Skip to main content

Kencing Manis: Mengawal Kandungan Gula Dalam Darah

Assalamualaikum dan salam sejahtera!

Ramai yang bertanya bagaimana vivix membantu mengurangkan kencing manis? Ok di sini Ms J huraikan sedikit sebanyak mengenai fungsi vivix dalam membantu kencing manis.

Dalam kehidupan seharian kita, kita banyak mengambil makanan karbohidrat kan? Contoh yang paling dekat dengan kita adalah nasi.



Nasi ini adalah sejenis karbohidrat yang mana akan menghasilkan gula. Gula inilah yang kita guna sebagai sebagai tenaga.

Namun jika karbohidrat ini berlebihan ianya akan di simpan dalam bentuk lemak. Dan jika tidak di guna kan ianya boleh menyebabkan kandungan gula dalam darah meningkat.

Masih ingat lagi mengenai kandungan yang terdapat dalam vivix? Salah satunya adalah polifenol. Vivix sangat kaya dengan polifenol.


Polifenol ini adalah sejenis kelompok zat kimia yang sering di jumpa pada tumbuhan. Polifenol bersifat tinggi anti-oksidan yang mana sangat baik untuk kesihatan.

Polifenol Mengawal Kepekatan Gula Dalam Darah

Salah satu fungsi polifenol untuk pesakit kencing manis adalah dengan mengawal kepekatan gula dalam darah.

Ianya bertindak dengan melambatkan pencernaan dan menyerapan karbohidrat dalam darah. Jadi apabila semuanya ini berlaku, secara automatik pengumpulan gula pun dapat di kurangkan.



Dan secara tak langsung ini membantu pesakit kencing manis kekal sihat dengan bacaan gula yang terkawal.

Maka tidak hairanlah ramai yang memberikan feedback yang positif mengenai vivix ini.Jom lihat apa kata mereka BACA SINI










Comments

Popular posts from this blog

Khasiat Buah Pear Yang Ramai Tak Tahu!

Nah buah pear! Sebenarnya Ms J ni jarang nak makan buah, apatah lagi buah buahan import seperti buah pear ni. Tapi disebabkan oleh nak diet dan sihat, maka terpaksalah ambil buah pear ni. Sebenarnya, tak tahu nak beli buah apa semalam. Pergi pasar malam ternampak buah pear yang besar besar dan cantik, maka terjebak juga untuk beli.hehe Buah pear ni Ms J panggil sebagai buah lai. Iyalah lain negeri lain juga panggilan untuk buah pear ni kan.Dalam bahasa sains nya buah pear ini dikenali sebagai pyruss spp. Sebenarnya buah pear ni ada dua jenis, ada yang kulit hijau dan kulit kuning air macam tu. Buah pear ini sering dicari oleh ramai orang kerana ianya banyak dijual di pasar basah, pasar malam, pasar tani, dan mana mana pasaraya. Lagi satu buah pear ni diminati oleh ramai orang kerana harganya yang murah dan berpatutan. Bukan sebab harganya yang murah je , tapi buah pear ini mempunyai khasiat yang tersendiri.  Antara khasiat buah pear ini adalah bertindak sebagai

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada