Skip to main content

Set Kesuburan Yang Patut Suami Isteri Cuba


Mungkin ramai di antara kita yang mengalami masalah kesuburan.Terutamanya bagi mereka yang telah lama berkahwin. Semesti mereka mengimpikan zuriat penyeri rumah tangga.

Antara faktor penyumbang ketidaksuburan adalah seperti;
  • Hormon yang tidak stabil
  • Stress
  • Masalah haid yang tidak tetap
  • Masalah keputihan yang melampau
  • Berat badan berlebihan
  • Pemakanan yang tidak sihat seperti air bergas dan makanan segera

Jika ini yang berlaku pada pasangan suami isteri, mereka boleh mencuba alternatif lain. Contohnya dengan pengambilan supplement.

Di sini Ms J nak memperkenallkan set kesuburan shaklee yang pasangan suami isteri boleh cuba



Set ini merangkumi supplement untuk suami dan isteri.

Untuk suami

  • Vitamin E
  • Zinc Complex

Kedua-dua supplement ini boleh meningkatkan sel tubuh termasuk organ pembiakan, telur dan sperma.

Apabila telur dan sperma kuat, maka peluang untuk di senyawakan itu tinggi.

Untuk Isteri

  • GLA complex
  • Alfalfa
  • B-complex


Kenapa Perlu Semua Ini?

Vitamin E berfungsi meningkatkan sel tubuh termasuk organ pembiakan, telur dan sperma.

Apabila telur dan sperma kuat, maka peluang untuk di senyawakan itu tinggi.

Selain itu vitamin E juga mampu merangsang daya seksual si isteri dan suami. Ianya juga dikenali sebagai vitamin cinta.

Zinc pula membantu membentuk gen pada DNA. Selain itu juga zinc ini melindungi sperma danmelawan bakteria semasa di dalam vagina wanita.

GLA complex pula dapat membantu menstabilan hormon wanita. Maka apabila hormon dapat diperbetulkan maka senanglah untuk mereka mengira tarikh ovulasi mereka.

Alfalfa

Membantu masalah keputihan, haid tidak teratur dan PMS di kalangan wanita. Ianya juga dikenali sebagai kacip fatimah kerana boleh membantu dalam hubungan suami isteri.

Manakala B complex penting untuk kita mengelakkan stress, yang mana boleh menjejaskan emosi kita. Ianya juga boleh membantu memelihara selapur lendir yang sihat dan pengeluaran antibody












Comments

Popular posts from this blog

Khasiat Buah Pear Yang Ramai Tak Tahu!

Nah buah pear! Sebenarnya Ms J ni jarang nak makan buah, apatah lagi buah buahan import seperti buah pear ni. Tapi disebabkan oleh nak diet dan sihat, maka terpaksalah ambil buah pear ni. Sebenarnya, tak tahu nak beli buah apa semalam. Pergi pasar malam ternampak buah pear yang besar besar dan cantik, maka terjebak juga untuk beli.hehe Buah pear ni Ms J panggil sebagai buah lai. Iyalah lain negeri lain juga panggilan untuk buah pear ni kan.Dalam bahasa sains nya buah pear ini dikenali sebagai pyruss spp. Sebenarnya buah pear ni ada dua jenis, ada yang kulit hijau dan kulit kuning air macam tu. Buah pear ini sering dicari oleh ramai orang kerana ianya banyak dijual di pasar basah, pasar malam, pasar tani, dan mana mana pasaraya. Lagi satu buah pear ni diminati oleh ramai orang kerana harganya yang murah dan berpatutan. Bukan sebab harganya yang murah je , tapi buah pear ini mempunyai khasiat yang tersendiri.  Antara khasiat buah pear ini adalah bertindak sebagai

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada