Skip to main content

Posts

Bahaya Kencing Manis, Berjaga Jaga!

Bila sebut mengenai kencing manis, ramai di kalangan kita rakyat Malaysia yang mengalami masalah kencing manis.

Tak kira umur, muda atau tua boleh dikatakan ramai yang menghadapi masalah kencing manis. Cuma tahap keseriusan itu mungkin berbeza.

Ada yang mengidap kencing manis, di tahap yang berjaga jaga, malah ada juga yang mengalami kencing manis sampai kan terpaksa bergantung pada ubat setiap hari.


Faktor ini berlaku mungkin berlaku disebabkan oleh gaya hidup kita yang kurang sihat. Maka, Ms J amat galakkan kita untuk sama sama mengamalkan gaya hidup sihat dengan mengamalkan makanan yang sihat, senaman dan juga makanan tambahan seperti supplement.

Bukan apa taw, bila dah dapat kencing manis ini, agak susah untuk kita sembuh seperti sediakala. Bahaya pun bahaya kencing manis ini.

Kencing manis ini adalah salah satu penyakit dalam diam. Dalam diam, ia boleh menyebabkan banyak masalah lain terjadi.

Bahaya Kencing Manis
Hipoglisemia- bila tahap gula dalam darah rendah. Anda akan mengala…
Recent posts

Kencing Manis ABah Kembali Normal, Badan Bertenaga dan Penglihatan Makin Pulih!

Bila cakap pasal kencing manis ni, Ms J amat ngeri. Sebabnya kencing manis ini adalah salah satu penyakit yag senyap.
Dalam diam, kita boleh dapat kencing manis. Lagi teruk kalau kencing manis ini yang menyebabkan mata buta, kaki terpaksa di potong, hilang deria rasa dan hilang berat badan yang mendadak.
Minta kita smua dijauhkan daripada penyakit kencing manis. Jadi, apa yang kita perlu buat adalah jaga pemakanan kita sebelum kita disahkan mengidap kencing manis.
Tapi, kalau dah ada kencing manis pun, kita tetap kena jaga pemakanan sama, agar kencing manis yang dihadapi tidak menjadi bertambah teruk.
Hari ini Ms J nak berkongsi lagi kisah seorang ayah yang mengidap kencing manis. Ayah yang mengidap kencing manis, yang mana bacaan gula yang tinggi.
Setelah bermacam macam ubat ubatan dan supplement yang dicuba, tapi masih lagi sama. Tidak ada perubahan pada paras bacaan gula abah.
Tapi akhirnya abah berjumpa dengan vivix daripada shaklee. Inilah kisah abah dengan shaklee.
'Syukur a…

Syoknya Bila Bacaan Kencing Manis Abah Dah Berkurang

Dulu kalau ada pesakit kencing manis datang buat pemeriksaan xray,Ms J la orang yang selalu kena buat. Lagi tak tahan, kalau ada yang kaki berbalut, dengan bau yang kurang menyenangkan.
Tapi itu dulu. Sekarang dah lama tak buat.haha. Sekarang memang dah jarang jumpa pesakit kencing manis.
Yang ada hanyalah orang sihat, tak pun yang ada kencing manis tapi takde lah yang luka dan berbau semacam tu.
Sebenarnya, harini Ms J nak berkongsi mengenai satu kisah mengenai kencing manis. Kisah seorang anak yang hadiahkan vivix ( supplement shaklee kepada ayahnya yang ada kencing manis.
Alhamdulillah, bila ambil vivix ini, bacaan kencing manis ayahnya ada perubahan. Tu pun tak sampai sebotol ambil taw.
Sukanya beliau bila dapat tahu keputusan bacaan gula ayahnya. Tak sia sia beliau cadangkan vivix untuk ayahnya cuba.
Nak tahu kisah selanjutnya, meh tengok ini.
"Salam harini saya nak share testimoni merawat diabetis dengan vivix oleh ayah saya sendiri.
Terbukti vivix mampu membantu masalah dia…

Sebab Sebab Sakit Sendi Berlaku

Sakit sendi ini boleh berlaku pada semua orang. Tak kira muda atau tua. Sakit sendi ini umum, maksudnya sakit di bahagian sendi.
Sebab Sebab Sakit Sendi Menurut laman web portal myhealth, pengidap sakit sendi ini biasanya tidak mempunyai kerosakan pada sendi. Tapi sakit sendi itu sendiri yang berpunca daripada lapisan tisu luaran, otot, ligamen, sendi atau pangkal saraf.
Di sini Ms J senaraikan antara sebab sebab sakit sendi boleh berlaku menurut di laman web portal myhealth. Kesakitan ringan mungkin disebabkan oleh terseliuh atau ligamen atau otot yang terkoyak sedikit. Ini boleh disebablan oleh aktiviti berat, mengangkat berat, postur yang tidak elok, kecederaan atau pergerakan tidak betul. Berat badan berlebihan Kecacatan tulang belakang atau tangan dan kaki Kecederaan ( kemalangan, bersukan dan sebagainya)  Penyakit sendi seperti arthritis Sakit dari pangkal saraf ( seperti saraf terhimpit)  Penyakit tulang  Jangkitan kuman Masalah mental seperti tekanan, kemurungan dan sebagainya Penyakit…

Punca Sakit Lutut Yang Di Alami Oleh Orang Muda

Sakit lutut ini boleh berlaku pada sesiapa sahaja. Terutamnya golongan yang berusia, selalu mengalami masalah sakit lutut.
Tapi golongan muda juga tercenderung untuk mengalami masalah sakit lutut. Sebabnya sakit lutut ini boleh berlaku disebabkan oleh banyak faktor.



Antara faktor sakit lutut adalah berlaku kecederaan pada lutut. Kecederaan ini boleh berlaku samaada disebabkan oleh kemalangan atau semasa melakukan aktiviti bersukan.
Punca Sakit Lutut
Antara kcederaan yang sering berlaku pada lutut adalah :
Kecederaan anterior cruciate ligament (ACL) ACL merupakan salah satu ligament yang menyambungkan tulang peha kepada tulang betis. Kecederaan ACL sering terjadi ketika sukan yang mana ia akan menyebabkan lutut menjadi tidak stabil
Tulang patah atau retak Tulang lutut termasuk juga tempurung lutut boleh mengalami keretakan ketika berlakunya kemalangan jalan raya.


Koyakan pada tisu meniscus Tisu meniscus adalah tisu rawan yang terletak dalam sendi lutut yang berfungsi untuk melancarkan…

Sakit Lutut Dah Makin Baik, Ini Rupanya Rahsia Mak!

Jangan pernah rasa berputus asa bila ada masalah sakit lutut. Tambah tambah lagi dengan usia yang kian menjengah, nak jalan pun susah tambah tambah lagi kalau ada masalah sakit lutut.

Orang kata setiap penyakit pasti ada penawarnya.Kalau bukan dengan ubat ubatan yang dibekalkan oleh hospital, kita boleh juga cuba cara tradisional.
Tapi hari ini Ms J nak berkongsi kisah mengenai sakit lutut. Kisah yang mungkin boleh memberi manfaat buat mereka yang ada masalah sakit lutut di luar sana.
Tak sangka, dengan amalkan vitamin shakle, sakit lutut pun dah bertambah baik. Lagi tak sangka, bila nak naik turun tangga, semuanya dah ok.
Nak tahu kisah selanjutnya? Meh baca kisah ini
"Mak saya memang ada masalah sendi dekat lutut. Bendalir di lutut mak pernah kering dulu masa tahun 2013. 
Sampai satu tahap ligamen dekat bahagian lutut tu dah koyak. mak terpaksa di tahan di wad dan kena masukkan cecair dekat lutut tu.
Doktor kata biasanya cecair itu tahan paling lama 2 tahun. Paling cepat 6 bulan …

Daftar Keahlian Shaklee Sekarang Dan Berpeluang Dapat Payung Percuma

Berita gembira! Berita gembira!
Buat korang yang belum lagi daftar keahlian shaklee, masa ini untuk korang daftar keahlian sekarang. Sebabnya dengan pendaftaran ahli shaklee sekarang, korang berpeluang sebiji payung. 
Payung yang besar, bersama logo dan perkataan shaklee. Bangga taw bila bawak pergi mana mana.
Mana nak dapat, kat kedai mana mana pun tak de jual payung. Hanya dengan buat pendaftaran ahli shaklee sahaja.
Dengan pendaftaran RM 65, anda layak untuk mendapat payung shaklee ini taw. Eh, kalau nak tahu bila boleh dapat, ada hari hari tertentu taw. Bukan setiap hari.
Nak lagi senang, meh Ms J tolong daftarkan. Kalau korang berminat untuk menjadi sebahagian dalam shaklee, meh klik link di bawah ini.
Ms J 016 444 2685