Skip to main content

BAPA MERTUA DAH TAK PERLU INSULIN!

Semalam kat kumpulan wassap kami, seorang kawan ada berkongsi kisah bapa mertua beliau.

Untuk pengetahuan, bapa mertua beliau ni ada masalah kencing manis yang perlu di cucuk insulin setiap hari.

Tapi iyalah, orang tua ini susah sangat nak ambil supplement. Hanya ubat ubatan yang  direkomendasi oleh doktor sahaja.

Nak di jadikan cerita, akhirnya bapa mertua beliau terjebak juga dengan salah satu supplement daripada shaklee iaitu, vivix.


Nak tahu kisah selanjutnya, meh baca ini


"Kisahnya,bapa mertua ni ada penyakit kencing manis. Tahap gula yg tinggi. Tapi tak pernah nak berpantang makan dan sebagainya

Nak dijadikan cerita,satu haritu dia buat kerja2 dekat luar rumah. Kaki terpijak paku berkarat. Kaki jadi luka dan tak baik2. Bernanah dan berdarah berterusan keluar. 

Jadi nak solat pun susah. Kesian dgn keadaan kaki dia yg tak baik2 tu...dan takut kena potong. Akhirnya akak perkenalkan vivix pada abah.mula-mula memang susah nak ambil. Rasa macam tak percaya. 

Semasa ada promo vivix,dia beli dan join member. Bila 1-2 botol minum,dia rasa badan ada panas-panas dan gatal tapi tetap teruskan. Bila dah ambik sehingga 5 botol..doktor sahkan abah dah tak perlu insulin. 

Kaki pun bertambah baik dan luka semakin kering dan tak bernanah lg. Bila abah teruskan pengambilan vivix yg ke 6 botol,keadaan dia semakin baik dan dah boleh solat dan berjalan.seperti.sediakala.


Dengan pengambilan 2kali.sehari abah dah boleh berjalan dengan baik.
Alhamdulillah."

testimoni vivix untuk kencing manis

Alhamdulillah, dengan kosisten ambil vivix ni, abah mertua beliau sudah boleh berjalan dengan baik!

Moga korang yang ada masalah kencing manis boleh terinspirasi dengan kisah beliau ini.

Baca juga kisah paru paru berair yang sembuh dengan vivix ini >>> testimoni vivix

Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini