Skip to main content

Posts

Showing posts from July 29, 2016

Petua Menangani Anak Hyperaktif

Assalamualaikum semua.Hari ini rasa agak kepenatan sedikit sebab dah dua minggu Ms J kerja tanpa cuti. Terpaksalah demi mencari rezeki untuk anak-anak.
Bila balik rumah semestinya melihatkan anak-anak rasa tenang sekejap, tapi bila budak dah besar ni macam-macam kerenah.Memang tak duduk diam. Kalau macam anak Ms J tu lepas turun dari kereta je mesti tak nak masuk rumah, nak pergi jalan-jalan kat taman depan tu.
Nak tak nak layan kan jugalah. Kalau ikutkan hati ingat nak balik rumah nak baring je. Yang paling geram tu bila ajak balik dia tak nak. Aduii bertabah la.
Oleh sebab penat sangat semalam ingat nak buat entry siap-siap untuk hari ini sebab dah tahu dah hari ini agak sibuk, tengok-tengok Ms J dah lentok lena.Tapi anak masih lagi duduk main, pergi sana sini sorang-sorang dia.
Tak pela, mama tak marah adik main, asalkan adik sihat dan aktif.hehe.Haa bila cerita pasal aktif ni kan risau pula Jam pasal kanak-kanak hyperaktif. Apa sebenarnya yang dikategorikan kanak-kanak hyperkatif…