Skip to main content

Rahsia Kekal Bertenaga Ketika Berpuasa Walaupun Hamil


Rasanya belum terlambat lagi untuk Ms J ucapkan selamat datang ramadhan dan selamat berpuasa buat sahabat muslim dan muslimin semua.

Bulan ramadhan ini bukan alasan untuk kita bermalasan, tidak larat, letih dan lesu. Sebaliknya jadikan bulan puasa ini salah satu bulan yang aktif dalam hidup kita.

Mesti korang pelik kan, macam mana puasa puasa pun boleh lagi aktif, tambah tambah lagi buat ibu hamil.

Haa, inilah yang Ms J nak kongsikan harini. Buat pengetahuan korang, Ms J sekarang ini hamil 19 minggu anak ketiga. Alhamdulillah, so far masih mampu meneruskan ibadah puasa dengan jayanya.

Bukan itu sahaja, malah bila balik kerja Ms J masih mampu untuk uruskan dua anak teruna dan dan masak untuk berbuka puasa nanti.

Alhamdulillah, syukur sangat sangat. Memang target tahun ini ingin meneruskan puasa penuh, tanpa ada lopong lopong.huhu

Nak tahu apa rahsia Ms J untuk berpuasa ketika hamil? Haa, sebenarnya Ms J ini amalkan vitamin shaklee. Antara vitamin yang Ms J amalkan adalah :

  • ESP
  • Vitamin B complex
  • Vitalea
  • Vitamin C


Empat vitamin ini adalah basic vitamin yang Ms J ambil.Kesannya amat menakjubkan. Dan seriusly Ms J sangat teruja untuk ambil vitamin shaklee lagi, kerana memang berkesan.

Pagi pagi masa bersahur, mesti bancuh ESP ini


Kalau nak tahu, kalau puasa sebelum ini kalau dah petang, memang Ms J tak boleh nak buat apa. Hanyalah terlantar, baring kerana dah tak larat dan menggeletar. Ini tak mengandung bagai tu.

Bayangkanlah kalau Ms J mengandung, tapi puasa penuh, macam mana?


Tapi tahun ini Ms J boleh pula puasa dengan mengandung lagi. Alhamdulillah, syukur sangat ditemukan dengan vitamin shaklee.

Buat ibu hamil diluar sana, yang ingin mencuba berpuasa dan kekal bertenaga di bulan puasa, boleh cuba ambil vitamin shaklee ini.Pasti korang pun akan teruja macam Ms J!

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat Buah Pear Yang Ramai Tak Tahu!

Nah buah pear! Sebenarnya Ms J ni jarang nak makan buah, apatah lagi buah buahan import seperti buah pear ni. Tapi disebabkan oleh nak diet dan sihat, maka terpaksalah ambil buah pear ni. Sebenarnya, tak tahu nak beli buah apa semalam. Pergi pasar malam ternampak buah pear yang besar besar dan cantik, maka terjebak juga untuk beli.hehe Buah pear ni Ms J panggil sebagai buah lai. Iyalah lain negeri lain juga panggilan untuk buah pear ni kan.Dalam bahasa sains nya buah pear ini dikenali sebagai pyruss spp. Sebenarnya buah pear ni ada dua jenis, ada yang kulit hijau dan kulit kuning air macam tu. Buah pear ini sering dicari oleh ramai orang kerana ianya banyak dijual di pasar basah, pasar malam, pasar tani, dan mana mana pasaraya. Lagi satu buah pear ni diminati oleh ramai orang kerana harganya yang murah dan berpatutan. Bukan sebab harganya yang murah je , tapi buah pear ini mempunyai khasiat yang tersendiri.  Antara khasiat buah pear ini adalah bertindak sebagai

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada