Skip to main content

Minyak Ikan Omega 3 Untuk Kurus

Pernah dengar minyak ikan? Ala minyak ikan yang kaya dengan omega 3 tu.Ms J rasa semua orang dah kenal dengan minyak ikan ini, cuma mungkin ramai yang tak tahu bahawa pengambilan minyak ikan ini membantu untuk kurus.



Sebelum itu mari kita berkenalan dulu dengan hormon leptin, iaitu sejenis hormon yang mengawal perut kita untuk kenyang atau lapar.



Lihat pada graph di atas, semakin tinggi hormon leptin, itu menandakan kita berada dalam kekenyangan.Tapi jika hormon leptin ini rendah itu tandanya perut kita kelaparan.

Semestinya untuk kita kekal kurus, kita nak hormon leptin yang banyak untuk kita kekal kenyang.

Hormon ini berada di dalam sel lemak. Maka bagi mereka yang mengalami lemak yang banyak semestinya tinggilah hormon leptin kan?

Tapi ada juga orang gemuk yang tak kurus-kurus juga? Kenapa ye? Haa inilah yang di panggil sebagai rintangan leptin.

Rintangan Leptin


Rintangan leptin ini bermaksud halangan untuk hormon leptin ini berfungsi secara normal.Ianya berlaku bukan pada orang gemuk sahaja, malah orang kurus juga boleh berlaku.

Ini disebabkan oleh beberapa faktor iaitu :

⇾Gula berlebihan

⇾Stress melampau

⇾Insulin tinggi dalam badan

⇾Tak cukup tidur

⇾Makan berlebihan


Dengan adanya faktor seperti di atas inilah bagi mereka yang mahu kurus, masih tidak kurus-kurus juga. Usaha la apa-apa sekalipun memang susah untuk kurus.

Bagaimana Minyak Ikan Omega 3 Membantu Dalam Rintangan Leptin?


Minyak ikan omega 3 berfungsi dengan menurunkan paras triglycerides (lemak dalam darah). Paras tryglicerides yang tinggi akan membahayakan kesihatan kita contohnya ianya boleh menyumbang kepada sakit jantung dan strok.

Apabila paras tryglycerides ini rendah makan rintangan leptin akan ok.

Secara konklusinya minyak ikan omega 3 ini boleh menurunkan paras lemak dalam darah.Bila paras lemak ini sudah ok, maka tiadalah sebarang penyakit yang akan datang nanti.

















Mereka di atas tu semua yang telah mencuba minyak ikan omega guard shaklee. Dan sudah pasti nak kurus kena juga jaga makan taw!



MS J 016 444 2685



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Khasiat Buah Pear Yang Ramai Tak Tahu!

Nah buah pear! Sebenarnya Ms J ni jarang nak makan buah, apatah lagi buah buahan import seperti buah pear ni. Tapi disebabkan oleh nak diet dan sihat, maka terpaksalah ambil buah pear ni. Sebenarnya, tak tahu nak beli buah apa semalam. Pergi pasar malam ternampak buah pear yang besar besar dan cantik, maka terjebak juga untuk beli.hehe Buah pear ni Ms J panggil sebagai buah lai. Iyalah lain negeri lain juga panggilan untuk buah pear ni kan.Dalam bahasa sains nya buah pear ini dikenali sebagai pyruss spp. Sebenarnya buah pear ni ada dua jenis, ada yang kulit hijau dan kulit kuning air macam tu. Buah pear ini sering dicari oleh ramai orang kerana ianya banyak dijual di pasar basah, pasar malam, pasar tani, dan mana mana pasaraya. Lagi satu buah pear ni diminati oleh ramai orang kerana harganya yang murah dan berpatutan. Bukan sebab harganya yang murah je , tapi buah pear ini mempunyai khasiat yang tersendiri.  Antara khasiat buah pear ini adalah bertindak sebagai

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada