Skip to main content

Kelebihan Anggur Muscadine Yang Terdapat Didalam Vivix

Kali ini Ms J nak cerita mengenai kelebihan anggur muscadine.

Ada sesiapa pernah dengar mengenai anggur ini?Ms J pun pertama kali dengar mengenai anggur ini..



Anggur ini adalah salah satu ramuan yang terdapat dalam vivix. Dari segi rupa bentuk ianya memang besar, sebesar bola golf.

Ianya tahan lasak berbanding dengan anggur biasa.Isinya juga lebih tebal.

Apa yang lagi istimewa adalah ianya boleh hidup dalam cuaca yang teruk seperti panas yang melampau.

Lebih Banyak Kromosum

Jikalau nak buat perbandingan, anggur muscadine ini mempunyai lebih banyak kromosum berbanding anggur biasa.

Anggur biasa mempunyai 19 pasang kromosum, tapi anggur ini mempunyai lebih daripada 20 pasang.



Dari segi kromosum ini kita dapat katakan ianya mempunyai kelebihan berbanding dengan anggur biasa kan?

Maksudnya anggur muscadine ini mempunyai lebih nutrient dan kebaikan berbanding dengan anggur biasa.

Anggur Muscadine Dan Alegik Asid 

Dan kalau nak tahu lagi anggur ini sahaja yang mempunyai asid alegik. Anggur lain tiada taw.

Antara fungsi asid alegik adalah antikanser. Maksudnya ianya boleh menghalang sel kanser daripada merebak, dan masa yang sama akan membuat sel kanser tersebut untuk membunuh diri.

Hebatkan asid alegik ini?



Antioksidan

Lagi satu anggur muscadine ada extra antioksidan, ada 88 jenis.

Kalau anggur biasa dlm 40 macam tu je.

Bila lebih antioksidan maka daya tahan pada radikal bebas lebih tinggi.

Radikal bebas ni yg boleh bagi macam-macam sakit kat kita nanti

Lindungi badan dengan antioksidan tinggi dapat bantu kita dari sakit kronik.

Terutama bagi yang ada sejarah keluarga ada sakit kronik, walau sekarang tak kena pun sakit tu tapi ambil langkah berjaga-jaga,caranya amalkan vivix.



Comments

Popular posts from this blog

Khasiat Buah Pear Yang Ramai Tak Tahu!

Nah buah pear! Sebenarnya Ms J ni jarang nak makan buah, apatah lagi buah buahan import seperti buah pear ni. Tapi disebabkan oleh nak diet dan sihat, maka terpaksalah ambil buah pear ni. Sebenarnya, tak tahu nak beli buah apa semalam. Pergi pasar malam ternampak buah pear yang besar besar dan cantik, maka terjebak juga untuk beli.hehe Buah pear ni Ms J panggil sebagai buah lai. Iyalah lain negeri lain juga panggilan untuk buah pear ni kan.Dalam bahasa sains nya buah pear ini dikenali sebagai pyruss spp. Sebenarnya buah pear ni ada dua jenis, ada yang kulit hijau dan kulit kuning air macam tu. Buah pear ini sering dicari oleh ramai orang kerana ianya banyak dijual di pasar basah, pasar malam, pasar tani, dan mana mana pasaraya. Lagi satu buah pear ni diminati oleh ramai orang kerana harganya yang murah dan berpatutan. Bukan sebab harganya yang murah je , tapi buah pear ini mempunyai khasiat yang tersendiri.  Antara khasiat buah pear ini adalah bertindak sebagai

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada