Skip to main content

Posts

Showing posts from February 21, 2017

Berjaya Cuci Gigi (Scaling) Setelah Sekian Lama Tertangguh

Hari ini tetiba rasa nak pergi cuci gigi.Bukan apa rasa gigi ni macam dah berkarat sana sini.Lagipun memang dah lama tinggal tabiat cuci gigi ini, rasanya dah dekat 5 tahun tak pergi klinik cuci gigi.
Cuci gigi ini juga dipanggil sebagai scaling. Kita di galakkan untuk mencuci gigi sekurang-kurangnya 6 bulan sekali.


Tahu tak kenapa? Sebab makanan kita makan, contohnya seperti milo, kopi akan melekat kat gigi. Lama kelamaan gigi kita akan kotor.
Tambah-tambah lagi bagi mereka yang merokok, menambahkan lagi kekotoran gigi kita.Sebab itulah kita di galakkan berhenti merokok.
Jadi dengan scalling ini akan membuang karang gigi dan juga membuang stain (kekotoran) di sebabkan oleh pelbagai makanan yang kita ambil 
Mula-mula pergi rasa takut sangat. Almaklumlah lama dah jumpa doktor gigi.haha bajet macam budak kecik je kan.
Harini Ms J pergi klinik gigi di  Relau Dental Surgeri kat Bayan Lepas, Pulau Pinang. Alang alang dah kerja sini harini, singgah la sini untuk cuci gigi.



Mula tu rasa tak…