Skip to main content

Kebaikan Tablet Kalsium Shaklee/Osteomatrik

Pernah dengar osteomatrik? Ms J pun pertama kali dengar osteomatrik ini pada mula mula join shaklee. Ramai yang cakap osteomatrik ini bagus untuk mengurangkan sembelit.

Apa itu osteomatrik sebenarnya?Ini Ms J ringkaskan daripada pembacaan Ms J taw.

Apa itu Osteomatrik?


Osteomatrik adalah kalsium tablet produk daripada shaklee yang dapat menjadi kegilaan ramai.Mana taknya sehingga bulan ini sahaja banyak kali dah habis produk osteomatrik ini di cawangan shaklee.

Sebenarnya osteomatrik ini bukan sahaja bagus untuk tulang sahaja malah banyak lagi manfaat daripada osteomatrik ini, termasuklah mengurangkan masalah sembelit.

Ini antara kebaikan lain yang boleh di dapati daripada osteomatrik.

Kebaikan Osteomatrik


Menguatkan tulang

Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi, sistem saraf. Ianya juga merawat tulang retak, osteomalacia -ricket dewasa, kuku rapuh, eczema, konvulsi/ kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah memekat.

Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas


Pengambilan 600 mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.


 Meringankan stress


Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantungberdebar, gementar, mimpi buruk dan stress.ianya juga memperbaiki depressi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

Memperbaiki masalah haid


Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000 mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil

Pengalkalian tubuh


Membaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

Mengandungi vitamin D


Pada tahun 1916, di dapati vitamin D mampu merawat penyakit rickets, yang mana ianya mampu meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal.

Magnesium


Dapat menggalakkan komposisi tulang dan dan rawan.Bukan itu sahaja, ianya mampu membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot dan menstabilkan denyutan tak sekata jantung.

Bukan itu sahaja magnesium ini mampu menghalang mendapan kalsium, melarut dan mengurangkan formulasi batu karang atau hempedu.

Amat sesuai sekali buat mereka yang mengalami batu karang!



Banyak kan manfaat osteomatrik ni.Bukan sekadar kalsium semata mata, rugi tak cuba taw!


MS J 016 444 2685

Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini