Skip to main content

Cara Rawat Tulang Patah / Retak Dengan Vitamin Shaklee

Assalamualaikum.

Kali ini Ms J nak berkongsi lagi mengenai cara rawat tulang patah / retak dengan menggunakan vitamin shaklee. Biasanya tulang patah atau retak ini boleh berlaku apabila ada kemalangan atau mengalami jatuh.

Tulang kita ini mudah patah, sebabnya ianya tidak kuat. Apatah lagi apabila usia kita makin bertambah, maka risiko untuk mengalami tulang patah apabila jatuh itu agak tinggi.

Tulang patah atau retak ini mempunyai tiga fasa, iaitu fasa pembengkakan, fasa sel mati dan fasa pembaharuan sel.

Tapi hari ini Ms J nak berkongsi mengenai vitamin shaklee dengan anda semua dalam merawat tulang patah atau retak.

Rawat Tulang Patah / Retak Dengan Vitamin Shaklee

Untuk merawat tulang patah atau retak ini kita boleh mengambil gabungan keempat empat vitamin ini ini, iaitu

Vivix 

  • Bantu untuk baik pulih kembali sel sel yang telah rosak akibat daripada tulang patah tadi

Osteomatrik

  • Pil kalsium yang sangat membantu dalam menguatkan tulang, malah ianya di datangkan dengan vitamin D dan magnesium yang mana membantu penyeraapan kalsium di tahap optimum

Protein ESP

  • Protein adalah makanan kepada sel, apabila sel cukup makanan, maka ia boleh menbantu untuk mencantumkan balik tulang yang telah patah itu tadi

Omega Guard

  • Mempunyai omega 3 yang mana sangat bagus dalam bertindak sebagai anti radang.
Gabungan keempat empat vitamin ini memberikan kesan yang lebih baik, dan mempercepatkan penyembuhan tulang patah atau tulang retak.

Boleh klik link di bawah ini untuk melihat video mengenai vitamin untuk merawat tulang patah atau tulang retak.


Diharapkan dengan adanya vitamin ini dapat mebantu anda di luar sana yang ada masalah tulang retak atau tulang patah.

Ms J 016 444 2685

Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini