Skip to main content

Gara-gara Nak Cantik Macam Jennifer Lopez, Sanggup Telan Shaklee

Saya percaya setiap wanita di luar sana ingin dambakan kulit yang gemu mulus. Maka tidak hairan lah pelbagai barangan kosmetik di jual di luar sana.


Tetapi kita harus berhati-hati kerana sesetengah bahan kosmetik memang menjanjikan kesan yang cepat, tetapi memberi kesan di kemudian hari.

Sebelum kita mengambil langkah untuk nampak cantik dengan kulit wajah yang berseri, eloklah jika kita mengkaji terlebih dahulu mengapa kulit kita kusam dan tidak berseri.

Antara sebab-sebab kulit kusam adalah:

Anda tidak cukup melakukan eksfoliasi


Mungkin pada pandangan anda mencuci muka dua kali sehali sudah cukup, namun ada satu langkah penting yang harus ditambah iaitu eksfoliasi atau pengelupasan.

Berdasarkan penelitian Dr Kenneth Howe, seorang dermatologist di Wexler Dermatology, penyebab paling umum kulit kusam adalah kekeringan. Kulit kering harus menggelupas sehingga menghasilkan kulit yang segar dan cerah.

Eksfoliasi juga dapat membuat kulit menyerap lebih baik produk yang diaplikasikan kepadanya, maka tidak perlu hairan jika mendapat hasil lebih maksimal dari produk yang selama ini digunakan selepas eksfoliasi

Kurang Kelembapan


Selepas eksfloliasi, maka kulit baru memerlukan kelengbapan. Proses ini terjadi pada lapisan mikroskopis, lapisan yang biasanya mengalami kereteakan atau kusam.

Dengan menggunakan pelembap, anda mengisi celah yang ada dengan li[id atai lemak alami kulit, sehingga menghilangkan kesenjangan antara sel kulit dan membuat permukaan kulit menjadi halus dan tampak bersinar.

Air Yang Tidak Mencukupi


Badan kita terdiri daripada 90% kandungan air. Jika kita mengalami dehidrasi, ia pasti mempengaruhi kulit. Ini kerana dehidrasi dapat menurunkan volume aliran darah ke kulit, yang akan membuatkan anda kelihatan pucat dan tidak bermaya.

Mungkin ramai yang beranggap dehidrasi adalah masalah kecil yang mana boleh diatasi dengan meminum sejumlah air, namun ternyata dehidrasi adalah masalah kulit jangka panjang, yang membuatkan kulit kehilangan air yang diperlukan untuk mendapatkan kulit yang sihat.

Stress


Jika kesemua di atas sudah anda buat, tapi kulit masih lagi kusam kemungkinan anda mempunyai masalah dalaman, iaitu stress.

Stress meningkatkan kortisol yang mempengaruhi aliran darah ke kulit dan memperbaiki kulit. Rasa marah, kecewa akan menjadi batas antara anda dan kulit yang anda impikan.

 Tidur yang tidak mencukupi


Tidur memainkan peranan penting untuk kulit. Jika anda mengalami kerap terjaga atau kekurangan waktu tidur akan menyebabkan perubahan peredaran darah seperti lingkaran mata menjadi gelap, kulit kering, bersisik, dan perubahan pembentukan minyak serta pengelupasan kulit.

Ini kerana waktu tidur adalah waktu restoratif tubuh, sel kulit memperbaiki diri dan regenerasi. Maka sekarang anda mempunyai alasan untuk tidur lebih awal setiap malam.

 Lingkungan yang Kotor


Udara dan sinaran matahari menyebabkan kerosakan masalah kulit. Selain itu kelembapan udara yang rendah dan angin juga memberi masalah kepada kulit.

Jika anda tinggal dalam udara tersebut, mungkin anda boleh cuba beberapa latihan olahraga yang dapat dapat melawan kesan daripada udara tersebut. Contohnya, aerobik dapat meningkatkan sirkulasi pada kulit, yang membantu pertukaran nutrisi dan menghilangkan racun pada sel kulit

Perokok


Merokok medatangkan pelbagai masalah kepada kita. Selain kanser paru-paru ianya boleh menyebabkan kerosakan kolagen, membuatkan kulit tampak pucat dan kedut.

 Makeup yang salah


Makeup yang salah menyebabkan kulit anda nampak semakin kering. Kita tidak digalakkan untuk menggunakan pembersih wajah yang mengandungi alkohol, sebaliknya cubalah pembersih wajah yang boleh melembapkan kulit anda.

Tidak menjaga pemakanan


Anda adalah apa yang anda makan. Jika inginkan kulit yang sihat dan berseri, jauhilah makanan yang masin dan bergoreng.Makanan ini meningkatkan pembengkakan jaringan melalui retensi cairan.

Antara makanan yang baik untuk kulit adalah blueberry, cranberry dan kacang merah. Manakala alpukat, kenari, jeruk dan kiwi dapat menigkatkan pertumbuhan kolagen.


Supplement Kulit Kusam







Testimoni 1 :

Nk share jugak lah experience mengambil vit e + vit c.saya mula ambil bln 2, sbb jennifer lopez pn mkn vit e.nk cntik mcm dia jugak..huhuhu.gmbr belah kiri atas tu blum ambil vit e,muka xbermaya, yg kiri bwh tu start ambil vit e, yg belah kanan tu gbr terkini tampa sbrg make up just pkai moisturizer jer kt muka....


Testimoni 2 :

Assalamulaikum & selamat ptg.saje nk share testimoni sendiri. 4 bln pertama konsisten GLA & vit E. Sekarang hny ambil ESP & vit C.
Sejak ambil vit C + ESP perubahan sgt2 ketara dan cepat,kulit muka lembut, jerawat pasir kian hilang, tumit kaki tak pecah.....







Comments

Popular posts from this blog

Khasiat Buah Pear Yang Ramai Tak Tahu!

Nah buah pear! Sebenarnya Ms J ni jarang nak makan buah, apatah lagi buah buahan import seperti buah pear ni. Tapi disebabkan oleh nak diet dan sihat, maka terpaksalah ambil buah pear ni. Sebenarnya, tak tahu nak beli buah apa semalam. Pergi pasar malam ternampak buah pear yang besar besar dan cantik, maka terjebak juga untuk beli.hehe Buah pear ni Ms J panggil sebagai buah lai. Iyalah lain negeri lain juga panggilan untuk buah pear ni kan.Dalam bahasa sains nya buah pear ini dikenali sebagai pyruss spp. Sebenarnya buah pear ni ada dua jenis, ada yang kulit hijau dan kulit kuning air macam tu. Buah pear ini sering dicari oleh ramai orang kerana ianya banyak dijual di pasar basah, pasar malam, pasar tani, dan mana mana pasaraya. Lagi satu buah pear ni diminati oleh ramai orang kerana harganya yang murah dan berpatutan. Bukan sebab harganya yang murah je , tapi buah pear ini mempunyai khasiat yang tersendiri.  Antara khasiat buah pear ini adalah bertindak sebagai

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada