Skip to main content

4 Sebab Kenapa Perlu Ambil Omega 3 Untuk Sendi Yang Sihat

 Harini Ms J ada terbaca mengenai minyak ikan omega 3. Sebelum ini, memang dah tahu, minyak ikan omega 3 ini sangat bagus untuk sendi, tapi tak de la pula tahu secara detail sangat.

Jadi, hasil daripada pembacaan Ms J dari laman web shaklee, Ms J nak berkongsilah 4 sebab kenapa kita perlu ambil minyak ikan omega 3 untuk pastikan sendi kita sentiasa sihat.


Sebab Kenapa Perlu Ambil Omega 3 Untuk Sendi Yang Sihat

1. Menangani Keradangan

Keradangan adalah penyebab utama sakit sendi. Ia boleh menjejaskan sendi kita dan ianya boleh menyebabkan sendi menjadi merah, bengkak dan sakit.

Omega 3 ini di dapati berkesan untuk menangani keradangan dengan

- membantu mengurangkan pengeluaran eikosanoid dan cytokine yang menyebabkan degradasi rawan serta mengakibatkan kesakitan pada sendi.

- mengurangkan pengeluaran tanda-tanda keradangan yang menyebabkan keradangan

2. Membantu Mengurangkan Kekejangan Sendi, Bengkak Dan Sakit

Oleh kerana fungsinya yang hebat dalam mengawal keradangan, omega 3 didapati berupaya membantu mengurangkan kesakitan, kekejangan dan bengkak pada bahagian sendi

3. Menggalakan Pergerakan Dan Kelenturan Sendi

Omega 3 bergabung bersama sel yang menghasilkan rawan sendi dan ianya membantu mengawal proses biasa untuk mengekalkan ketebalan tulang rawan pada sendi anda, bagi menghasilkan pergerakan dan kelenturan sendi yang lebih baik

4. Bertindak Sebagai Pelincir Sendi

Pelincir sendi dihasilkan secara semulajadi oleh sel pelincir tertentu pada sendi. Omega 3 juga 

-umpama seperti pelincir yang dipanggil sebagai cecair sinovial yang melindungi dan melincirkan sendi

-membolehkan pergerakan sendi yang selesa

-membolehkan sendi yang sakit dan berkeriut bergerak bebas

Jadi, dengan empat sebab di atas ini, kita memang memerlukan omega 3 untuk sendi yang sihat. Jadi, buat anda yang masih tercari cari vitamin untuk sendi, Ms J amat sarankan untuk mengambil minyak ikan omega 3 !

Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga
Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi.

Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni.



Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru.



TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian.
Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut:
Antara tanda-tanda terkena TB adalah :Batuk kronikDemamBerkeringat pada waktu malamLetihHilang selera mak…

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan?
Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan.

Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan.
Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya.
Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan.
Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee.
Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee 
Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada :
Pepperminth Ginger Plus
Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise
Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lain seperti :
mengurangkan rasa sakit pada bah…

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe
"Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat."
Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya...
Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga.
Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni.
Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini adalah antara cara …