Skip to main content

Cara Tingkatkan Dan Kekalkan Tenaga Ketika Bulan Puasa


 Hai semua.

Since esok dah masuk April ,maksudnya bulan puasa dah kian dekat.Tinggal beberapa hari sahaja lagi. Dah bersedia ke kita untuk menyambut ramadhan tiba?

Dan sungguh, puasa kali ini Ms J rasa tak sabar sangat.Mungkin rindu kot dengan bulan ramadhan nak balik kampung, buka puasa reramai ,nak pergi bazaar.hehe.

Tapi sebelum tu, mestilah kena puasa kan. Hopefully tahun ni dapat puasa penuh la. Ok,sebut pasal persediaan puasa ni, Ms J nak berkongsi la beberapa tips macam mana kita nak tingkatkan dan  kekal bertenaga di bulan puasa.

 Cara Tingkatkan Dan Kekalkan Tenaga Ketika Bulan Puasa

  • Ambil minuman berprotein tinggi semasa berbuka dan semasa bersahur untuk mengekalkan rasa kenyang yang  lebih lama.
  • Pilih protein berkualiti tinggi yang mudah diserap oleh tubuh
  • Pilih minuman protein dari sumber tumbuhan yang rendah lemak dan tanpa kolestrol untuk membina badan sihat ketika puasa
  • Pilih minuma protein yang tinggi kalsium dan rendah indeks glisemik, membantu anda mengekalkan tenaga dan fokus sepanjang hari

Haa, senang je cara kita nak tingkatkan dan kekalkan tenaga ketika bulan puasa.Tambah tambah lagi buat mereka yang bekerja di bulan puasa.jangan down, jangan dok lemau lemau sangat.Sebabnya puasa ke tak puasa kerja kena teruskan juga.hehef

Nak senang, korang bancuhla ESP shaklee.Masa sahur bancuh segelas ESP.Korang akan rasa kesannya yang sangat superb gitew.


Sebab apa Ms J dok cakap macam tu? Sebabnya, ESP shaklee ini memenuhi semua kriteria kat atas tu.So, korang tak yah dah dok pening pening macam mana nak bagi bertenaga ketika bulan puasa!




MS J 016 444 2685


Comments

Popular posts from this blog

Khasiat Buah Pear Yang Ramai Tak Tahu!

Nah buah pear! Sebenarnya Ms J ni jarang nak makan buah, apatah lagi buah buahan import seperti buah pear ni. Tapi disebabkan oleh nak diet dan sihat, maka terpaksalah ambil buah pear ni. Sebenarnya, tak tahu nak beli buah apa semalam. Pergi pasar malam ternampak buah pear yang besar besar dan cantik, maka terjebak juga untuk beli.hehe Buah pear ni Ms J panggil sebagai buah lai. Iyalah lain negeri lain juga panggilan untuk buah pear ni kan.Dalam bahasa sains nya buah pear ini dikenali sebagai pyruss spp. Sebenarnya buah pear ni ada dua jenis, ada yang kulit hijau dan kulit kuning air macam tu. Buah pear ini sering dicari oleh ramai orang kerana ianya banyak dijual di pasar basah, pasar malam, pasar tani, dan mana mana pasaraya. Lagi satu buah pear ni diminati oleh ramai orang kerana harganya yang murah dan berpatutan. Bukan sebab harganya yang murah je , tapi buah pear ini mempunyai khasiat yang tersendiri.  Antara khasiat buah pear ini adalah bertindak sebagai

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai