Skip to main content

Posts

Minyak Ikan Omega 3 Untuk Kurus

Pernah dengar minyak ikan? Ala minyak ikan yang kaya dengan omega 3 tu.Ms J rasa semua orang dah kenal dengan minyak ikan ini, cuma mungkin ramai yang tak tahu bahawa pengambilan minyak ikan ini membantu untuk kurus. Sebelum itu mari kita berkenalan dulu dengan hormon leptin, iaitu sejenis hormon yang mengawal perut kita untuk kenyang atau lapar. Lihat pada graph di atas, semakin tinggi hormon leptin, itu menandakan kita berada dalam kekenyangan.Tapi jika hormon leptin ini rendah itu tandanya perut kita kelaparan. Semestinya untuk kita kekal kurus, kita nak hormon leptin yang banyak untuk kita kekal kenyang. Hormon ini berada di dalam sel lemak. Maka bagi mereka yang mengalami lemak yang banyak semestinya tinggilah hormon leptin kan? Tapi ada juga orang gemuk yang tak kurus-kurus juga? Kenapa ye? Haa inilah yang di panggil sebagai rintangan leptin. Rintangan Leptin Rintangan leptin ini bermaksud halangan untuk hormon leptin ini berfungsi secara nor...

Pemeriksaan Mammogram Hanya Percuma!

Pernah dengar mengenai mammogram? Mammogram ini adalah sejenis pemeriksaan payudara selain daripada ultrasound. Tapi ramai yang cakap buat mammogram ini amat perit dan sakit.Mana taknya payudara kita akan di kepit dan di tekan untuk mendapatkan imej yang bagus. Jadi buat pesakit yang akan menjalani mammogram bersabarlah kerana ianya untuk kebaikkan kita juga. Okla harini Ms J bukan nak bercerita mengenai sakit ke tak mammogram ini, almaklumlah Ms J pun belum berpengamalan menjalani mammogram ini.huhu Cuma apa yang Ms J nak war war kan di sini adalah " PEMERIKSAAN MAMMOGRAM SECARA PERCUMA" Haa betul.Percuma je taw tak perlu bayar tapi dengan syarat di seperti di bawah: ⇒Perempuan berumur 40 tahun dan ke atas ⇒Perempuan yang berumur 30 tahun dan ke atas (jika mempunyai sejarah keluarga dengan kanser payudara) ⇒Warganegara Pulau Pinang / Ic Pulau Pinang ⇒Pemeriksaan seminggu selepas haid Buat warga Pulau Pinang jangan lepaskan peluang ni.Kala...

Makanan Yang Kaya Dengan Resveratrol Agen Antiradang Terbaik

Pernah dengar purple carrot? Atau dalam bahasa melayunya di panggil sebagai lobak ungu. Kalau belum pernah dengar, samalah macam Ms J ni.Kalau bukan dari pembacaan memang tak tahu tentang kewujudan lobak ungu ini. Istimewa tak istimewanya lobak ungu ini, ianya digunakan sebagai bahan utama dalam supplement,yang mana membantu mengatasi masalah keradangan. Dikatakan lobak ungu ini sangat kaya resveratrol, yang mana agen antiradang terbaik.Maka tak hairanlah penyakit yang berkaitan radang boleh dikurangkan dengan mengambil supplement sebegini. Contoh penyakit radang yang selalu kita dengar adalah seperti radang paru paru. Radang paru paru ini bermaksud berlaku inflamasi pada alveoli, iaitu satu kantung dalam paru paru yang membenarkan oksigen dan karbon monoksida untuk bergerak dalam peredaran darah dan paru paru. Biasanya punca berlaku radang ini disebabkan oleh bakteria dan virus.Bila berlaku radang, alveoli ini akan membengkak.Maka, ianya akan menggangu prose...

Resveratrol Membantu Mengatasi Masalah Ketidaksuburan Di Kalangan Lelaki

Masalah ketidaksuburan bukan sahaja dikaitkan dengan wanita, malah kaum lelaki juga. Bila sebut mengenai ketidaksuburan lelaki, teringat pula pada ubat / supplement  yang selalu kita dengar iaitu viagra. Selalu kita dengar kan mengenai pil viagra ni. Malah banyak sangat iklan iklan pil untuk masalah merawat ketidaksuburan lelaki ni. Sebenarnya Ms J bukanlah arif sangat bab bab pil sebegini, cuma nak berkongsi mengenai resveratrol yang mana boleh membantu mengurangkan masalah ketidaksuburan lelaki seperti mati pucuk. Bagaimana Resveratrol Bertindak? Resveratrol ini bertindak dengan meningkatkan pengeluaran nitrik oksida. Nitrik oksida inilah yang membantu salur darah mengembang dan memudahkan laluan sperma di laluan tersebut. Bila saluran ini dah tak tersumbat maka masalah mati pucuk ini boleh dibantu. VIVIX SALAH SATU SUPPLEMENT YANG SANGAT KAYA DENGAN RESVERATROL Dan kalau nak tahu vivix adalah salah satu supplement yang sangat kaya degan resveratrol, yang ...

Osteomatrik Shaklee Kini Kembali!

Kalau nak tahu semalam stok osteomatrik shaklee dah ada di seluruh cawangan shaklee taw.Ramai sungguh yang order, almaklumlah osteomatrik shaklee ini adalah salah satu kegemaran pelanggan setia shaklee. Apa itu osteomatrik shaklee dan untuk mengetahui kebaikkan osteomatrik boleh rujuk di sini ➣➣  KEBAIKAN TABLET KALSIUM SHAKLEE/OSTEOMATRIKl Tapi pembelian osteomatrik kali ini limit 10 botol untuk seorang.Adudu agak mencabar buat Ms J yang mana agen sah shaklee Sungai Petani. Ramai yang mencari cari osteomatrik ini.Masakan tidak sudah beberapa kali cawangan shaklee kehabisan stok osteomatrik ini. Buat korang yang baru nak berjinak jinak mencari supplement kalsium tu boleh la rujuk  TIPS MEMILIH SUPLEMENT KALSIUM . Siapa Yang Perlukan Osteomatrik?

Tips Memilih MInyak Ikan

Minyak ikan memang tidak asing lagi buat Ms J dan keluarga.Dah menjadi sajian kami setiap hari sebiji minyak ikan. Kalau dulu bermacam macam minyak ikan yang dah cuba, tapi akhirnya Ms J sekeluarga end up dengan minyak ikan keluaran shakle, iaitu omega guard fish oil. Tahu kenapa Ms J memilih keluaran shaklee? Ini haa sebab omega guard fish oil shaklee memenuhi kriteria ini: Tips Memilih Minyak Ikan Ketulinan Semestinya kita membeli sesuatu produk kita nak yang original, dan tulen kan? Samalah juga dengan minyak ikan.Minyak ikan mesti bebas daripada sebarang bahan logam berat seperti merkuri, arsenik, lead. Jadi salah satu cara nak membuang kesemua bahan logam ini adalah dengan melakukan penyulingan molekul secara berteknologi tinggi.Penyulingan ini ada pelbagai jenis peringkat, jadi untuk yang terbaik pilihlah produk yang telah menjalani proses yang paling tinggi. Di uji Oleh Pihak Ketiga  Maknanya minyak ikan ini bukan sekadar minyak ikan, a...

Kepentingan Minyak Ikan Pada Ibu Hamil

Pernah suatu ketika dahulu doktor menyuruh Ms J untuk mengkonsumi minyak ikan.Katanya minyak ikan bagus untuk perkembangan bayi di dalam kandungan. Tapi Ms J ni jenis tak percaya semua tu kan, jadi tak ambil la.huhu.Tapi last last bila membaca pasal minyak ikan ni, rasa rugi pula.Okla selepas ini memang kena ambil jugak minyak ikan ini! Tahu sebab apa? Minyak ikan ini memang bagus untuk kesihatan ibu dan anak. Kebaikan Minyak Ikan Omega 3 Pada Ibu Hamil ⇢Membantu perkembangan penglihatan dan kognitif bayi ⇢Mengurangkan risiko /alergik di kalangan bayi ⇢Untuk perkembangan sistem saraf otak bayi ⇢Mencegah kelahiran pra matang, megnurangkan risiko pre-eklamsia dan meningkatkan berat kelahiran bayi ⇢Mengurangkan risiko kemurungan ibu mengandung ⇢Mengurangkan tahap kolesterol ibu mengandung ⇢Membantu ibu mengawal berat badan secara semulajadi ⇢Meningkatkan sistem pertahanan badan ibu, ibu jarang dijangkiti demam, selsema dan batuk Kalau nak ikutkan b...