Skip to main content

Angin Dalam Badan Yang Berlebihan Menjadi Sebab Sakit Gastrik

Bila cakap pasal gastrik je mesti teringatkan iklan gaviscon tu kan.Hebat betul penangan iklan gaviscon dalam merawat gastrik.

Orang kata macam trade mark dah.Bila sebut gastrik kita akan pergi farmasi cari gaviscon sebagai alternatif merawat gastrik.

Sebenarnya banyak sebab sakit gastrik ini berlaku.Yang paling selalu kita tahu adalah tidak jaga waktu makan, atau lebih tepat perut kosong yang terlalu lama.

Inilah faktor utama yang sering kita dengar sebab sakitnya gastrik. Bila dah tahu sebab sakit gastrik ni maka senangla kita nak mencegah gastrik daripada berlaku. Iya dak?


Sering berlaku, sebab sakit gastrik bukan sahaja disebabkan oleh terlewat makan, ada lagi sebab lain yang boleh mencetuskan kehadiran gastrik ni taw.

Sebab Sakit Gastrik Boleh Berlaku


Jadi, jika kita dah cuba jaga waktu makan tapi sakit gastrik masih lagi berlaku, cuba cek balik sebab sakit gastrik seperti di bawah ini:

  • Ketidakhadaman
  • Sakit ulu hati
  • Makan tapi tak kenyang
  • Sakit di bahagian abdomen
  • Angin dalam badan yang banyak
  • Hilang selera makan
  • Rasa loya tapi tak tahu punca di mana


Haa jangan ingat sakit gastrik ini perkara mudah.Iyalah sakit gastrik ini boleh menyebabkan kita tak senang duduk seharian.


Tambah lagi bila gastrik menyerang kita sering muntah muntah yang mana boleh menyebabkan badan terhidrasi.Dan dengan sebab sakit gastrik inilah menjadikan badan kita letih lesu.

Maka, dengan itu ambilah inisiatif lain untuk merawat sakit gastrik ini agar sakit gastrik ini tidak berulang lagi. Sebab sakit gastrik seperti lewat makan, semua ini kita boleh kawal. Maka yang pertama sekali buat pesakit gastrik adalah jaga waktu makan!

Di sini Ms J ingin higlightkan mengenai masalah angin dalam badan yang menjadi sebab sakitnya gastrik. Iya, masalah angin yang terlalu banyak dalam badan pun boleh menjadi sebab  berlaku sakit gastrik.

Tanda angin dalam badan adalah seperti 

  • Sakit kepala 
  • Letih dan lesu
  • Perut berangin
  • Hilang selera makan
  • Kurang nafsu seks

Dengan itu, jika kita mempunyai masalah angin dalam badan ini, maka rawatlah masalah ini terlebih dahulu agar ianya tidak menjadi sebab sakit gastrik.

Merawat angin dalam badan ini boleh dilakukan dengan pelbagai cara, tak kisah lah secara traditional mahupun pengambilan supplement.

>> Cara rawat angin dalam badan 

Akhir sekali pesan Ms J agar pesakit gastrik ini mengambil langkah berjaga-jaga dan rawatlah sakit gastrik ini agar ianya tidak berlarutan dan berpanjangan.

Semua orang mahu sihat kerana kesihatan adalah suatu harta yang tidak ternilai!














Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini