Skip to main content

Amalkan Senaman Ini Sebagai Cara Ubat Sakit Urat Saraf Sciatica

Masalah sakit urat ini sering terjadi di kalangan kita sekarang tidak kira muda atau tua. Salah satu jenis sakit urat  yang sering berlaku  adalah sakit urat saraf sciatica. Urat saraf ini bermula dari belakang punggung hinggalah ke hujung kaki.Rasa sakit, lali, berdenyut-denyut, lemah menyebabkan ramai antara kita yang hanya mengambil panadol sebagai langkah mudah mengubati sakit urat ini.

Cara Ubat Sakit Urat Dengan Betul

Malangnya panadol ini bukanlah penjamin hilangnya sakit urat, sebaliknya ianya hanyalah ubat sakit urat sementara sahaja.Mungkin beberapa jam atau keesokkan harinya sakit urat akan datang kembali.Maka, takkan kita nak bergantung pada ubat sakit urat seperti panadol ini seumur hidup kan. Jadi kita perlu mencari cara ubati sakit urat dengan cara semulajadi.

Senaman Sebagai Salah Satu Cara Ubati Sakit Urat Sciatica


Tahukah anda senaman boleh menjadi salah satu cara kita ubati sakit urat? Ini terdapat empat senaman yang boleh membantu mengurangkan sakit urat saraf sciatica.

1. Stomach Toning Exercise


  • Meniarap di atas kawasan rata dan pastikan kepala berada di sebelah kiri atau kanan dan tangan anda di bahagian tepi.


  • Ketatkan otot perut yang mengelilingi pusat anda


  • Tahan sehingga 5 saat


  • Ulang 3 kali


2. Gluteal Toning Exercise


  • Meniarap di atas kawasan rata dan ngkat satu kaki di belakang anda


  • Sila angkat lutut yang dibengkokkan sedikit dari lantai


  • Tahan sehingga 8 saat secara maksimum


  • Ulang 10 kali


3. Deep Stomach Muscle Toning Exercise


  • Sila melutut dengan meletakkan tangan di atas lantai


  • Turunkan pinggang anda ke arah lantai dengan sedikit


  • Kemudian angkat pinggang anda ke atas


  • Sambil itu tarik bahagian bawah perut ke bahagian atas


  • Ulang 10 kali


4. Back Stabilizier exercise


  • Sila melutut dengan meletakkan tangan di atas lantai


  • Luruskan belakang anda masih dalam keadaan melutut


  • Ketatkan otot perut anda


  • Angkat dan luruskan tangan anda selama 10 saat


  • Ulang 10 kali bagi setiap tangan


Supplement Shaklee Ubat Sakit Urat


Jika anda berminat untuk mencuba ubat sakit urat, anda boleh mendapatkan supplement shaklee iaitu minyak ikan omega guard dan osteomatrik.

Supplement ini mempunyai pelbagai kegunaan termasuklah sebagai ubat sakit urat.


Minyak Ikan mengurangkan sakit urat

Cara Ubat Sakit Urat Dengan Mengambil Kalsium Yang Mencukupi


Omega Guard- Salah satu punca berlakunya sakit urat sciatica ini adalah disebabkan oleh compression pada tulang yang menekan saraf.Minyak ikan berfungsi sebagai agen anti-inflamasi yang berlaku di antara tulang.

Osteomatrik -Penting untuk kesihatan tulang , otot dan ligamen.Sementara magnesium diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu lembut dan sendi.

Nak order watsap je dengan menekan link ini ⇛ www.wasap.my/60164442685





Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini