Skip to main content

3 Sebab Kenapa Mesti Pilih Vitamin C Shaklee


Vitamin c ni bagus,sebab banyak sangat fungsinya.Antaranya adalah untuk meningkatkan sistem imum badan,baik untuk gusi,bagus untuk kulit cantik dan sebagainya.

Vitamin c ni tak dihasilkan oleh badan.Lagi satu vitamin c ni sejenis vitamin yang larut dalam air.Jadi,memang kita kena ambil vitamin c ni daripada sumber sayuran atau buah buahan.



Selain daripada buah buahan dan sayuran,kita juga boleh ambil vitamin c daripada supplement tambahan.

Dalam banyak banyak supplement vitamin c,Ms J pilih untuk amalkan vitamin c shaklee.Nak tahu tak sebab apa?Meh tengok ni.

3 Sebab Kenapa Mesti Pilih Vitamin C Shaklee


1.Bersifat Sustained Release


Vitamin c shaklee adalah salah sejenis vitamin c yang bersifat sustained release.Pernah dengar tak sustained release?


Maksud sustained release ini adalah ianya dilepaskan secara berperingkat peringkat selama 5 jam.

Ok macam ni.Sebiji vitamin c shaklee mempunyai 500 mg vitamin c.Jadi, setiap satu jam 100 mg akan dilepaskan selama 5 jam.

Seperti yang Ms J katakan tadi, vitamin c ni jenis larut air. Jadi, rugilah kalau kita ambil vitamin c yang takde sifat sustained release.Sebabnya semuanya akan dikeluarkan melalui air kencing nanti.


2.Mempunyai Bioflavonoid


Vitamin c yang hebat mestilah mempunyai bioflavonoid.Bioflavonoid ini adalah sejenis antioksidan semulajadi yang ada dalam setiap buah.

Biasanya kalau kita makan buah mesti kita buang kan kulitnya.Sebenarnya, kulit buah ini sangat kaya dengan bioflavonoid.Maksudnya, ianya melindungi vitamin c daripada teroksida.


Jadi, dengan adanya vitamin c bersama bioflavonoid ini, vitamin tu baru boleh bertindak dengan optimum.Ianya seolah olah kita makan buah orange semulajadi.

3.Kos yang Sangat Efektif


Tahu tak,dalam banyak banyak jenama vitamin c di luar sana,vitamin c shaklee adalah kos efektif.

1 tablet vitamin c shaklee= 500 mg = rm 0.43 sahaja.

Ya betul.Sebiji tablet vitamin c shaklee adalah rm 0.43 sen sahaja.Mana lagi nak cari vitamin c semurah ini.Kalau beli buah oren pun dah Rm 1.50 sebiji.

Dalam satu botol vitamin c shaklee mempunyai 180 tablet.Yang mana boleh tahan sehingga 6 bulan.Bayangkan penggunaan vitamin c selama 6 bulan dan harganya pon tak sampai rm 100.

Sangat jimat!

Dan dengan sebab inilah Ms J memilih untuk mengguna vitamin c shaklee. Kesan yang sangat superb dan juga harga yang sangat jimat.Terima kasih shaklee!



Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini