Skip to main content

Cara Tingkatkan Dan Kekalkan Tenaga Ketika Bulan Puasa


 Hai semua.

Since esok dah masuk April ,maksudnya bulan puasa dah kian dekat.Tinggal beberapa hari sahaja lagi. Dah bersedia ke kita untuk menyambut ramadhan tiba?

Dan sungguh, puasa kali ini Ms J rasa tak sabar sangat.Mungkin rindu kot dengan bulan ramadhan nak balik kampung, buka puasa reramai ,nak pergi bazaar.hehe.

Tapi sebelum tu, mestilah kena puasa kan. Hopefully tahun ni dapat puasa penuh la. Ok,sebut pasal persediaan puasa ni, Ms J nak berkongsi la beberapa tips macam mana kita nak tingkatkan dan  kekal bertenaga di bulan puasa.

 Cara Tingkatkan Dan Kekalkan Tenaga Ketika Bulan Puasa

  • Ambil minuman berprotein tinggi semasa berbuka dan semasa bersahur untuk mengekalkan rasa kenyang yang  lebih lama.
  • Pilih protein berkualiti tinggi yang mudah diserap oleh tubuh
  • Pilih minuman protein dari sumber tumbuhan yang rendah lemak dan tanpa kolestrol untuk membina badan sihat ketika puasa
  • Pilih minuma protein yang tinggi kalsium dan rendah indeks glisemik, membantu anda mengekalkan tenaga dan fokus sepanjang hari

Haa, senang je cara kita nak tingkatkan dan kekalkan tenaga ketika bulan puasa.Tambah tambah lagi buat mereka yang bekerja di bulan puasa.jangan down, jangan dok lemau lemau sangat.Sebabnya puasa ke tak puasa kerja kena teruskan juga.hehef

Nak senang, korang bancuhla ESP shaklee.Masa sahur bancuh segelas ESP.Korang akan rasa kesannya yang sangat superb gitew.


Sebab apa Ms J dok cakap macam tu? Sebabnya, ESP shaklee ini memenuhi semua kriteria kat atas tu.So, korang tak yah dah dok pening pening macam mana nak bagi bertenaga ketika bulan puasa!




MS J 016 444 2685


Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini