Skip to main content

Makanan Kaya Dengan Sumber Kalsium

Semalam alkisahnya pergi ke klinik untuk membuat pemeriksaan rutin. Maka, sambil menunggu giliran sambil tu lah pergi membuat pemeriksaan kalsium dalam badan.

Alangkah terkejut Ms J bila melihat paras kalsium makin berkurang. Kalau tak silap Ms J, dalam 2 bulan yang lepas paras kalsium masih ok, yakni di paras yang normal. Namun, sekarang sedang menghampiri ke arah osteoporosis.

OMG!Adakah baby kecilku yang berkongsi kalsium kalsium dengan mama.uhuk. Maka datang pula kesedaran dalam diri ini untuk  mencari makanan yang kaya dengan kalsium.

Takut juga nanti kalau ada masalah apa-apa kelak. Okla di sini Ms J senaraikan berapa nilai kalsium dalam makanan seharian kita.

Senarai Makanan Yang Kaya Dengan Kalsium

Secara umumnya orang dewasa memerlukan lebih kurang 500 mg -1000 mg kalsium per day. Jadi tanya pada diri sendiri cukupkah dengan pengambilan kalsium seharian kita?

Jika dilihat pada senarai di atas, yogurt, susu high kalsium dan susu soya mengandungi jumlah kalsium yang tinggi. 

Maka, kenalah rajin mengambil  makanan yang tu taw.Macam Ms J pula tidak boleh konsistent untuk mengambil semua tu. Kadang-kadang ambil, kadang kadang tak, Jadi macam mana nak cukup kan.Tambah lagi tengah mengandung sekarang, memang memerlukan cukup kalsium.

Maka, dari situ Ms J top up kan pengambilan kalsium dengan mengambil vitamin tambahan. Antara vitamin yang Ms J ambil adalah osteomatrik dan ESP.

Osteomatrik ini berbentuk tablet, sehari 4 biji yang mana bersamaan 1000 mg kalsium. Apa yang pastinya ambil osteomatrik ini bukan sahaja untuk masalah kalsium kurang, tapi sakit dan lenguh-lenguh badan pun dah berkurang.


Lagi satu yang best yang osteomatrik dari shaklee ini di datangkan dengan bersama vitamin D dan magnesium. Vitamin D berfungsi sebagai perangsang agar penyerapan kalsium menjadi lebih baik.Manakala magnesium pula membantu mengasimilasikan kalsium di dalam tulang dan menjadikan ia semakin kuat.


Testimoni 1 : Penggunaan kalsium (osteomatrik) bantu mengelakkan kekang kaki ketika hamil



Lagi satu vitamin yang Ms J ambil adalah ESP. Buat mereka yang belum tau, sebenarnya ESP juga kaya dengan unsur kalsium taw. Sehari bancuh 3 scoops ESP.Rasanya pula ala-ala soya gitu. Suka sanga dengan ESP ini!



Testimoni 2 : Pengambilan ESP ketika menjadikan badan lebih bertenaga





Nak order semua itu? Mudah sahaja watsap  atau hubungi Ms J 016 444 2685!



Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini