Skip to main content

Set Vitamin Shaklee Untuk Umrah/ Haji

Since abah Ms J bakal menunaikan umrah nanti, terkira kira nak beli vitamin untuk abah. Maklumlah pergi umrah ni memang kena ambil juga vitamin.


Salah satu cara kita untuk mengingkatkan sistem pertahanan badan, agar kita dapat menunaikan umrah dengan baik. Bukan itu je, badan pun sihat, tenaga pun kuat.

Lagi satu, dok negara orang ini cuaca lain. Kalau dok kampung cuaca ok, pencemaran pun tak dak, tapi pergi umrah cuaca yang panas dan terdedah dengan pelbagai jenis udara. Sudah tentu badan kita pun terkejut kan.

Jadi, salah satu cara nak bantu badan untuk cergas ketika umrah adalah dengan pengambilan vitamin umrah yang mana boleh membantu melengkapkan nutrisi dan pelindung kepada badan.

Antara vitamin shaklee yang terkandung dalam set umrah basic  shaklee adalah


  • Performance drinks
    • minuman elektrolit yang memberi tenaga dan mengelakkan ehidrasi terumata semasa cuaca panasdi Tanah Suci.
    • Boleh bancuh dengan air zam zam dalam botol dan minum sepanjang masa
  • Vitamin C
    • menguatkan sistem imunisasi baan untuk mengelakkan sebarang penyakit
  • Vitamin B Complex
    • bantu memberi tenaga dan menghilangkan rasa lesu dan letih
  • Vitalea
    • multivitamin untuk kesihatan menyeluruh sepenjang berada di tanah suci
  • Osteomatrik
    • menguatkan tulang,mengelakkan kekejangan kaki akibat daripada berjalan jauh semasa menjaalankan ibadah fizikal
Lima vitamin di atas adalah vitamin set asas untuk umrah. Jika anda mempunyai bajet yang lebih boleh di tambah dengan vitamin lain seperti
  • Nutriferon
    • meningkatkan sistem imum untuk mengelakkan sebarang jangkitan penyakit
  • Vivix
    • antioksidan, antibiotik semulajadi untuk kesihatan menyeluruh
  • Omega guard
    • pelincir untuk sendi, sangat penting untuk jemaah yang mengalami sakit lutut dan sendi.
Lagi satu, kita tahu kan kat Tanah Suci sana cuaca agak panas, jadi jangan lupa anda harus pakai sunblock juga.

Nak tahu sunblok apa yang terbaik? Baca ini haa >>> sunblock terbaik

Jadi ,kalau korang tercari cari vitamin untuk umrah, boleh terus hubungi Ms J ye. Ms J doakan kita semua memperoleh rezeki untuk sampai di Tanah Suci nanti.Aminn





Comments

Popular posts from this blog

Kenali Penyakit Sopak Dan Punca Terjadinya Penyakit Sopak

Pernah dengar mengenai penyakit sopak?Ms J pun pertama kali juga dengar mengenai penyakit sopak ini.
Alkisahnya minggu lepas Ms J ada kenduri di Pokok Sena Pulau Pinang. Berjumpa dengan bapak saudara sebelah suami yang tompokan putih-putih di badan beliau.
Maka, Ms J bertanyakan pada suami mengenai penyakit bapa saudara beliau. Dan sekarang baru Ms J tahu mengenai penyakit sopak ini.


Apa itu Penyakit Sopak

Penyakit sopak ini bukanlah sesuatu penyakit yang bahaya. Ianya tidak menghasilkan sebarang tanda dan simptom seperti gatal-gatal dan luka.
Penyakit ini merupakan sejenis penyakit kulit yang tidak menghasilkan pigmen. Kesannya kulit kelihatan tompok-tompok putih.
Lagi ketara apabila pesakit mempunyai kulit yang gelap. Sopak ini boleh berlaku di mana-mana bahagian tubuh badan.


Sopak juga di kenali sebagai vitiligo. Vitiligo ini sering berlaku pada mereka yang berumur bawah 20 tahun, namun ianya juga boleh menyerang sesiapa sahaja.
Kenali Punca Penyakit Sopak

Punca penyakit sopak ini m…

Kenali Penyakit batu Karang dan Tanda Awal Penyakit Ini

Assalamualaikum dan selama pagi semua.
Semalam Ms J ada menghadiri kelas online bersama group shaklee independent distributor yang lain.Topik yang hangat di bincangkan adalah mengenai penyakit batu karang di buah pinggang.

Apa itu Batu Karang Di Buah Pinggang?


Batu karang di buah pinggang/ginjal adalah terdapat batu di bahagian buah pinggang kita. Batu ini tumbuh daripada kristal halus yang terjadi daripada beberapa jenis kimia.

Jenis kimia yang sering berlaku adalah seperti kalsium oxalat dan kalsium posphaste. Ada juga yang jarang kita dengar contohnya seperti asid urik, cystine dan magnesium posphate ammonia.

Saiz batu ini boleh jadi sekecil seperti pasir, dan juga boleh jadi sebesar bola golf. Batu ini membesar di buah pinggang kemudian bergerak ke bawah, yakni salur kencing.

Jika batu semakin membesar di salur kencing, ianya boleh menyebabkan pesakit mengalami kesukaran untuk membuang air kecil. Malah bukan itu sahaja, pesakit juga akan merasa sakit dan kencing juga tersekat.

Lag…

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga
Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi.

Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni.



Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru.



TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian.
Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut:
Antara tanda-tanda terkena TB adalah :Batuk kronikDemamBerkeringat pada waktu malamLetihHilang selera mak…