Skip to main content

Cara Rawat Tulang Patah Agar Kembali Bercantum Dengan Cepat

Bila bercakap pasal tulang patah ini, dalam kepala dok fikir sebab berlakunya tulang patah ini adalah kemalangan. Iya, biasanya kemalangan akan menyebabkan masalah tulang patah di mana mana bahagian anggota badan.

Dan biasanya tulang patah ini tak boleh di bawa main main taw. Kalau nak angkat orang yang kemalangan, yang alami patah tulang pun kena ada cara tertentu agar tulang patah tadi tidak bertambah teruk.


Entry entry sebelum ini Ms J ada bercerita mengenai kenapa tulang patah ini lambat sembuh. Jadi hari ini Ms J ingin berkongsi lagi cara rawat tulang patah agar kembali bercantum dengan baik.

Selain kita ikut nasihat doktor, amalkan pemakanan yang sihat kita juga boleh amalkan pengambilan vitamin agar tulang patah tadi akan cepat bercantum kembali.

Cara Rawat Tulang Patah

Vitamin apa yang kita boleh amalkan untuk pastikan tulang patah ini kembali bercantum kembali? Haa, harini Ms J nak berkongsi mengenai vitamin shaklee yang kita boleh ambil untuk pastikan tulang patah ini kembali bercantum dengan baik.

Vivix

  • Merupakan minuman botanikal yang sangat kaya dengan anti-oksidan.
  • Anti oksidan ini penting untuk bantu semula sel sel yang telah rosak akibat tulang patah tadi untuk bercantum dengan baik

Osteomatrik

  • Merupakan pil tablet berasaskan kalsium, yang mana sangat penting untuk menguatkan tulang
  • Bukan sahaja mengandungi kalsium, malah mengandungi vitamin D dan magnesium untuk membantu penyerapan kalsium di tahap optimum.

Protein ESP

  • Merupakan serbuk protein berasaskan soya yang sangat kaya dengan protein
  • Protein ini perlu untuk bina sel sel baru, sekaligus ganti sel yang telah rosak akibat tulang patah tadi
  • Bila sel baru tumbuh, maka tulang patah pun akan cepat bercantum

Omega Guard

  • Omega guard ini adalah minyak ikan omega yang sangat kaya dengan omega 3.
  • Omega 3 ini mempunyai ciri ciri anti radang yang tinggi, yang mana sangat bagus untuk mengelakkan keradangan daripada berlaku.

Dengan gabungan keempat empat vitamin ini, insyaallah sangatlah membantu tulang patah tadi untuk kembali sembuh seperti sediakala.

Sebabnya ramai yang ambil dan guna vitamin shaklee, dan masing masing memberikan feedback yang yang sangat memberangsangkan.

Moga entry kali ini membantu korang yang ada masalah tulang patah, dan masih lagi tercari cari vitamin apa yang patut diambil untuk pastikan tulang patah ini kembali sembuh dengan cepat dan baik.

Sebarang pertanyaan atau belian produk shaklee ini, boleh terus hubungi Ms J ye.



Comments

Popular posts from this blog

Kenali Penyakit Sopak Dan Punca Terjadinya Penyakit Sopak

Pernah dengar mengenai penyakit sopak?Ms J pun pertama kali juga dengar mengenai penyakit sopak ini.
Alkisahnya minggu lepas Ms J ada kenduri di Pokok Sena Pulau Pinang. Berjumpa dengan bapak saudara sebelah suami yang tompokan putih-putih di badan beliau.
Maka, Ms J bertanyakan pada suami mengenai penyakit bapa saudara beliau. Dan sekarang baru Ms J tahu mengenai penyakit sopak ini.


Apa itu Penyakit Sopak

Penyakit sopak ini bukanlah sesuatu penyakit yang bahaya. Ianya tidak menghasilkan sebarang tanda dan simptom seperti gatal-gatal dan luka.
Penyakit ini merupakan sejenis penyakit kulit yang tidak menghasilkan pigmen. Kesannya kulit kelihatan tompok-tompok putih.
Lagi ketara apabila pesakit mempunyai kulit yang gelap. Sopak ini boleh berlaku di mana-mana bahagian tubuh badan.


Sopak juga di kenali sebagai vitiligo. Vitiligo ini sering berlaku pada mereka yang berumur bawah 20 tahun, namun ianya juga boleh menyerang sesiapa sahaja.
Kenali Punca Penyakit Sopak

Punca penyakit sopak ini m…

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe
"Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat."
Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya...
Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga.
Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni.
Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini adalah antara cara …

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga
Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi.

Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni.



Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru.



TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian.
Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut:
Antara tanda-tanda terkena TB adalah :Batuk kronikDemamBerkeringat pada waktu malamLetihHilang selera mak…