Skip to main content

Cegah Kolestrol Tinggi Dengan Minyak Ikan Omega 3

Mempunyai kolestrol tinggi memang amat merunsingkan.Takut kalau kalau kolestrol tinggi ini mendatangkan penyakit lain yang lebih bahaya, gara gara kolestrol tinggi.


Ramai yang tidak menyedari mereka mempunyai tahap kolestrol yang tinggi. Kolestrol tinggi mungkin tak beri apa apa petanda buat sesetengah orang, tapi yang pasti kita boleh melakukan ujian darah untuk mengenalpasti adakah kita mempunyai kolestrol tinggi atau pun tak.>>>tanda kolestrol tinggi

Maka,dengan itu jangan terkejut kalau kita tengok orang kurus pun mempunyai kolestrol tinggi. Ya,sebab kolestrol tinggi ini boleh berlaku pada sesiapa sahaja, tak kira orang kurus atau gemuk.Ini kerana tahap kolestrol berpunca daripada pemakanan dan gaya hidup kita.

Maka, dengan itu harini Ms J ingin berkongsi salah satu cara mencegah kolestrol tinggi iaitu dengan mengamalkan pengambilan minyak ikan omega 3 dalam pemakanan kita seharian.


Ya, minyak ikan omega 3 ni sangat membantu dalam menurunkan paras kolestrol yang tinggi.>>> testimoni kolestrol tinggi kembali normal. Minyak ikan ini juga membantu mengurangkan kolestrol jahat, dan meningkatkan kolestrol baik.

 Sebenarnya minyak ikan omega 3 mempunyai pelbagai lagi fungsi dan manfaat yang bagus untuk badan kita. Contohnya, ianya sangat membantu untuk jantung yang sihat.

Jadi,tak rugi kalau kita amalkan minyak ikan omega 3 ni. Satu keluarga boleh amalkan.Saya peminat setia minyak ikan omega guard shaklee, anda?


Comments

Popular posts from this blog

Khasiat Buah Pear Yang Ramai Tak Tahu!

Nah buah pear! Sebenarnya Ms J ni jarang nak makan buah, apatah lagi buah buahan import seperti buah pear ni. Tapi disebabkan oleh nak diet dan sihat, maka terpaksalah ambil buah pear ni. Sebenarnya, tak tahu nak beli buah apa semalam. Pergi pasar malam ternampak buah pear yang besar besar dan cantik, maka terjebak juga untuk beli.hehe Buah pear ni Ms J panggil sebagai buah lai. Iyalah lain negeri lain juga panggilan untuk buah pear ni kan.Dalam bahasa sains nya buah pear ini dikenali sebagai pyruss spp. Sebenarnya buah pear ni ada dua jenis, ada yang kulit hijau dan kulit kuning air macam tu. Buah pear ini sering dicari oleh ramai orang kerana ianya banyak dijual di pasar basah, pasar malam, pasar tani, dan mana mana pasaraya. Lagi satu buah pear ni diminati oleh ramai orang kerana harganya yang murah dan berpatutan. Bukan sebab harganya yang murah je , tapi buah pear ini mempunyai khasiat yang tersendiri.  Antara khasiat buah pear ini adalah bertindak sebagai

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada