Skip to main content

Gara-gara Vivix Tak Jadi Kena Dialisis Buah Pinggang



Ngeri bila melihat pakcik pakcik yang kena dialisis. Pernah tengok ayah kepada kawan saya yang membuat dialisis, yang mana habis lengan beliau bengkak sini sana sebab dialisis.





Tapi nak buat macam mana kan? Apabila buah pinggang dah rosak, memang kena dialisis jela rawatan nya.

Tapi ni ada satu customer ni, ada sakit buah pinggang yang kronik sampai doktor dah cadangkan untuk mendapatkan dialisis.

Tapi beliau degil juga, tak nak katanya. Akhirnya dalam diam beliau mencuba vivix shaklee. Sekadar berikhtiar katanya.

Mari baca kisah beliau ini:

Assalamualaikum dan selamat menunaikan ibadah puasa.

Saya adalah seorang pesakit buah pinggang yang kronik sebelum ini.

Doktor kata kedua-dua buah pinggang saya dah kecut dan berlubang-lubang.

Doktor syorkan kepada saya supaya dibuat rawatan dialisis, tetapi saya tidak setuju dengan rawatan tersebut.

Dalam masa sepuluh hari saya dimasukkan ke dalam wad, berat badan saya dah kurang 17 kg.

Saya minta keluar dari hospital dan dalam diam-diam saya cuba makan vivix.

Ubat hospital yang dibekalkan saya hanya makan sekali sekala je.

Hari jumaat lepas  19/6/2016 saya jumpa doktor pakar kat hospital dan mengatakan buah pinggang saya dah ada perkembangan yang baik dan tak perlu buat dialisis lagi.



Tak salah untuk kita mencuba kan. Tak cuba tak tahu. Moga ramai lagi pesakit buah pinggang dapat di bantu dengan vivix ini.

Doa Ms J buat mereka yang mengalami sakit buah pinggang ini moga cepat sembuh, dan mampu menjalani kehidupan seperti biasa!

Untuk masalah batu karang di buang pinggang, anda boleh KLIK SINI

Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini