Skip to main content

Cara Terbaik Merawat Kencing Manis Tanpa Pembedahan

Rata-rata rakyat di negara ini mengalami kencing manis. Ianya bukan penyakit yang baru, malah penyakit yang sudah menapak bertahun-tahun lamanya.

Kencing manis atau diabetis mellitus merupakan penyakit kronik yang muncul secara perlahan. Ianya terjadi kerana adanya gangguan pada sistem metabolisme karbohidrate iaitu pankreas tidak dapat memproduksi cukup insulin. Atau, tubuh tidak dapat mempergunakan insulin untuk mengubah gula darah menjadi energy.


Pola pemakanan yang berlebihan menjadikan fungsi pankreas semakin lemah, akibatnya tubuh kelebihan glukosa atau dipanggil sebagai hyperglycemia

Tubuh penderita diabetis tidak mampu memproduksi atau menggunakan secara efektif homon insulin yang berfungsi mengatur gula darah. Akibat kekurangan atau tiadanya insulin dalam badan menyebabkan glukosa menumpuk dalam sirkulasi darah. Itu sebabnya penderita diabetis sering kehausan dan sering buang air kecil.

Gejala dan Tanda-tanda Kencing Manis

Sering Merasa Lapar

Kadang-kadang kita tis\dak sedar bahawa sering merasa lapar merupakan salah satu tanda diabetis. Hal ini sering terjadi kepada mereka yang biasa menahan lapar sehingga pola makan menjadi tidak teratur.

Sering lapar sebenarnya memiliki hug\bungan dengan kondisi insulin yang berada di dalam tubuh. Jika anda sering merasa lapar meskipun jam makan teratur maka anda perlu berhati-hati.

Tidak Bertenaga dan Mudah Letih

Siapa yang sering mengalami mudal lelah dan tidak bertenaga merupakan petanda awal kencing manis. Namun ramai yang menafikannya kerana sebegitu ramai yang mempunyai tanda demikian.Hal ini kerana ramai sahaja yang mengalami tanda berikut, kerana kadar glukosa dalam badan tidak di olah dengan maksimal.

Glukosa ini tidak terurai menjadi energy kerana produksi insulin yang tidak mencukupi.

Sering Kesemutan

Bagi anda yang sering sangat merasakan kesemutan pada kaki dan tangan, sebaiknya anda berhati-hati dengan  hal tersebut.Glukosa yang menumpuk dalam darah bisa menggangu sistem saraf yang mengakibatkan anda kesemutan.

Jika anda sering merasakan kesemutan ketika duduk bersila atau melakukan kegiatan lain, anda perlu cek gula dalam darah. Hal ini untuk memastikan bahawa anda menderita penyakit kencing manis atau tidak.

Luka yang lambat untuk sembuh.

Masalah insulin dalam badan boleh menyebabkan permaslahan kepada sistem imum dalam badan. Apabila sistem imum dalam badan terganggu, menyebabkan proses penyembuhan dari luka kecil jua terganggu.

Jika anda mempunyai luka aygn kecil tetapi lambat untuk sembuh, saya sarankan anda untuk melakukan pemeriksaan kadar gula dalam darah.

Penglihatan Menjadi Kabur

Salah satu bahayanya kencing manis adalah boleh menyebabkan kerosakan pada pembuluh darah. Ini akan menyebabkan cairan pada lensa mata berkurang. Anda perlu berhati-hati dengan hal ini. kerana jika dibiarkan akan mengganggu penglihatan anda.

Menjaga pola hidup yang sihat sangat penting bagi kita agar terhindar dari sebarang penyakit.

Segala penyakit yang datang biasanya berpunca daripada pemakanan kita. Jadi apa yang boleh kita lakukan adalah menjaga pola pemakanan dan amalkan gaya hidup yang sihat.

Anda boleh amalkan pengambilan supplement contohnya seperti vivix. Banyak maanfaat dan kegunaan vivix ini. Antaranya adalah:




Vivix ni sangat baik untuk pesakit diabetis. Di sini Ms J sertakan testimoni daripada mereka-mereka yang pernah menggunakan vivix untuk merawat diabetis. 

Testimoni 1 :

Sebelum 
"Ok seperti yang dijanjikan
Testimoni bergambar vivix
Amaran : gambar ini mengandungi aksi yang akan menyebabkan sesetengah pihak rasa loya"

Selepas
"Boleh tengok beza, isis dah tumbuh kat dalam lubang luka tu
Dah lama dah lubang ni, rasanya dari awal tahun hari tu"

Testimoni 2 :

" Ayah saya adalah penghidap kencing manis sudah hampir 20 tahun. Bacaan gula dalam darah tak pernah kurang adri 13. Hasil medical checkup, organ dalaman ayah sudah berada di stage 4 dan perlu melakukan dialisis. 
Selepas konsume vivix, bacaan gula dalam darah kembali normal, dialisis tak perlu buat dan doktor pula ragu-ragu nak buat conclusion. Yang ayah bebas diabetis.Doktor macam tak percaya yang rekod kesihatan ayah seperti orang normaltanpa maslah diabetis.
Alhamdulillah.."

Testimoni 3 : 

"My mom pun ada problem kidney because of diabetis dan high blood. That's normal sequence of that penyakit.Tapi alhamdulillah cara untuk lambatkan dan preserve kidney tu ada, jaga makan, kurangkan potassium dan protein. Kawal penyakit yang menyebabkan kidney overwork, ie kawal diabetis, high blood. Dan ubat ubatan kena jaga, every ubat yang kena makan tanya specilist doktor ada side effect tu kidney ke tak. And 1 more i bagi my mom makan supplement vivix dan almost 3 years and alhamdulillah her kidney getting better."


Testimoni 4 :

Ayah kak dah ok ke?
Dulu kak cerita dalam 15 eh paras gula
Dah habis 2 botol..bacaan gula dah ok.tak de follow up hospital tiap2 bulan
lebih 15
Dulu berapa
Selalu kena follow up tu kalau berapa bacaan gula
Paling rendah 17
Sekarang bawah 10
Follow up hospital pun 3 bulan sekali
Suntikan insulin pun doc dah stop
Alhamdulillah banyak tu turun


Jika anda beminat hubungi atau watsap Ms J di talian 016 444 2685

Comments

  1. Vivix memang terbaik untuk rawat dan bantu masalah kencing manis.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Khasiat Buah Pear Yang Ramai Tak Tahu!

Nah buah pear! Sebenarnya Ms J ni jarang nak makan buah, apatah lagi buah buahan import seperti buah pear ni. Tapi disebabkan oleh nak diet dan sihat, maka terpaksalah ambil buah pear ni. Sebenarnya, tak tahu nak beli buah apa semalam. Pergi pasar malam ternampak buah pear yang besar besar dan cantik, maka terjebak juga untuk beli.hehe Buah pear ni Ms J panggil sebagai buah lai. Iyalah lain negeri lain juga panggilan untuk buah pear ni kan.Dalam bahasa sains nya buah pear ini dikenali sebagai pyruss spp. Sebenarnya buah pear ni ada dua jenis, ada yang kulit hijau dan kulit kuning air macam tu. Buah pear ini sering dicari oleh ramai orang kerana ianya banyak dijual di pasar basah, pasar malam, pasar tani, dan mana mana pasaraya. Lagi satu buah pear ni diminati oleh ramai orang kerana harganya yang murah dan berpatutan. Bukan sebab harganya yang murah je , tapi buah pear ini mempunyai khasiat yang tersendiri.  Antara khasiat buah pear ini adalah bertindak sebagai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini

Ketagih Nestum Dan Oat Ketika Hamil Yang Melampau!

Hamil kali ini Ms J ada satu ketagihan yang melampau.Boleh dikatakan melampau sebab makan satu pun tak cukup. Masih lagi nak lagi. Kali ini Ms J agak ketagih dengan oat dan nestum. Bila nak minum je pasti cari dua benda alah ini. Ishh bancuh satu packet nestum pun tak cukup taw. Kalau dulu Ms J mana nak suka makan benda macam ini. Apatah lagi kalau nak minum air bergula, memang jauh panggang dari api. Selalunya Ms J dikenali sebagai seorang pencinta air masak sahaja. Tapi bila hamil semua tu boleh berubah. Betul la orang cakap, bila hamil hormon kita akan berubah diri kita 360 darjah. Kalau dulu suka, tapi bila hamil boleh jadi tak suka dan sebaliknya. Jadi jangan bongkak atau riak jika kita membenci atau menyukai sesuai. Bila bila masa sahaja Allah boleh tarik balik. Berbalik pada cerita Ms J tadi, bayangkan satu packet nestum pun tak cukup. Tambah pula ditambah dengan oat memang rasa sedap. Pekat dan lemak manis tu perrrghh rasa meleleh air liur.hehe