Skip to main content

Posts

Showing posts from March 16, 2017

Char Kuew Tiaw Di Kampung Pelet, Memang Terbaik!

Suami masih lagi cuti pada hari ini.Maka kami sekeluarga balik kampug di Pokok Sena, Kepala Batas.
Hari ini mak mentua masak kari ikan masin (ikan talang).Kalau bukan kerana masih lagi kenyang, berpinggan pinggan Ms J makan.Almaklumlah kari ikan masin bersama sambal belacan memang sedap!
Lepas maghrib saja ajak suami keluar makan lagi.Tapi tak tahu nak makan apa.hehe.
Last last adik ipar suggest pergi makan char kuew tiaw di Kampung Pelet.Maka pergilah kami sekeluarga lepas maghrib tadi.
Kali ini kami order char kuew tiaw banjir. Dalam menunggu tak sabar pula rasa nak makan.Tengok orang sebelah makan macam best je.


Akhirnya sampai juga makanan kami.Masa menunggu tak ada la lama sangat, Ms J rasa dalam 10-15 minit.Mungkin juga sebab orang masih lagi tak ramai.
Ms J tengok chefnya pun ramai.Dalam 3 orang.Mungkin juga sebab inilah servisnya cepat.
Makan sepinggan rasa kenyang sangat.Biasanya makan char kuew tiaw kan kecil je portionnya, tapi yang ni besar.Udang pula ada dalam 5 ekor sat…