Skip to main content

Tips untuk Rawat Masalah Rambut Gugur

Selamat berhujung minggu buat warga Kedah. Ok hari Ms J nak kongsi tips untuk rawat masalah rambut gugur pula. 

Mungkin korang di luar sana boleh cuba tips ni. Maklumlah rasanya semua orang mengalami masalah rambut gugur ini.




Tips untuk rawat masalah rambut gugur

☘️Gunakan syampu yang lembut, yang tiada bahan kimia untuk elak keadaan tambah buruk. Jangan lupa bila guna syampu tu pakai perapi sekali. Ini bagi elak rambut jadi kasar dan bila sikat akan jadi kusut dan boleh sebabkan keguguran rambut.

☘️Lupakan penggunaan dryer untuk rambut anda sementara waktu dan elakkan juga buat rawatan rambut seperti luruskan rambut, mewarna dan sebagainya. Sabar dulu hingga masalah selesai. Pendek kata elakkan penggunaan bahan kimia melibatkan rambut.

☘️Pergi jumpa pakar jika masalah rambut gugur berterusan dan terlampau teruk. Kerana ada juga kes yang alami masalah ini dikaitkan dengan masalah tiroid selepas bersalin ( jika baru lepas melahirkan).

☘️Ambil vitamin yang bersesuaian untuk kesihatan rambut seperti protein, vitamin b dan zink. Ia boleh membantu menguatkan rambut dari akar dan mengelakkan dari kerosakan dan keguguran teruk.

Kisah Ms J Untuk Elak Rambut Gugur

Macam Ms J sendiri, lepas bersalin banyak sangat rambut gugur. Kadang-kadang tu stress bila bangun tidur je penuh rambut kat lantai.

Kerap kali jugalah bertukar shampoo.Last-last Ms J cuba set rambut prostante dari shaklee. Memang terasa kelainannya. Rambut rasa lebih ringan, lembut je.



Lagi satu memang berbaloi guna shampoo nya walaupun harganya agak mahal, tetapi boleh tahan lama.Setakat ini shampoo ni da dah dua bulan guna tak habis lagi.hehe.

Selain itu Ms J juga ada mengambil ESP (Energizing Soy Protein) dan B complex. Memang best sangat.







Mula-mula ambil sebab nak rawat rambut gugur sahaja tapi yang lain pula dapat. Antaranya adalah tidak mudah letih, sentiasa kenyang dan kurang lapar.Memang bagus kalau untuk kurus ini. 

Dan lagi satu yang tak di sangka-sangka adalah payudara dah makin anjal.Kalau dulu kendur je sampai suami pun komplain.

Mari kita lihat testimoni-testimoni daripada mereka yang juga pernah menggunakan ESP ni. Memang terbaik!

Testimoni 1 :

Bila mak pun turut suka minum ESP..

Taw mak cakap apa??

Betul la cakap long..Mak minum langsung tak lapar..Penat pun tak..

Alhamdulillah


Testimoni 2 :

Nak share pengalaman ESP ni

Dulu 

Kulit berminyak.Lepas cuci muka rasa kering sangat..Bila senyum rasa macam kulit muka tu macam pecah-pecah.

Sekarang

Kulit muka terasa lembut dan licin sangat.Bukan setakat muka je, rasanya 1 badan.Sebab peha dengan betis yang bersisik-sisik kering dulu tu dah cantik, lembut, lembab.Tumit pun dah tak kasar lagi..

Bahagia je rasa.. 


Testimoni 3 :

Dulu ambil ESP sebab nak banyakkan susu, memang susu badan banyak lah, dari nak susukan anak sampai 2 tahun terlajak samapai 2 tahun 8 bulan.

Yang bestnya juga sebab gastrik kronik tu takde dah.

Kalau dulu tiap bulan MC sebab gastrik dan kena ambil ubat gastrik.

Sekarang takde lagi dah.Parut jerawat pun semua hilang..ESP memang lah prosuk hot Shaklee



Alhamdulillah tak sia-sia cuba shaklee ni.Korang pun patut cuba taw.Nak order? Meh roger-roger Ms J 016-444 2685.





Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini