Skip to main content

Tips Memilih Suplement Kalsium

Adakah anda penggemar supplement kalsium?Ni Ms J nak berkongsi beberapa tips bagaimana hendak memilih supplement kalsium yang terbaik.

Bolehla menjadi rujukan kita bersama apabila hendak membeli supplement kalsium nanti.



Pilih supplement yang mengandungi vitamin D dan magnesium


Kenapa perlu memilih supplement kalsium berserta dengan magnesium sekali? Magnesium di sini fungsinya sebagai agen pengangkut yang membawa nutrien ke seluruh badan.

Bayangkan jika kita mengambil ke semua kalsium yang diperlukan , tetapi tidak di angkut ke seluruh badan, maka kalsium ini tidak dapat digunakan dengan sebaik mungkin.

Samala juga dengan vitamin D.Vitamin D ini dapat membantu penyerapan kalsium dengan lebih baik.Rugilah kalau ambil supplement kalsium tapi dapat 50 % je manfaatnya.Cuba cek kalsium yang korang ambil tu ada vitamin D sekali tak?


Tak ke sia sia je kita ambil kalsium kalau kedua-dua element ini tak ada.Sebab itu penting untuk kita pastikan supplement kalsium yang kita ambil itu ada magnesium dan vitamin D sekali taw.

Elakkan produk kalsium yang diperbuat daripada tulang dan dolomite


Dolomite ini adalah sejenis unsur kimia yang sangat kaya dengan Magnesium (Mg) dan Calcium (Ca).Namun begitu ianya agak bahaya untuk kesihatan kita kerana dikhuatiri mengandungi zat beracun,seperti timah dan arsenic.

Elakkan supplement mengalami mineral celated proses


Mineral chelated process ini adalah proces di mana mineral tersebut gabungkan secara kimia untuk membentuk 'complex'. Contoh mineral yang senang kita kenalpasti adalah dengan perkataan chelated, contohnya seperti chelated boron, chelated calcium dan macam macam lagi.

Dikatakan chelated mineral ini adalah lebih baik berbanding dengan non chelated mineral, namun masih belum ada bukti yang kukuh untuk menyokong pendapat tersebut.


Ini kerana dikhuatiri chelated mineral ini boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses penyerapan mineral. 

Dan kalau nak tahu suplement kalsium daripada shaklee mengandungi semua ciri ciri ini taw.Boleh baca di sini >> KEBAIKAN TABLET KALSIUM SHAKLEE/OSTEOMATRIK

Berminat nak order hubungi saja Ms J 016 444 2685




Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini