Skip to main content

Sakit Lutut Dah Makin Baik, Ini Rupanya Rahsia Mak!

Jangan pernah rasa berputus asa bila ada masalah sakit lutut. Tambah tambah lagi dengan usia yang kian menjengah, nak jalan pun susah tambah tambah lagi kalau ada masalah sakit lutut.


Orang kata setiap penyakit pasti ada penawarnya.Kalau bukan dengan ubat ubatan yang dibekalkan oleh hospital, kita boleh juga cuba cara tradisional.

Tapi hari ini Ms J nak berkongsi kisah mengenai sakit lutut. Kisah yang mungkin boleh memberi manfaat buat mereka yang ada masalah sakit lutut di luar sana.

Tak sangka, dengan amalkan vitamin shakle, sakit lutut pun dah bertambah baik. Lagi tak sangka, bila nak naik turun tangga, semuanya dah ok.

Nak tahu kisah selanjutnya? Meh baca kisah ini

"Mak saya memang ada masalah sendi dekat lutut. Bendalir di lutut mak pernah kering dulu masa tahun 2013. 

Sampai satu tahap ligamen dekat bahagian lutut tu dah koyak. mak terpaksa di tahan di wad dan kena masukkan cecair dekat lutut tu.

Doktor kata biasanya cecair itu tahan paling lama 2 tahun. Paling cepat 6 bulan begantung kepada keadaaan. 

Dulu mak makan AJHT dan omega guard je. kadang kadang datang juga rasa sakit kat lutut tu. Mak tak boleh jalan jauh.

Tapi sekarang dah dekat 3 bulan mak konsisten dengan vivix dan kolagen shaklee. Lutut mak makin baik dan dah boleh turun sujud tanpa perlu tahan guna tangan.

Alhamdulillah mak nak naik dan turun tangga kat sekolah pun dah makin ok. Semoga lutut mak makin baik.Insyaallah senang mak nak beribadat"




Suka dengar bila masalah sakit lutut ini dah kembali ok. Tambah tambah lagi bila dah boleh melakukan ibadah dengan baik.

Sebenarnya, vivix ini memang sangat membantu. Ramuan dalam vivix yang sangat kaya dengan polifenol, sangat membantu dalam kesihatan sendi yang baik.

Harapnya dengan khasiat vivix ini membantu dalam masalah sakit lutut yang dihadapi oleh mereka di luar sana. 



Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini