Skip to main content

Posts

Showing posts from August 20, 2020

Autolife Insurance Untuk Kereta PertamaKu

Autolife insurance? Siapa yang pernah dengar mengenai autolife insurance ini? Haa, Ms J pon pertama kali dengar mengenai autolife insurance. Boleh tahu pasal autolife insurance sebab nak beli kereta.Almaklumlah ini kereta pertama Ms J. Umur dah 30an baru nak beli kereta.Sebelum ini guna kereta encik suami je.heeeeJadi, minggu lepas Ms J ada pergi bank untuk sign loan agreement. Masa tu, tanya la juga dengan orang bank.Macam mana kalau dalam tempoh loan tu, saya meninggal? Adakah kereta ini perlu di bayar atau secara automatik tak payah bayar?Masa inilah orang bank cerita mengenai autolife insurance.Ooo, ok juga tu.Sebabnya kita tak tahu apa yang akan berlaku pada kita sepanjang 9 tahun ini kan.Kalau masih lagi dipanjangkan umur, alhamdulillah.Tapi kalau kita dah takde, maka takdelah nak bebankan sangat orang lain nak bayar kereta kita tiap tiap bulan.Dan, dengan asbab inilah Ms J bersetuju untuk ambil autolife insurance ini. Buat yang masih lagi tidak tahu, autolife insurance ini akan…