Skip to main content

Tingkatkan Imum Anak yang Selalu Demam dengan Cara Terbaik

Assalamualaikum.

Ms J perasan anak Ms J dah lama tidak jatuh sakit, demam dan selsema.Iyala anak demam ibu bapa pun susah hati.

Kadang-kadang terpaksa ambil cuti untuk menjaga mereka. Maklumlah Ms J dan suami adalah bekerja tetap. Anak memang hantar kat nursery.

Pengalaman Ms J sendiri bila hantar anak di nursery ni selalu demam, selsema dan batuk.Boleh dikatakan sebulan dua tiga kali juga la.Tak tahu nak cakap puncanya dari mana.

Hampir beberapa bulan masih berlaku perkara yang sama, Ms J rasa ada sesuatu yang tak kena. Lalu Ms J cuba mencari pengasuh yang memang mengasuh dari rumah.

Selain itu juga Ms J ada berikan mereka dengan supplement dari shaklee. Ms J dicadangkan oleh pengedar shaklee tersebut untuk mencuba set kanak kanak iaitu omega, chewable vitamin c dan nutriferon.


Setelah mencuba kesemua produk tersebut, rasa amat puas hati. Anak sudah jarang selsema dan batuk. Alhamdulillah.Sejak dari itu Ms J jatuh cinta dengan Shaklee ini dan mula mendaftar sebagai ahli.

Ok hari ini Ms J nak berkongsi info mengenai nutriferon

Apa itu nutriferon?

Nutriferon ini sejenis serbuk, sedang sedang saja manisnya. Dan ianya diperbuat daripada empat bahan botani iaitu:
  • biji plantago
  • biji labu
  • bunga safflower
  • bunga japanese honeysuckle

Semua ini datangnya daripada sumber semulajadi, haa memang Ms J tidak ragu-ragu lagi. Ianya tiada kesan sampingan.

Oleh kerana ianya bebentuk serbuk, dan ada rasa manis sedikit, anak memang suka.Alhamdulillah senang bagi dorang makan, bukan macam sirup paracetamol tu.hehe

Nutriferon Sebagai Penguat Sistem Imum

Salah satu fungsi nutriferon adalah menguatkan sistem imum. Bagaimana tu? ok Ms J ringkaskan melalui cerita ini.

Nutriferon ini mengaktifkan interferon. Interferon ini kita boleh ibaratkan sebagai alarm.

Bila kita ambil nutriferon dia akan menggalakkan alarm (interferon) ini.

Jadi apabila alarm itu bagi isyarat, wehh ada kuman la masuk dalam kau wahai sel, bersedia!


Askar itu pun akan membunuh kuman-kuman yang ada. Nasibla ada interferon yang tolong kejutkan. Kalau tak ada askar pun tak perasan mungkin ada kuman terlepas.

Nutriferon ini bukan sahaja sesuai untuk golongan kanak-kanak, malah orang dewasa juga boleh. Ini kerana gaya hidup, pemakanan dan radikal bebas di sekeliling kita membuatkan imum kita menjadi lemah.

Maka jadikanlah ia sebagai salah satu perisai di dalam first aid anda!

Ramai ibu ibu di luar yang sudah mencuba, dan boleh di katakan kesemua daripada mereka memberikan feedback yang positif. Alhamdulillah.

Kebahkan Demam









Kuatkan Sistem Imum






Buat ibu ibu di luar sana jangan lupa dapatkan nutriferon segera jika anak anda mengalami masalah seperti di atas. Hubungi Ms J untuk dapatkan produk dan sebarang konsultansi.










Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini