Skip to main content

Posts

Showing posts from September 15, 2016

Pendapatan Sampingan Mampu Kukuhkan Kewangan Anda

Anda seorang pekerja yang makan gaji? Pernah tak di hujung hujung bulan rasa sesak sebab tak cukup duit untuk berbelanja.

Bukan nak cakap kat korang je, Ms J pun sama. Selalu juga mengalami masalah itu.Iyela tetiba bulan itu anak sakit, masuk hospital, kena balik kampung ada hal penting, kereta pula rosak.Semua tu boleh menyebabkan lari bujet untuk perbelanjaan bulan tersebut.
Nak tak nak terpaksa korek duit simpanan di bank.Kalau di ikutkan hati tak nak la usik, itu duit simpanan untuk waktu tua nanti.Tapi melihatkan keadaan tu terpaksa juga lah.Kalau tak nak cari duit mana kan?
Dari situ Ms J terfikir untuk membuat bisness online ni. Kan best tiap-tiap bulan ada duit lebih. Sekali sekala teringin juga makan kat luar bersama keluarga kat luar.
Maka di situ bermula lah karier Ms J sebagai pengedar sah shaklee yang berdaftar.Alhamdulillah pendapatan yang Ms J dapat tiap- tiap bulan mampu meringankan beban masalah kewangan kami sekeluarga.
Jika anda juga seperti Ms J maka ayuh jangan b…

Peluang berbisnes Tanpa Mengeluarkan Modal

Anda teringin nak buat bisnes, tapi tak tahu nak buat bisnes apa? Samala macam Ms J di awal-awal dulu.Asyik terfikir nak buat bisnes apa, nak jual apa, kalau jual ni dapat apa.


Melihatkan kawan yang dah berjaya dengan shaklee ni,Ms J rasa cemburu.Cemburu melihat kejayaan beliau apatah lagi jika sambil berbisnes itu boleh jaga makan minum keluarganya.

Ms J yang bekerja ni terpaksa hantar anak di taska, sakit demam anak taska yang uruskan.Kadang- kadang sambil memandu kereta tu sambil menangis mengenangkan anak yang tengah demam.Ms J tak mampu nak ambil cuti lama- lama,biasa la kita hanya seorang kuli.

Jadi memang Ms J tanamkan tekad untuk berjaya seperti beliau.Ingin menjadi surirumah sepenuh masa tapi pada masa yang sama mempunyai bisness sendiri.

Siapa yang taknak berjaya kan?Semua orang nak.Jadi dengan berbekalkan modal Rm80 Ms J daftar sebagai ahli. Banyak yang Ms J dapat bukan untuk ilmu pemasaran semata-mata malah ilmu kesihatan yang boleh dipraktik untuk kesihatan keluarga.

Kala…