Skip to main content

Syoknya Bila Bacaan Kencing Manis Abah Dah Berkurang


Dulu kalau ada pesakit kencing manis datang buat pemeriksaan xray,Ms J la orang yang selalu kena buat. Lagi tak tahan, kalau ada yang kaki berbalut, dengan bau yang kurang menyenangkan.

Tapi itu dulu. Sekarang dah lama tak buat.haha. Sekarang memang dah jarang jumpa pesakit kencing manis.

Yang ada hanyalah orang sihat, tak pun yang ada kencing manis tapi takde lah yang luka dan berbau semacam tu.

Sebenarnya, harini Ms J nak berkongsi mengenai satu kisah mengenai kencing manis. Kisah seorang anak yang hadiahkan vivix ( supplement shaklee kepada ayahnya yang ada kencing manis.

Alhamdulillah, bila ambil vivix ini, bacaan kencing manis ayahnya ada perubahan. Tu pun tak sampai sebotol ambil taw.

Sukanya beliau bila dapat tahu keputusan bacaan gula ayahnya. Tak sia sia beliau cadangkan vivix untuk ayahnya cuba.

Nak tahu kisah selanjutnya, meh tengok ini.

"Salam harini saya nak share testimoni merawat diabetis dengan vivix oleh ayah saya sendiri.

Terbukti vivix mampu membantu masalah diabetis


Ni buku chekup abah saya
Abah saya ni makan memang takde pantang
Kaang2 tu sehari tu sampai 3x bancuh kopi
Makan nasi memang berpinggan
Ni semua memang musuh utama kencing manis la kan

Hari tu bila sedar kaki dia dari sehari ke sehari makin bertukar kaler  jadi warna hitam
plus ujian diabetis tak pernah bawah 10, doktor pun dah suruh inject insulin setiap hari
barula menggelabah nak cari alternatif lain.
Saya pun cadangkan vivix

Sekarang vivix abah minum belum habis sebotol
Tapi report kesihatan abah memang memeranjatkan
Dalam 4x ujian darah dibuat dalam sehari,cuma sekali je yang lebih 10
Itupun sebab lunch dia makan nasi berpinggan pinggan macam biasa
Alhamdulillah




Siapa yang tak gembira, bila tengok ujian darah kencing manis abah dah menurun. Memang gembira la kan.

Sekurangnya kita berikhtiar contohnya macam vivix ini dalam atasi masalah kencing manis. Jadi, buat mereka yang ada kencing manis tu, boleh la cuba vivix ini.

Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini