistem badan.

Namun, jika ianya dibiarkan begitu sahaja tanpa diambil rawatan alternatif ianya boleh memberi kesan pada kaum wanita.

Kesan Fibroid


Apakah kesan fibroid pada wanita ni?Ni haa antaranya adalah
  • Perubahan kitaran haid bulanan seperti lebih banyak pendarahan, lebih kerap datang bulan, sakit dan kejang semasa haid dan anemia (kekurangan darah)

  • Tekanan daripada fibroid contohnya sukar dan mungkin juga kerap membuang air kecil, sukar membuang air besar, sakit dibahagian dubur dan abdomen kejang

  • Rahim dan abdomen semakin buncit dan membesar

  • keguguran dan mungkin juga kemandulan

Bahaya fibroid pada Kehamilan

Jika anda adalah salah seorang ibu hamil dan mempunyai fibroid, masalah ini mungkin memberi kesan pada anda.

Berdasarkan Dr Shah Reza, bahawa fibroid akan membesar semasa mengandung, apatah lagi bila bertambahnya bekalan darah ke rahim

Tumbesaran yang cepat ini memberikan kesan tidak senang pada ibu, sakit mungkin berlaku dan rasa membebankan pada bahagian abdomen.


Namun, saiz fibroid ini akan cepat mengecil selepas proses kelahiran.Dan dengan sebab inilah kebanyakkan fibroid tidak dibuang ketika hamil, walaupun si ibu melahirkan secara pembedahan.

Bukan itu sahaja, malah masalah keguguran,kelahiran pramatang dan kelahiran songsong juga berisiko berlaku kesan daripada fibroid ni.

Fibroid ini juga menghalang kelahiran normal dan jika kelahiran normal berlaku sekalipun, ianya akan mengalami komplikasi lain seperti pendarahan berlebihan semasa bersalin

Kesimpulannya, fibroid ni bukanlah jenis kanser yang boleh mendatangkan kematian, tapi jika dibiarkan berlarutan ianya boleh membawa kepada komplikasi lain.

Jadi rawat fibroid sebelum ianya terlambat.Lihat kisah mereka yang berjaya merawat fibroid >>> testimoni fibroid




Read More

Testimoni Vivix Kecutkan Cyst Dan Fibroid

Assalamualaikum dan salam sejahtera.Semalam kat group kami rancak berbincang mengenai vivix yang banyak membantu dalam masalah cyst and fibroid..

Dan masing masing berkongsi kisah masing masing yang mempunyai cyst dan akhirnya cyst itu mengecut dan ada yang sudah tiada.
Vivix kecutkan cyst and fibroid

Semua ni gara gara vivix.Mereka mengamalkan vivix sebagai salah satu langkah berikhtiar untuk merawat cyst dan fibroid yang di hadapi.

Jadi, pada pagi ini Ms J ingin berkongsi mengenai testimoni vivix yang mana banyak membantu dalam mengecutkan cyst dan fibroid.

Testimoni Vivix Kecutkan Cyst dan Fibroid


Testimoni 1

  • Hasil pengambilan vivix, vitamin c, vitamin E dan carotomax, fibroid yang dulunya 7 cm kini hanya bersaiz 1 cm++

Testimoni vivix kecutkan fibroid

Testimoni 2

  • Ni pula kisah Aida. Baru minggu kedua amalkan vivix, gla complex dan catoromax, cyst beliau didapati sudah tiada!


Testimoni vivix kecutkan cyst

Testimoni 3

  • Cyst yang bersaiz 10 cm menjadi 2 cm. Subhanaallah!


Testimoni vivix kecutkan cyst

Testimoni 4


  • Setelah tiga minggu amalkan vivix, cyst hilang!

Testimoni cyst kecutkan cyst

Testimoni 5

  • Tak jadi kena pembedahan, gara gara fibroid sudah kecut kesan pengambilan vivix!

Testimoni vivix kecutkan fibroid


Testimoni 6

  • Doktor cakap cyst akak dah tiada!


Testimoni vivix kecutkan cyst


Buat korang yang mengalami masalah cyst dan fibroid ni, apakata cuba ikhtiar dengan vivix ni. Alhamdulillah ramai yang memberikan pandangan yang positif mengenai vivix.

lagi satu, vivix ni adalah minuman botanikal yang amat berkhasiat untuk diamalkan dalam kehidupan seharian kita.

Jadi, anda tak usah nak ragu ragu lagi tentang vivix, sememangnya vivix ni sangatlah berbaloi untuk dicuba kerana ianya mempunyai pelbagai fungsi!

Nak tahu bila ada promosi vivix, ini haa promosi Ogos 2018

Untuk dapatkan vivix ini atau sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya ye.





Read More