Skip to main content

Review Penggunaan Lip Matte Wardah

Assalamualaikum semua.

Hari ini Ms J nak berkongsi mengenai lip matte daripada Wardah. Sebenarnya ini adalah pertama kali Ms J menggunakan lip matte daripada Wardah ini.



Kalau sebelum ini, Ms J menggunakan lipstik biasa biasa sahaja, seperti marykay, maybelline mate. Tapi majoriti rasa tak puas hati sebab ianya tidak tahan lama.Kalau petang tu mesti dah pudar, ataupun dah hilang.

Tak tahulah kot Ms J yang tak tahu nak pakai ke macam mana kan.

Sebenarnya tak bercadang pun nak beli lipmatte Wardah ni. Alkisahnya semalam keluar dengan kawan kat City Square Sungai Petani.


Kawan Ms J ajak singgah watson sekejap. Maka, masuklah kami. Dok tengok dia dok excited.Ms J tanya la kenapa.

Rupanya dia excited sebab lipmatte Wardah ini ada promosi katanya. Tengok dia pakai cantik jugak, maka Ms J pun naklah cuba satu.

Hasil terpengaruh dengan kawan, maka belilah juga Ms J.haha. Kebetulan, memang ada niat pun untuk beli lipstik baru, cuma tak tahu nak beli yang mana je.

Kawan Ms J ni pula suka try and error. Macam macam brand dah dia pakai, dan last last dia yang selalu recomendkan Ms J untuk cuba.

Dan hari ini adalah hari kedua Ms J pakai lipmatte Wardah ini. Seriusly best!!! Sebab Ms J pakai dari pukul enam pagi hinggalah sekarang pukul 3 petang, masih kekal warnanya. Tak luntur langsung.


Oh, lupa lipmatter Wardah ini banyak code. Ini code yang Ms J cuba iaitu 'mauve on'. Korang kalau nak cuba lipstik baru untuk raya ni, boleh lah cuba lipmatte daripada Wardah ini.

Harga yang Ms J beli adalah RM 18 sahaja, kalau tak de promosi RM 22. Dah jimat dah.Jadi korang, cepat cepat pergi serbu watson, dan cuba lipmatte Wardah ini..hehe


Comments

Popular posts from this blog

Kenali Penyakit Sopak Dan Punca Terjadinya Penyakit Sopak

Pernah dengar mengenai penyakit sopak?Ms J pun pertama kali juga dengar mengenai penyakit sopak ini.
Alkisahnya minggu lepas Ms J ada kenduri di Pokok Sena Pulau Pinang. Berjumpa dengan bapak saudara sebelah suami yang tompokan putih-putih di badan beliau.
Maka, Ms J bertanyakan pada suami mengenai penyakit bapa saudara beliau. Dan sekarang baru Ms J tahu mengenai penyakit sopak ini.


Apa itu Penyakit Sopak

Penyakit sopak ini bukanlah sesuatu penyakit yang bahaya. Ianya tidak menghasilkan sebarang tanda dan simptom seperti gatal-gatal dan luka.
Penyakit ini merupakan sejenis penyakit kulit yang tidak menghasilkan pigmen. Kesannya kulit kelihatan tompok-tompok putih.
Lagi ketara apabila pesakit mempunyai kulit yang gelap. Sopak ini boleh berlaku di mana-mana bahagian tubuh badan.


Sopak juga di kenali sebagai vitiligo. Vitiligo ini sering berlaku pada mereka yang berumur bawah 20 tahun, namun ianya juga boleh menyerang sesiapa sahaja.
Kenali Punca Penyakit Sopak

Punca penyakit sopak ini m…

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe
"Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat."
Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya...
Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga.
Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni.
Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini adalah antara cara …

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga
Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi.

Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni.



Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru.



TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian.
Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut:
Antara tanda-tanda terkena TB adalah :Batuk kronikDemamBerkeringat pada waktu malamLetihHilang selera mak…