Skip to main content

Kencing Manis ABah Kembali Normal, Badan Bertenaga dan Penglihatan Makin Pulih!


Bila cakap pasal kencing manis ni, Ms J amat ngeri. Sebabnya kencing manis ini adalah salah satu penyakit yag senyap.

Dalam diam, kita boleh dapat kencing manis. Lagi teruk kalau kencing manis ini yang menyebabkan mata buta, kaki terpaksa di potong, hilang deria rasa dan hilang berat badan yang mendadak.

Minta kita smua dijauhkan daripada penyakit kencing manis. Jadi, apa yang kita perlu buat adalah jaga pemakanan kita sebelum kita disahkan mengidap kencing manis.

Tapi, kalau dah ada kencing manis pun, kita tetap kena jaga pemakanan sama, agar kencing manis yang dihadapi tidak menjadi bertambah teruk.

Hari ini Ms J nak berkongsi lagi kisah seorang ayah yang mengidap kencing manis. Ayah yang mengidap kencing manis, yang mana bacaan gula yang tinggi.

Setelah bermacam macam ubat ubatan dan supplement yang dicuba, tapi masih lagi sama. Tidak ada perubahan pada paras bacaan gula abah.

Tapi akhirnya abah berjumpa dengan vivix daripada shaklee. Inilah kisah abah dengan shaklee.

'Syukur alhamdulillah dengan izin Allah dan kehendaknya kita berusaha dan berikhtiar yang menyembuhkan adalah atas kehendakNya.

Abah dikesan kencing manis pada awal tahun 2013 hari tu, dengan kadar bacaan yang agak tinggi, 17 atau 18 macam tu.

kemudian, bacaan tak pernah turun, bermacam jenis ubat dan supplement cuba, tapi bacaan makin teruk sehingga tidak dapat dibaca.

Dalam masa yang sama, berat badan turun mendadak sehingga seluar saiz 42 pada asalnya tinggal saiz 34.Bayangkan turun banyak sangat, makan tak lalu, sentiasa letih dan penglihatan menjadi kembang hingga terpaksa membuat cermin mata baru dan abah tidak berani nak bawak kereta jauh jauh pada waktu malam.

Sepanjang bulan puasa haritu memang kami adik beradik semua susah hati tengok keadaan abah, kalau hari tak kerja abah melepek saja tak larat, bibir pecah, makan tak lalu, kemudian bulan lepas saya berikan abah vivix untuk cuba.


Saya cuba suruh abah ambil sekali satu sudu teh setiap kali sebelum tidur. Konsistent hampir dua minggu, alhamdulillah. 

Harini abah pergi klinik untuk check bacaan dan keputusan bacaan 5.4.Alhamdulillah normal.

Bersyukur sangat Allah makbulkan doa kami semua untuk melihat baah sihat macamdulu.

Sekarang ni abah dah berselera makan, kerja pun dah tak letih macam sebelum ni. Abah kerja 3 shift, pagi , petang dan malam.memang abah rasa bertenaga sangat sekarang.Muka pun dah nampak merah, penglihatan pun dah semakin ok. Alhamdulillah."




Alhamdulillah, bila dengar mengenai kesihatan abah, Ms J pun turut bersyukur. Dengan asbab berikhtiar dengan vivix, abah dah makin sihat!

Jadi, korang yang ada masalah seperti abah yang ada kencing manis, bolehlah dapatkan vivix ini dariapda Ms J ye.

Comments

Popular posts from this blog

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe
"Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat."
Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya...
Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga.
Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni.
Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini adalah antara cara …

Kenali Penyakit Sopak Dan Punca Terjadinya Penyakit Sopak

Pernah dengar mengenai penyakit sopak?Ms J pun pertama kali juga dengar mengenai penyakit sopak ini.
Alkisahnya minggu lepas Ms J ada kenduri di Pokok Sena Pulau Pinang. Berjumpa dengan bapak saudara sebelah suami yang tompokan putih-putih di badan beliau.
Maka, Ms J bertanyakan pada suami mengenai penyakit bapa saudara beliau. Dan sekarang baru Ms J tahu mengenai penyakit sopak ini.


Apa itu Penyakit Sopak

Penyakit sopak ini bukanlah sesuatu penyakit yang bahaya. Ianya tidak menghasilkan sebarang tanda dan simptom seperti gatal-gatal dan luka.
Penyakit ini merupakan sejenis penyakit kulit yang tidak menghasilkan pigmen. Kesannya kulit kelihatan tompok-tompok putih.
Lagi ketara apabila pesakit mempunyai kulit yang gelap. Sopak ini boleh berlaku di mana-mana bahagian tubuh badan.


Sopak juga di kenali sebagai vitiligo. Vitiligo ini sering berlaku pada mereka yang berumur bawah 20 tahun, namun ianya juga boleh menyerang sesiapa sahaja.
Kenali Punca Penyakit Sopak

Punca penyakit sopak ini m…

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga
Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi.

Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni.



Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru.



TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian.
Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut:
Antara tanda-tanda terkena TB adalah :Batuk kronikDemamBerkeringat pada waktu malamLetihHilang selera mak…