Skip to main content

10 Fungsi Dan Kelebihan Garlic Complex Shaklee

Pernah dengar supplement berasaskan bawang putih? Sebenarnya shaklee juga ada supplement bawang putih ini.



Namanya dikenali sebagai garlic complex. Banyak kepentingan dan kelebihan garlic complex yang kita boleh perolehi dengan pengambilan garlic complex ini.Antaranya :

Fungsi Dan Kelebihan Garlic Complex Shaklee


1. Meningkatkan tahap penghadaman, fungsi jantung yang baik kerana mengandungi ekstrak spearmint

2. Merupakan antibiotik semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk mempertingkatkan sistem imum badan supaya boleh menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, virus dan yis candida.

3. Membantu masalah alergi dengan meningkatkan sistem imum terhadap penyakit alergi seperti hidung yang sensitif, sinus, alergi, asthma, selsema, dan hepatitis

4. Meningkatkan dan membantu dalam sistem penghadaman seperti kembung perut, senak perut, ulser gastrik dan ketidakhadaman

5. Menstabilkan tekanan darah tinggi, dengan mengeluarkan raksa, plumbum, kadmium yang merupakan logam toksik dalam tubuh

6. Melindungi sel sel dari kemusnahan yang disebabkan oleh kehadiran logam dalam tubuh  dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia yang terkadung di dalam badan

7. Membantu menurunkan paras kolestrol LDL, triglyserida dan kelikatan darah, mengurangkan pembekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok

8. Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kejadian kanser.

9. Mengurangkan masalah edema, iaitu pengumpulan air di dalam anggota badan

10 Bagi pesakit diabetis, garlic boleh membantu dengan meningkatkan pengeluaran insulin dan merangsang hati dengan mengawal gula dalam darah.



Banyak kan fungsi garlic complex shaklee ini. Maka berbaloi untuk kita miliki kerana ianya mempunyai banyak kelebihan yang dapat diperolehi.

Ingin dapatkan garlic complex shaklee, hubungi saja >>> MS J 016 444 2685


Comments

Popular posts from this blog

Petua Tradisional Mengurangkan Tibi

Bila kita mengalami batuk yang berterusan mesti suspek Tibi  kan? Pastu mula lah orang lain takut untuk mendekati orang tersebut, sebab takut-takut nanti terkena juga Lagi satu bila makan jeruk banyak sangat mesti kita batuk-batuk kan?Errr boleh jadi Tibi jugak ke?Tidak. Ianya bukanlah petanda Tibi. Jom Jam kongsikan info pasal Tibi ni. Tibi atau nama saintifiknya adalah tuberculosis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kuman mycrobacterium tuberculosis, menyebabkan kerosakan terutamanya pada paru-paru. TB ini boleh menular di mana-mana bahagian, contohnya ke tulang, otak,dan organ lain. Jika di biarkan kuman ini boleh mengganggu sistem tubuh dan boleh menyebabkan kematian. Berbeza batuk di sebabkan oleh makan jeruk dan Tibi ni. Makan jeruk bukanlah petanda awal kene Tibi, sebaliknya ianya adalah rangsangan daripada badan kita. Manakala tanda-tanda Tibi adalah seperti berikut: Antara tanda-tanda terkena TB adalah : Batuk kronik Demam Berkeringat pada

Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee

Masalah angin dalam badan? Ya, ramai diantara kita mengalami masalah angin dalam badan. Bukan kata orang tua je, malah kita yang muda pun ada masalah angin dalam badan ini. Salah makan sikit dah kena angin dalam badan. Malah, ada yang menderita masalah angin dalam badan ini sampaikan muntah-muntah, pening kepala dan sebagainya. Ishh, teruk juga kalau lihat kesan angin dalam badan ini. Dan dengan sebab itulah kita digalakkan untuk mencari rawatan alternatif untuk mengusir angin dalam badan. Salah satu cara yang kita boleh ambil untuk mengurangkan angin dalam badan adalah dengan mengambil supplement seperti set angin dalam badan shaklee. Set Buang Angin Dalam Badan Shaklee  Set buang angin dalam badan shaklee ini terdiri daripada : Pepperminth Ginger Plus Pepperminth ginger plus daripada shaklee ini terdiri daripada halia, pudina, jintan manis, dan annise Ianya sangat bagus dalam masalah membuang angin dalam badan, malah banyak lagi fungsi lai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini