Skip to main content

Kenapa Mesti Minyak Ikan Omega Guard Shaklee?

Semua pernah dengar kan minyak ikan omega? Haa hari ni Ms J nak bercerita mengenai omega ini.Kalau kat farmasi bermacam-macam minyak ikan yang kita jumpa, contohnya biogrow, blackmores, kordel's, pristine dan bermacam-macam lagi.


Tapi di sini Ms J nak kupas mengenai minyak ikan/ omega guard dari produk shaklee. 

Apa Keisimewaan Omega Guard Shaklee??

Merupakan :
  • Soy based ink- dakwat yang digunakan pada botol adalah berasaskan soya
  • Botol BPA free - boolnya adalah bebas BPA
  • Menjalani 3 kali proses penyulingan untuk bebas merkuri dan bahan bahaya dari ikan lau dalam
  • Sangat nature dan bergred farmasi
  • Ekstrak dari ikan, bukan dari hati ikan yang bertoksik
  • 3x lebih tumpat dari minyak hai ikan
Sebenar-benarnya nature!

Antara manfaat omega adalah:

  1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
  2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
  3. Mencegah dari salur darah tersumbat
  4. Omega 3 dapa mengelakkan strok
  5. Membekalkan tekanan normal darah
  6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
  7. Mengurangkan sakit kepala
  8. Merendahkan kolesterol
  9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan 
  10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolesterol LDL
  11. Mengawal masalah obesiti
  12. Mengurangkan risiko saki jantung
  13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
  14. Meningkakan perkembangan memori janin dan kanak-kanak
  15. Meningkatkan imum tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
  16. Membantu menyihatkan paru-paru
  17. Omega 3 juga membantu memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriosis dan lain-lain
  18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyaki lelah, hepatitis , SLE
  19. Omega 3 juga membantu mempernbaiki penyakit buah pinggang
  20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostate dan kanser kolon
  21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
  22. Membantu pankreaspesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
  23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
  24. Mencegah penyakit gout
Siapa Yang Perlukan?

Semua golongan bermula dari usia satu tahun ke atas sesuai untuk mengambil omega. Semua golongan boleh dapat manfaat daripadanya.Kerana ia umpama cecair emas, diekstrak dari ikan segar laut dalam 100% dijamin tidak tercemar.

Untuk Kanak-kanak:

Sangat bermanfaat untuk fungsi otak kerana ia mengandungi EPA dan DHA. DHA ini bukan untuk perkembangan otak sahaja tetapi untuk kesihatan mata anak anda. Omega memang dikenali sebagai supplement untuk anak bijak. Jangan takut nak melabur untuk masa depan anak anda

Perlu ibu ketahui, kekurangan DHA boleh menyebabkan kemurungan pada kanak-kanak, menyebabkan  ADHD (hyperaktif) dan masalah penglihatan.


Antara manfaat Omega 3

Untuk kanak-kanak hanya bagi 1 biji sehari untuk maximumkan fungsi otak kerana ia mengandungi DHA yang sangat bagus untuk otak cerdik dan pintar. Sangat bermanfaat untuk anak-anak yang sedang belajar.

Untuk ibu hamil - adanya bekalan DHA bagi manfaat pada bayi yang dikandung. Semasa hamil perkembangan otak bayi adalah sangat pesat da perlukan banyak DHA dan EPA.

Untuk yang inginkan berdiet, omega akan meningkatkan paras leptin untuk merangsang metabolisme.Bila metabolisme meningkat, makanan yang dimakan akan cepat ditukar kepada kalori.

Untuk masalah asma- Bagi yang ada asma, omega guard sangat berkesan untuk menghalasang inflamasi di mana penyebab kepada asma iaitu radang pada tiub bronkial.

Individu yang ada masalah kolesterol tinggi - sangat rekemen omega untuk bantu menurunkan paras kolesterol jahat. Kolesterol jahat dibuang dan kolesterol baik di pertingkatkan.

Banyak sangat manfaat omega, semua rumah wajib ada omega (fish oil) ini. Tak kenal maka tak cinta !

Perbezaan Omega Guard Shaklee dengan produk lain

Kandungan EPA dan DHA omega shaklee lebih tinggi berbanding produk lain.

Di sini Ms J sertakan dengan pelbagai testimoni daripada mereka-mereka yang pernah menggunakan omega.


"Anak saya umur 3 tahun batuk berkahak.Tak pandai nak telan so saya pecahkan ke dalam nasi lauk ikan singgang.Memang dia tak dapat detect bau ikan tu sebab lenyek sekali dengan ikan singgang, berselera nampak anak makan.
Alhamdulillah baik dengan asbab omega guard, tak bagi ubat batuk pun kat anak.Dengan izin Allah juga."


'....alhamdulillah lepas survey rasanya omega guard shaklee yang terbaik untuk dia. Konsisten beberapa bulan pengambilan . Usia setahun setengah dia dah tak pernah neb lagi sampai sekarang dah nak masuk usia 4 tahun awal tahun depan.alhamdulillah'

Dulu baju saiz L ke saiz S


Dah tak perlu bergantung pada ubat darah tinggi lagi, malah sentiasa cergas


Hubungi atau watsapp Ms J 016-444 2685 untuk sebarang pertanyaan dan konsultasi!



Comments

Popular posts from this blog

Khasiat Buah Pear Yang Ramai Tak Tahu!

Nah buah pear! Sebenarnya Ms J ni jarang nak makan buah, apatah lagi buah buahan import seperti buah pear ni. Tapi disebabkan oleh nak diet dan sihat, maka terpaksalah ambil buah pear ni. Sebenarnya, tak tahu nak beli buah apa semalam. Pergi pasar malam ternampak buah pear yang besar besar dan cantik, maka terjebak juga untuk beli.hehe Buah pear ni Ms J panggil sebagai buah lai. Iyalah lain negeri lain juga panggilan untuk buah pear ni kan.Dalam bahasa sains nya buah pear ini dikenali sebagai pyruss spp. Sebenarnya buah pear ni ada dua jenis, ada yang kulit hijau dan kulit kuning air macam tu. Buah pear ini sering dicari oleh ramai orang kerana ianya banyak dijual di pasar basah, pasar malam, pasar tani, dan mana mana pasaraya. Lagi satu buah pear ni diminati oleh ramai orang kerana harganya yang murah dan berpatutan. Bukan sebab harganya yang murah je , tapi buah pear ini mempunyai khasiat yang tersendiri.  Antara khasiat buah pear ini adalah bertindak sebagai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini

Ketagih Nestum Dan Oat Ketika Hamil Yang Melampau!

Hamil kali ini Ms J ada satu ketagihan yang melampau.Boleh dikatakan melampau sebab makan satu pun tak cukup. Masih lagi nak lagi. Kali ini Ms J agak ketagih dengan oat dan nestum. Bila nak minum je pasti cari dua benda alah ini. Ishh bancuh satu packet nestum pun tak cukup taw. Kalau dulu Ms J mana nak suka makan benda macam ini. Apatah lagi kalau nak minum air bergula, memang jauh panggang dari api. Selalunya Ms J dikenali sebagai seorang pencinta air masak sahaja. Tapi bila hamil semua tu boleh berubah. Betul la orang cakap, bila hamil hormon kita akan berubah diri kita 360 darjah. Kalau dulu suka, tapi bila hamil boleh jadi tak suka dan sebaliknya. Jadi jangan bongkak atau riak jika kita membenci atau menyukai sesuai. Bila bila masa sahaja Allah boleh tarik balik. Berbalik pada cerita Ms J tadi, bayangkan satu packet nestum pun tak cukup. Tambah pula ditambah dengan oat memang rasa sedap. Pekat dan lemak manis tu perrrghh rasa meleleh air liur.hehe