Skip to main content

Kebaikan Dan Manfaat Energising Soy Protein (ESP)

ESP atau nama penuhnya adalah energising soy protein adalah salah satu vitamin yang paling digemari oleh orang ramai.



Bukan kata orang ramai di luar sana, malah Ms J sendiri adalah peminat setia ESP ini. ESP ini berperisa ala ala soya, yang mana sangat bagus untuk kesihatan.

Lagi satu sudah tentu kacang soya ESP ini adalah yang terbaik, bukan main ambil kacang soya yang biasa taw. Ia adalah kacang soya NON GMO, iaitu kacang soya yang tidak di ubah genetiknya.

Maksudnya kacang soya ESP ini tidak di ubah, tidak di cucuk oleh sebarang bahan kimia untuk menjadikan ianya cepat besar dan sebagainya.

Maka, kalau kita nak ambil kocang soya jenis NON GMO ini memang selamat. Dan dengan sebab itulah ESP shaklee ini adalah salah satu vitamin yang terbaik!


Kebaikan dan Manfaat ESP


ESP shaklee ini mempunyai pelbagai jenis manfaat dan kebaikkannya. Nak tahu apa lagi kebaikan ESP shaklee?

Ini adalah antara kebaikan dan manfaat ESP 
  • membaiki masalah rambut gugur atau beruban
  • mencegah sakit jantung
  • membantu mengurangkan kedutan dan sebagai agen anti penuaan
  • mencegah migrain, insomnia dan tekanan
  • meningkatkan kualiti memori
  • sebagai awet muda
  • memberi tenaga dan meningkatkan sistem imum
  • mencegah risiko osteoporosis
  • mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser
  • merangsang pembentukan semula kulit dan otot
  • membantu merendahkan paras kolestrol
  • membantu mengawal selera makan
  • memberi rasa kenyang yang lebih lama
  • membantu mempercepatkan penghasilan susu
  • menggebu, melicinkan dan menganjalkan kulit
  • menguatkan rahim dan membantu pembentukan otot janin
Eh, kalau nak cerita mengenai kebaikkan ESP memang banyak sangat. Tak terkira. Pendek kata, ESP ini memang bagus untuk kesihatan keseluruhan.

Nak sihat, nak kulit cantik, nak awet muda, nak kurus, nak hamil, ibu menyusu ambil lah ESP!



Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini