Skip to main content

Merawat Kulit Kering dan Menggelupas

Assalamualaikum.

Hari ini Ms J nak bercerita mengenai masalah kulit kering dan menggelupas.Masalah kulit kering dan menggelupas ini adalah masalah yang Ms J alami sendiri.

Apabila basuh muka, rasa pedih sangat.Kalau sebelum ini ok sahaja. tiada pun masalah kulit kering dan menggelupas.Bukan itu sahaja, malah takde keyakinan apabila kulit kering dan menggelupas ni apabila hendak kenakan bedak atau mekap.

Maka, banyak hari pergi kerja tanpa kenakan bedak di muka dek kerana kulit kering dan menggelupas.Lagi terasa apabila encik suami tegur muka kusam dan tidak berseri.Adudu sungguh menusuk kalbu Ms J!

Maka, Ms J cuba bertanyakan kengkawan untuk merawat kulit kering dan menggelupas ini. Mereka mencadangkan untuk mencuba set skincare kulit kering daripada shaklee iaitu enfuselle. Ianya terdiri daripada hydrating cleansing lotion, hydrating toner dan hydrating moisturiser.


Selepas banyak membaca mengenai ketiga tiga produk ni, rasa teruja nak mencuba.Sebab apa taw, sebab ramai yang bagitahu best pakai set skincare ini untuk merawat kulit kering dan menggelupas.Nah, di sini Ms J sertakan testimoni daripada mereka yang alami kulit kering dan menggelupas yang akhirnya berjaya dirawat.


Testimoni 1 : Merawat kulit kering dengan set enfuselle

Testimoni 2 : Merawat kulit kering 



Testimoni 3 : Merawat kulit kering 


Selepas pulang daripada bekerja, terus singgah ke cawangan shaklee di Seberang Jaya.Kali ini memang nekad untuk merawat kulit kering dan menggelupas ni.Mujur jalan tidak jem, kalau tak tak sempatla nak beli semalam.hehe.

Tapi malangnya, hyrating cleansing lotion tu dah habis stok.Maka, Ms J beli moisturiser sahaja.Okla, harapnya moistuiriser ni boleh membantu melembapkan kulit, sekaligus mengurangkan masalah kulit kering dan menggelupas.

Balik rumah selepas mandi terus kenakan moisturiser ni.Apa yang best tu ianya tidak berminyak.Biasa kalau Ms J kenakan sebarang produk pelembab ini agak berminyak, ini tak.Hmm not bad😍😍


Sebelum tidur pun Ms J kenakan lagi sekali.Lepas pakai tu rasa lembut je kulit muka ni.Patutla ramai yang suka sebab kulit kering dah berkurang.Setakat ini dah dua hari Ms J kenakan pelembab shaklee ini untuk merawat kulit kering dan menggelupas.Dan pada masa yang sama dah mula rasa sedikit perubahan pada kulit ini.



Harapnya kulit kering dan menggelupas ini boleh dirawat dengan segera.hehe.Lepas ini, nak cuba pula beli 1 set enfuselle ni sebab sangat berpuas hati untuk merawat kulit kering dan menggelupas.

Buat korang yang mengalami masalah kulit kering dan menggelupas Ms J sarankan untuk mencuba set enfuselle ni.Bukan setakat berjaya merawat masalah kulit kering dan menggelupas, malah ianya dijamin selamat sebab ianya salah satu produk yang bersifat paraben free taw.



Hubungi Ms J segera untuk dapatkan produk ini.Ataupun sebarang pertanyaan dan konsultansi boleh hubungi Ms J 016 444 2685



Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini