Skip to main content

Vitamin Untuk Naikkan Hb Ketika Hamil

Ramai diantara kawan Ms J yang hamil apabila masuk trimester kedua, mempunyai masalah hb rendah. Apa lagi bila hb rendah setiap kali ke klinik rasa ngeri je.Dah tahu dah bakal dileteri oleh nurse nanti.

Oleh itu ramai yang bertanyakan Ms J vitamin apa yang sesuai di ambil untuk tambah darah (hb) ini. Bukan kata sebab takut nurse akan marah, tapi fikirkan juga bahaya ibu hamil ini bila hb rendah.



Antara risiko hb rendah adalah keguguran, kegagalan jantung,pitam, pendarahan semasa bersalin, kelahiran bayi pra matang dan sebagainya.

Jadi pada pandangan Ms J hb rendah ini tidak harus di pandang rendah oleh para ibu hamil. Selain mengambil makanan yang kaya dengan zat besi, ibu hamil juga boleh amalkan vitamin untuk tambah darah (Hb) ketika hamil.

Ini antara vitamin shaklee yang selalu Ms J sarankan untuk ibu hamil yang mempunyai masalah hb rendah.


Vitamin Untuk Naikkan Hb Ketika Hamil


Ianya terdiri daripada 3 vitamin, iaitu B complex, vitalea dan vitamin C.

Vitamin Shaklee untuk naikkan HB ketika hamil

B complex


B complex ini berfungsi untuk tingkatkan sel darah merah dan hemoglobin lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B termasuk B12 dan folat.

Vitalea


Mengandungi zat besi untuk pembentukan sel darah merah dan menghasilkan sel darah merah yang sihat.
Ini kerana zat besi adalah sebahagian daripada struktur hemoglobin yang membawa oksigen ke tisu dan sel.

Vitamin C


Dengan  pengambilan vitamin C, boleh membantu penyerapan vitamin B12 dan zat besi. Selain daripada itu, ianya juga membantu pengeluaran hemoglobin dan meningkatkan pertahanan badan.


Gabungan ketiga-tiga vitamin ini amatlah berkesan untuk menaikkan Hb ibu hamil yang rendah.Samalah dengan apa yang berlaku pada Yaya, seorang ibu hamil yang mempunyai masalah Hb rendah ketika usia kandungan 4 bulan.

Boleh ikuti kisah Yaya di sini ↠↠ HB KEMBALI NORMAL SETELAH DUA MINGGU AMALKAN INI!

Nak dapatkan full set vitamin shaklee ketika hamil? Dapatkan segera daripada Ms J 016 444 2685









Comments

Popular posts from this blog

Khasiat Buah Pear Yang Ramai Tak Tahu!

Nah buah pear! Sebenarnya Ms J ni jarang nak makan buah, apatah lagi buah buahan import seperti buah pear ni. Tapi disebabkan oleh nak diet dan sihat, maka terpaksalah ambil buah pear ni. Sebenarnya, tak tahu nak beli buah apa semalam. Pergi pasar malam ternampak buah pear yang besar besar dan cantik, maka terjebak juga untuk beli.hehe Buah pear ni Ms J panggil sebagai buah lai. Iyalah lain negeri lain juga panggilan untuk buah pear ni kan.Dalam bahasa sains nya buah pear ini dikenali sebagai pyruss spp. Sebenarnya buah pear ni ada dua jenis, ada yang kulit hijau dan kulit kuning air macam tu. Buah pear ini sering dicari oleh ramai orang kerana ianya banyak dijual di pasar basah, pasar malam, pasar tani, dan mana mana pasaraya. Lagi satu buah pear ni diminati oleh ramai orang kerana harganya yang murah dan berpatutan. Bukan sebab harganya yang murah je , tapi buah pear ini mempunyai khasiat yang tersendiri.  Antara khasiat buah pear ini adalah bertindak sebagai

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada