Skip to main content

Fight for DM with VIVIX

Diabetes merupakn penyakit 'common' di kalangan rakyat Malaysia. Berdasarkan statistik yang dibuat oleh International Diabetic Federation sebanyak 3.3 million cases yang dilaporkan pada tahun 2015. Angka tersebut dijangka akan meningkat pada tahun 2020.


Kenapa ini boleh terjadi? Sebelum itu saya ingin membawa para pembaca untuk mengenali dengan lebih lanjut tentang diabetes ini. Secara sainfitiknya diabetes atau Diabetes Mellitus (DM)  merupakan penyakit berkaitan masalah metabolik.

DM  is a group of metabolic disease characterized by hyperglycemia resulting from defect insulin secretion, insulin action or both. It can be categories into 3 categories which is type 1 diabetes, type 2 diabetes and gestational diabetes.

Normally, our body break down sugars and carbohydrates that we eat into a special sugar called glucose. Glucoce fuels the cells in our body. But the cell needs insulin, a hormone in our bloodstream in order to take glucose and use it for energy. With DM either our body our body does not make enough insulin, it can't use the insulin it produce or both.

Since the cell can't take the glucose, it builds up in our blood. High level of blood glucose can damage the tiny blood vessel in our kidney, heart, eye or nervous system. No wonder when the patient got DM they also got stroke, heart disease, kidney disease, blindness and nerve damage to nerves in the feet.



For those who got diabetes they need to take prolong medicine in order to survive. Today I had read about Vivix shaklee which can be used as one of the supplement to control the blood sugar. This supplement can help for those whose cannot tolerate with medicine.

How Vivix can help to reduce blood sugar? 

1. Can slow down insulin resistance (metabolic disorder) 
Vivix is one of the antioxidants agent which can help to protect and repaired the damage cell. Hence, with regularly taken of Vivix can reduce the metabolic disorder which tends to diabetic and cardiovascular disease resulting from damage gene.

2. Reduce sugar concentration in blood
Carbohydrate that we eat everyday will be converted to glucose which can produce energy.  However, excessive carbohydrate taken such as as rice  will effect in high sugar in blood. Vivix consist of polifenol can help in slow down the carbohydrate absorption and later prevent diabetis

3. Prevent AGE protein formation
Excessive protein and sugar in our body can produce protein AGE (advance glycation end products). This can result of atherosclerotic, damage cell and diabetis. However Vivix can slow down AGE protein formation by anti aging Vivix mechanism




With these 3 reasons why should we choose Vivix I believe this supplement can reduce high blood sugar in our body. Hopefully with my entry today can help those whose having diabetis. Not too late for us to take medicine as long we are fight for DM.

Thanks





Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini