Skip to main content

Set Pencuci Rumah Yang Mesra Alam

Ms J ni tak boleh kalau rumah bersepah. Rasa stress, tak boleh duduk macam macam la. Kadang tu marahkan anak sebab sepahkan rumah.huhu

Bila cakap mengenai kebersihan rumah ni, Ms J nak berkongsi mengenai set pencuci daripada shaklee. Rasanya ramai yang tidak tahu kan shaklee juga mempunyai set pencuci.

Ianya terdiri daripada empat produk utama, iaitu :

  • Basic H2 Organic Super Cleansing Concentrate
  • Dish wash Concentrate 
  • Fresh laundry Concentrate
  • Soft Fabric Concentrate

Kenapa Perlukan Semua Ini?

Sebab ianya selamat, semulajadi dan berkesan.

Selamat ini bermaksud semua produk ini tidak mengandungi sebarang bahan toksin, kimia, tanpa pewangi, lembut pada tangan dan sesuai di gunakan pada semua lapisan masyarakat.

Semulajadi pula merujuk kepada kandungan bahan tersebut, seperti mana yang kita ketahui bahan bahan pencuci ini diekstrak  daripada jagung dan kelapa.

Sememangnya tiada bahan kimia, yang mana boleh memberikan kesan pada kita

Sangat berkesan, kerana dengan penggunaan yang sedikit mampu menghilangkan kesan kotoran. Mungkin dengan pencuci lain kita menggunakan sukatan yang banyak, baru ok kan?

Tapi dengan shaklee ini tidak sebab ianya mempunyai kepekatan yang tinggi.

Basic H2 organis Super Cleansing Concentrate


Basic H ini dikenali sebagai pencuci serba guna. Ianya boleh digunakan untuk pelbagai tujuan. Contohnya untuk mencuci botol susu, mengemop lantai, menyental kotoran pada baju/ kasut, membasuh kereta, mengelap tingkap dan sebagainya.

Tak ke jimat tu, dengan sebotol basic H ini mampu membuat semua peralatan rumah menjadi bersih?

Dish Wash Concentrate


Jika anda mempunyai masalah mencuci pinggan, dan mengalami masalah seperti kulit menggelupas saya sarankan anda bertukar kepada pencuci dish wash ini.

Amat mesra alam, lembut pada tangan dan mampu menyental kesan minyak dengan baik. 

Fresh laundry Concentrate




Tahukah anda bahawa kebanyakan bahan pencuci baju boleh merengsakan atau diserap oleh kulit? Sebab itulah juga ada orang yang mengalami alahan.

Maka ada baiknya jika kita bertukar dengan bahan pencuci yang mesra alam seperti fresh laundry concentrate ini.

Ianya lebih selamat, wangi, dan yang paling penting ianya mesra alam.

Soft Fabric Concentrate




Ini fungsi nya lebih kurang macam soflan atau downy. Cuma apa yang Ms J rasa best guna adalah baunya wangi, kain tidak mudah berkedut dan lebih lembut.

Jika ada lagi yang tercari-cari pencuci yang mesra alam dan semulajadi ini Ms J  amat sarankan untuk mencuba set kebersihan daripada shaklee ini.

Tak salah kita melabur untuk kesihatan keluarga kita kan? Sebab kesihatan itu tidak dapat dibeli dengan wang ringgit. Sementara masih sihat inilah kita patut jaga.









Comments

Popular posts from this blog

Khasiat Buah Pear Yang Ramai Tak Tahu!

Nah buah pear! Sebenarnya Ms J ni jarang nak makan buah, apatah lagi buah buahan import seperti buah pear ni. Tapi disebabkan oleh nak diet dan sihat, maka terpaksalah ambil buah pear ni. Sebenarnya, tak tahu nak beli buah apa semalam. Pergi pasar malam ternampak buah pear yang besar besar dan cantik, maka terjebak juga untuk beli.hehe Buah pear ni Ms J panggil sebagai buah lai. Iyalah lain negeri lain juga panggilan untuk buah pear ni kan.Dalam bahasa sains nya buah pear ini dikenali sebagai pyruss spp. Sebenarnya buah pear ni ada dua jenis, ada yang kulit hijau dan kulit kuning air macam tu. Buah pear ini sering dicari oleh ramai orang kerana ianya banyak dijual di pasar basah, pasar malam, pasar tani, dan mana mana pasaraya. Lagi satu buah pear ni diminati oleh ramai orang kerana harganya yang murah dan berpatutan. Bukan sebab harganya yang murah je , tapi buah pear ini mempunyai khasiat yang tersendiri.  Antara khasiat buah pear ini adalah bertindak sebagai

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada