Skip to main content

Bagaimana ESP Shaklee Bantu Masalah Gastrik

Sakit gastrik ni dah biasa berlaku di kalangan kita. Semua orang tak terkecuali daripada mendapat gastrik ini. Malah ramai yang memandang rendah pada gastrik ini.

Gastrik ni boleh dikategorikan kepada 3 jenis:


Jenis Gastrik


1. Gastrik Ringan


Gastrik ini berlaku disebabkan oleh pembengkakan lapisan perut bersentuhan dengan makanan.


2.  Gastrik Berat


Gastrik ini berlaku apabila berlakunya luka berpanjangan pada bahagian lapisan perut bersentuhan dengan makanan.

3. Gastrik Ulser ( Peptic Ulser)


Secara amnya, perut kita menghasilkan sejenis asid, iaitu asid hydroklorik.

Asid ini bersifat asid, yang mana ph antara 1-2. Asid ini mempunyai fungsi tersendiri, iaitu untuk mencernakan makanan. Dan perut kita pula mempunyai lapisan pertahanan yang tertentu untuk melindungi daripada hakisan asid ini.

Namun, apabila berlaku ketidakseimbangan antara asid hydroklorik, yakni kuantiti asid yang lebih banyak dan lapisan pertahanan perut kita lemah, maka ianya boleh menyebabkan gastrik ulser.

Bagaimana ESP Shaklee Membantu Masalah Gastrik


Seringkali apabila mendapat customer yang mengalami gastrik, Ms J akan sarankan untuk mencuba ESP ini. Kenapa mesti ESP ini?

Ini haa jawapannya:

ESP Bersumberkan Kacang Soya


ESP ni diperbuat daripada kacang soya, yang mana salah satu sifatnya adalah alkali.Maka, ianya mampu meneutralkan rembesan asid hydroklorik yang berlebihan tadi.


Kaya Dengan Sumber Protein


ESP ini kaya dengan unsur protein. Protein ini dapat membantu sistem pencernaan perut bekerja dengan baik. Ini kerana protein dikatakan sebagai sumber makanan sistem pencernaan untuk ianya bekerja.

Bina Sel sel Badan Baru


ESP yang kaya dengan unsur protein juga membantu untuk membina sel sel badan baru dengan menggantikan sel lama yang telah rosak akibat daripada hakisan asid hydroklorik.

Dan kalau nak tahu, ESP ni kaya dengan 9 asid amino perlu.Namun, badan kita tak menghasil asid amino ini.Jadi, kita kena dapatkannya melalui sumber pemakanan


Untuk masalah gastrik, Ms J sangat mencadangkan anda mencuba set gastrik yang terdiri daripada ESP ini. Untuk melihat apa kata mereka mengenai ESP, ini haa klik testimoni gastrik.

Sebarang pertanyaan atau belian boleh terus hubungi:










Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini