Skip to main content

Vivix atasi CVA!

Alhamdulillah hari ini masih mampu bekerja untuk menabur bakti kepada pesakit pesakit di luar sana. Dikesempatan ini saya ingin berkongsi cerita kehidupan saya yang berdepan dengan pelbagai jenis penyakit setiap hari. kadang- kadang tu memang saya blur, tidak tahu apa itu, terus saya emel kan imej dan aju kan pertanyaan kepada yang lebih pakar.

Alhamdulillah sehinga hari ini masih mampu bekerja untuk semua. Pada entry kali ini saya ingin berkongsi cerita mengenai seorang pesakit saya yang menghadapi strok.

Pagi2 lagi sudah banyak que untuk saya setel kan. Kadang2 tu rasa stress pon ada, tapi apakan daya sudah tanggungjawab dan di situlah saya mencari rezeki. Pesakit pertama saya pada hari itu adalah seorang lelaki india yang mengalami strok. Beliau datang untuk scan buah pinggang since dia pon menghidap hypertension.

Ok berbalik kepada pesakit saya tadi, terasa simpati macam2 lagi lah yang datang dalam diri ini. Bukan apa lelaki itu masih muda sudah terkena strok. Beliau tidak mampu bergerak dan berjalan macam orang normal, melihatkan beliau sedemikian rupa saya tergerak hati untuk mencari info mengenai strok ini.

Strok atau nama saintific nya cerebrovascular accident (CVA) merupakan penyakit serangan otak yang terjadi secara tiba-tiba, disebabkan oleh gangguan pembuluh darah di otak dan boleh menyebabkan kematian.



Kenali stroke dengan aspek berikut : 

1. Wajah - Minta pada pesakit stroke untuk senyum dan perhatikan wajah nya adakah simetri?

2. Lengan - Minta pada pesakit stroke untuk mengangkat kedua lengan lurus ke depan dan menahannya untuk beberapa detik. Apakah dia mampu untuk mengangkat satu lengan sahaja? Bila dia dapat mengangkat kedua belah lengan, apakah salah satu lengan tersebut turun?

3. Speech (Bicara) - Minta pada pesakit stroke untuk mengulang beberapa kalimat. Apakah dia mampu berbicara jelas atau terdengar 'telo'? Akan lebih jelas bila kalimat yang diucapkan mengandungi banyak konsonan 'R' seperti ular melingkar-lingkar di atas pagar.

Vivix mampu mencegah stroke! 



Mari baca testimoni dari mereka :

Kes 1 ; Vivix  atasi stroke

Alhamdulillah hari ini mak kesayangan dah boleh berjalan sendiri. baru 7 hari mengambilan Vivix dari shaklee. Pada 9 Oktober2012 mak diserang stroke. Seluruh anggota badan sebelah kiri tidak boleh bergerak. kemuduan saya diperkenalkan Vivix oleh seorang kawan. Hari pertama minum sesudu Vivix, jari dan tangan mak sudah boleh bergerak. hari kedua kaki mak sudah boleh bergerak dan hari ini mak sudah boleh bangun dan berjalan sendiri.

~ Puan Wan Zainab bt Wan Seman

Kes 2 :




Sekarang memang terbukti Vivix mampu mengatasi masalh stroke. bagi yang masih tercari2 supplement yang terbaik untuk stroke bolehla mencuba nya sekarang. Tidak salah mencuba, yang penting kita berusaha kerana usaha itu tangga kejayaan.

Selamat mencuba!


Comments

  1. Bahaya strok ni kalau tak di rawat dengan segera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul tu.Malah ada yang umur 30 ++ pun sudah terkena strok ni.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini